Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
Napětí kolem stáje Ferrari znovu roste. Po nevýrazném začátku sezony se slavný italský tým dostal pod palbu kritiky médií i fanoušků. Na mušce je opět týmový šéf Fred Vasseur, jehož pozice údajně přestává být jistá. Podle některých zpráv měl dokonce Ferrari kontaktovat Christiana Hornera z Red Bullu, což on sám ale v exkluzivním rozhovoru pro PlanetF1.com jednoznačně popřel.
Na Vasseurovu obranu se postavil bývalý jezdec F1 Ralf Schumacher. V podcastu Backstage Boxengasse se ohradil proti tvrzení, že by Vasseur byl tím, kdo brzdí rozvoj týmu. „Objevují se fámy, že Vasseur zadržuje pokrok, ale to není pravda,“ uvedl. Podle Schumachera je situace uvnitř Ferrari mnohem složitější a kořeny problémů sahají hlouběji než jen k jednomu člověku ve vedení.
Schumacher upozornil na to, že ve Ferrari dlouhodobě selhávají klíčové vnitřní procesy. „Ve Ferrari je spousta věcí, které se nerealizují, přestože jsou požadovány,“ dodal. Naznačil tím, že současná slabší forma týmu může být důsledkem nefunkční struktury, ne špatného vedení z Vasseurovy strany. Podle něj je tak Francouz spíš obětí systému než jeho viníkem.
Ferrari přitom do sezony 2025 vstupovalo s velkými ambicemi – po těsné porážce od McLarenu v roce 2024 chtělo konečně zabojovat o titul. Realita je však jiná. Tým má zatím na kontě jen jedno vítězství ve sprintu a tři pódiová umístění. Na vedoucí McLaren už ztrácí propastných 191 bodů a v Poháru konstruktérů drží až třetí místo.
Znovu tak vyvstává otázka: je Fred Vasseur tím pravým člověkem pro roli lídra Ferrari, nebo je potřeba hlubší přestavba celého týmu? A pokud ano, kdo by měl takovou transformaci vést?
Ralf Schumacher vnáší do debaty o budoucnosti Ferrari nový pohled. Jako ideálního kandidáta na případného nástupce Frederica Vasseura vidí Andrease Seidla – bývalého šéfa McLarenu a nedávno ještě generálního ředitele týmu Sauber. Zatímco v médiích se spekuluje o jménech jako Antonello Coletta nebo kontroverzní Flavio Briatore, Schumacher dává přednost někomu, kdo má zkušenosti s moderním fungováním týmů a přináší čerstvý přístup.
Zároveň ale zdůrazňuje, že ani Seidl by sám nestačil. „Pokud bych měl dnes vybírat, sáhl bych po Andreasovi Seidlovi. Ale sám na to nestačí – potřebuje kolem sebe funkční strukturu,“ uvedl Schumacher. Podle něj je hlavní problém Ferrari hlubší – nejde jen o výměnu šéfa, ale o celkovou přestavbu vnitřního fungování týmu.
Současný šéf Fred Vasseur se snaží situaci uklidnit. Po závodě v Kanadě připustil, že už při nástupu do funkce počítal s tlakem zvenčí, vadí mu ale, jak neustálé spekulace dopadají na tým. „Není fér, když se každý týden v médiích řeší, kdo bude vyhozen. Nejde jen o funkci, ale o lidi, kteří mají rodiny,“ reagoval. Dodal také, že pravidelně musí ujišťovat své zaměstnance, že fámy nejsou pravda a že mají zůstat soustředění.
I přes jeho snahu ale zůstává otázkou, zda v Maranellu vůbec ještě panuje klid – a kdo bude tím, kdo ho dokáže znovu nastolit.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.