Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Yuki Tsunoda otevřeně přiznává, že na své nové misi v hlavním týmu Red Bullu zatím čelí výraznému nedostatku zkušeností oproti Maxovi Verstappenovi. Japonský jezdec zdůrazňuje, že RB21 je extrémně náročný vůz, který bez předchozích zkušeností není snadné zvládnout, což podle něj dává Verstappenovi výraznou výhodu.
„S ohledem na to, že máme za sebou teprve dva závody, jsem se svou úrovní sebevědomí docela spokojený, ale auto zatím pořád ještě plně nechápu,“ připustil Tsunoda na setkání s médii v Džiddě, informuje Motorsport.com. Přesto věří, že pokud získá potřebnou jistotu, může v budoucnu čelit i čtyřnásobnému šampionovi.
Tsunoda si prozatím klade realistické cíle a soustředí se na to, aby si vybudoval pevný základ. Dobře si uvědomuje, že Verstappenova převaha plyne z hluboké znalosti vozu a schopnosti předvídat jeho chování na různých typech tratí – schopnosti, kterou on sám teprve získává.
„Max dokáže cítit věci v autě, které já zatím vůbec nevnímám,“ řekl Tsunoda. „Inženýři mi to vysvětlí slovy, ale dokud to opravdu nezažiju za volantem, nemůžu to plně pochopit.“ Věří však, že časem se mu podaří mezeru v dovednostech a zkušenostech uzavřít.
Do té doby Tsunoda přiznává, že se za volantem RB21 ještě necítí zcela uvolněně. „Pořád jedu trochu v křeči a necítím úplnou kontrolu,“ popsal. Přitom pečlivě sleduje, jak Verstappen buduje své sebevědomí během závodních víkendů, a postupně si hledá svou vlastní cestu k tomu, aby mohl jednou konkurovat těm nejlepším.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.