Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Yuki Tsunoda otevřeně přiznává, že na své nové misi v hlavním týmu Red Bullu zatím čelí výraznému nedostatku zkušeností oproti Maxovi Verstappenovi. Japonský jezdec zdůrazňuje, že RB21 je extrémně náročný vůz, který bez předchozích zkušeností není snadné zvládnout, což podle něj dává Verstappenovi výraznou výhodu.
„S ohledem na to, že máme za sebou teprve dva závody, jsem se svou úrovní sebevědomí docela spokojený, ale auto zatím pořád ještě plně nechápu,“ připustil Tsunoda na setkání s médii v Džiddě, informuje Motorsport.com. Přesto věří, že pokud získá potřebnou jistotu, může v budoucnu čelit i čtyřnásobnému šampionovi.
Tsunoda si prozatím klade realistické cíle a soustředí se na to, aby si vybudoval pevný základ. Dobře si uvědomuje, že Verstappenova převaha plyne z hluboké znalosti vozu a schopnosti předvídat jeho chování na různých typech tratí – schopnosti, kterou on sám teprve získává.
„Max dokáže cítit věci v autě, které já zatím vůbec nevnímám,“ řekl Tsunoda. „Inženýři mi to vysvětlí slovy, ale dokud to opravdu nezažiju za volantem, nemůžu to plně pochopit.“ Věří však, že časem se mu podaří mezeru v dovednostech a zkušenostech uzavřít.
Do té doby Tsunoda přiznává, že se za volantem RB21 ještě necítí zcela uvolněně. „Pořád jedu trochu v křeči a necítím úplnou kontrolu,“ popsal. Přitom pečlivě sleduje, jak Verstappen buduje své sebevědomí během závodních víkendů, a postupně si hledá svou vlastní cestu k tomu, aby mohl jednou konkurovat těm nejlepším.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.