Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Yuki Tsunoda otevřeně přiznává, že na své nové misi v hlavním týmu Red Bullu zatím čelí výraznému nedostatku zkušeností oproti Maxovi Verstappenovi. Japonský jezdec zdůrazňuje, že RB21 je extrémně náročný vůz, který bez předchozích zkušeností není snadné zvládnout, což podle něj dává Verstappenovi výraznou výhodu.
„S ohledem na to, že máme za sebou teprve dva závody, jsem se svou úrovní sebevědomí docela spokojený, ale auto zatím pořád ještě plně nechápu,“ připustil Tsunoda na setkání s médii v Džiddě, informuje Motorsport.com. Přesto věří, že pokud získá potřebnou jistotu, může v budoucnu čelit i čtyřnásobnému šampionovi.
Tsunoda si prozatím klade realistické cíle a soustředí se na to, aby si vybudoval pevný základ. Dobře si uvědomuje, že Verstappenova převaha plyne z hluboké znalosti vozu a schopnosti předvídat jeho chování na různých typech tratí – schopnosti, kterou on sám teprve získává.
„Max dokáže cítit věci v autě, které já zatím vůbec nevnímám,“ řekl Tsunoda. „Inženýři mi to vysvětlí slovy, ale dokud to opravdu nezažiju za volantem, nemůžu to plně pochopit.“ Věří však, že časem se mu podaří mezeru v dovednostech a zkušenostech uzavřít.
Do té doby Tsunoda přiznává, že se za volantem RB21 ještě necítí zcela uvolněně. „Pořád jedu trochu v křeči a necítím úplnou kontrolu,“ popsal. Přitom pečlivě sleduje, jak Verstappen buduje své sebevědomí během závodních víkendů, a postupně si hledá svou vlastní cestu k tomu, aby mohl jednou konkurovat těm nejlepším.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.