Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Yuki Tsunoda otevřeně přiznává, že na své nové misi v hlavním týmu Red Bullu zatím čelí výraznému nedostatku zkušeností oproti Maxovi Verstappenovi. Japonský jezdec zdůrazňuje, že RB21 je extrémně náročný vůz, který bez předchozích zkušeností není snadné zvládnout, což podle něj dává Verstappenovi výraznou výhodu.
„S ohledem na to, že máme za sebou teprve dva závody, jsem se svou úrovní sebevědomí docela spokojený, ale auto zatím pořád ještě plně nechápu,“ připustil Tsunoda na setkání s médii v Džiddě, informuje Motorsport.com. Přesto věří, že pokud získá potřebnou jistotu, může v budoucnu čelit i čtyřnásobnému šampionovi.
Tsunoda si prozatím klade realistické cíle a soustředí se na to, aby si vybudoval pevný základ. Dobře si uvědomuje, že Verstappenova převaha plyne z hluboké znalosti vozu a schopnosti předvídat jeho chování na různých typech tratí – schopnosti, kterou on sám teprve získává.
„Max dokáže cítit věci v autě, které já zatím vůbec nevnímám,“ řekl Tsunoda. „Inženýři mi to vysvětlí slovy, ale dokud to opravdu nezažiju za volantem, nemůžu to plně pochopit.“ Věří však, že časem se mu podaří mezeru v dovednostech a zkušenostech uzavřít.
Do té doby Tsunoda přiznává, že se za volantem RB21 ještě necítí zcela uvolněně. „Pořád jedu trochu v křeči a necítím úplnou kontrolu,“ popsal. Přitom pečlivě sleduje, jak Verstappen buduje své sebevědomí během závodních víkendů, a postupně si hledá svou vlastní cestu k tomu, aby mohl jednou konkurovat těm nejlepším.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.