George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
George Russell hodnotí dosavadní průběh sezóny Mercedesu pozitivně, přičemž přiznává, že tým dosahuje lepších výsledků, než se původně očekávalo. Britský jezdec, který mluvil během tiskové konference FIA v Miami, ale zároveň zdůraznil, že i když tým dosahuje stabilních výsledků, stále se necítí být přímým konkurentem McLaren.
„Ne, myslím, že to je pravděpodobně lepší, než jsme očekávali před sezónou,“ řekl Russell. „Výkonnost je taková, jakou jsme si představovali, o krok za McLaren a pak těsný souboj s Red Bullem a Ferrari. Daří se nám získávat pódia, ale neznamená to, že jsme automaticky druhý nejrychlejší tým.“
Russell se zaměřil na konzistenci Mercedesu, která je podle něj klíčem k jejich silné formě. „Na průměrném základě jsme asi třetí nejrychlejší tým,“ pokračoval. „Viděli jsme, že Charles měl skvělý závod minulý týden, a Max měl také silné závody v posledních dvou, ale my jsme se prostě drželi konzistentní a sbírali body,“ dodal.
I přes zlepšený start sezóny, Russell nezůstává v euforii a stále zůstává opatrný ohledně výkonu v závodních víkendech. „V Jeddahu jsem pravděpodobně jel rychleji, než to auto a pneumatiky umožňovaly, a pak jsme spadli z výkonnosti jako když se něco zhroutí,“ popsal své pocity z problematického závodu v Saúdské Arábii.
Před víkendem v Miami však Russell neztrácí realismus ohledně možného výkonu svého vozu. „Nebudu si teď moc dělat velké naděje na další silný výsledek, protože co se týče teploty a pneumatik, bude to dost podobné Jeddahu,“ řekl. „Budeme muset počkat a uvidíme, jestli se nějaké poznatky, které jsme získali minulý týden, přenesou do lepšího výkonu,“ dodal.
I když Russell očekává, že Mercedes bude v kvalifikaci konkurenceschopný, závodní tempo je pro něj stále nejasné. „Jsem si jistý, že kvalifikační tempo bude tam, kde bychom ho chtěli mít, ale závodní tempo – tam je stále otázník,“ uzavřel Russell, který stále věří, že tým může najít prostor pro zlepšení v průběhu víkendu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.