Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
Napětí kolem stáje Ferrari znovu roste. Po nevýrazném začátku sezony se slavný italský tým dostal pod palbu kritiky médií i fanoušků. Na mušce je opět týmový šéf Fred Vasseur, jehož pozice údajně přestává být jistá. Podle některých zpráv měl dokonce Ferrari kontaktovat Christiana Hornera z Red Bullu, což on sám ale v exkluzivním rozhovoru pro PlanetF1.com jednoznačně popřel.
Na Vasseurovu obranu se postavil bývalý jezdec F1 Ralf Schumacher. V podcastu Backstage Boxengasse se ohradil proti tvrzení, že by Vasseur byl tím, kdo brzdí rozvoj týmu. „Objevují se fámy, že Vasseur zadržuje pokrok, ale to není pravda,“ uvedl. Podle Schumachera je situace uvnitř Ferrari mnohem složitější a kořeny problémů sahají hlouběji než jen k jednomu člověku ve vedení.
Schumacher upozornil na to, že ve Ferrari dlouhodobě selhávají klíčové vnitřní procesy. „Ve Ferrari je spousta věcí, které se nerealizují, přestože jsou požadovány,“ dodal. Naznačil tím, že současná slabší forma týmu může být důsledkem nefunkční struktury, ne špatného vedení z Vasseurovy strany. Podle něj je tak Francouz spíš obětí systému než jeho viníkem.
Ferrari přitom do sezony 2025 vstupovalo s velkými ambicemi – po těsné porážce od McLarenu v roce 2024 chtělo konečně zabojovat o titul. Realita je však jiná. Tým má zatím na kontě jen jedno vítězství ve sprintu a tři pódiová umístění. Na vedoucí McLaren už ztrácí propastných 191 bodů a v Poháru konstruktérů drží až třetí místo.
Znovu tak vyvstává otázka: je Fred Vasseur tím pravým člověkem pro roli lídra Ferrari, nebo je potřeba hlubší přestavba celého týmu? A pokud ano, kdo by měl takovou transformaci vést?
Ralf Schumacher vnáší do debaty o budoucnosti Ferrari nový pohled. Jako ideálního kandidáta na případného nástupce Frederica Vasseura vidí Andrease Seidla – bývalého šéfa McLarenu a nedávno ještě generálního ředitele týmu Sauber. Zatímco v médiích se spekuluje o jménech jako Antonello Coletta nebo kontroverzní Flavio Briatore, Schumacher dává přednost někomu, kdo má zkušenosti s moderním fungováním týmů a přináší čerstvý přístup.
Zároveň ale zdůrazňuje, že ani Seidl by sám nestačil. „Pokud bych měl dnes vybírat, sáhl bych po Andreasovi Seidlovi. Ale sám na to nestačí – potřebuje kolem sebe funkční strukturu,“ uvedl Schumacher. Podle něj je hlavní problém Ferrari hlubší – nejde jen o výměnu šéfa, ale o celkovou přestavbu vnitřního fungování týmu.
Současný šéf Fred Vasseur se snaží situaci uklidnit. Po závodě v Kanadě připustil, že už při nástupu do funkce počítal s tlakem zvenčí, vadí mu ale, jak neustálé spekulace dopadají na tým. „Není fér, když se každý týden v médiích řeší, kdo bude vyhozen. Nejde jen o funkci, ale o lidi, kteří mají rodiny,“ reagoval. Dodal také, že pravidelně musí ujišťovat své zaměstnance, že fámy nejsou pravda a že mají zůstat soustředění.
I přes jeho snahu ale zůstává otázkou, zda v Maranellu vůbec ještě panuje klid – a kdo bude tím, kdo ho dokáže znovu nastolit.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.