George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
George Russell hodnotí dosavadní průběh sezóny Mercedesu pozitivně, přičemž přiznává, že tým dosahuje lepších výsledků, než se původně očekávalo. Britský jezdec, který mluvil během tiskové konference FIA v Miami, ale zároveň zdůraznil, že i když tým dosahuje stabilních výsledků, stále se necítí být přímým konkurentem McLaren.
„Ne, myslím, že to je pravděpodobně lepší, než jsme očekávali před sezónou,“ řekl Russell. „Výkonnost je taková, jakou jsme si představovali, o krok za McLaren a pak těsný souboj s Red Bullem a Ferrari. Daří se nám získávat pódia, ale neznamená to, že jsme automaticky druhý nejrychlejší tým.“
Russell se zaměřil na konzistenci Mercedesu, která je podle něj klíčem k jejich silné formě. „Na průměrném základě jsme asi třetí nejrychlejší tým,“ pokračoval. „Viděli jsme, že Charles měl skvělý závod minulý týden, a Max měl také silné závody v posledních dvou, ale my jsme se prostě drželi konzistentní a sbírali body,“ dodal.
I přes zlepšený start sezóny, Russell nezůstává v euforii a stále zůstává opatrný ohledně výkonu v závodních víkendech. „V Jeddahu jsem pravděpodobně jel rychleji, než to auto a pneumatiky umožňovaly, a pak jsme spadli z výkonnosti jako když se něco zhroutí,“ popsal své pocity z problematického závodu v Saúdské Arábii.
Před víkendem v Miami však Russell neztrácí realismus ohledně možného výkonu svého vozu. „Nebudu si teď moc dělat velké naděje na další silný výsledek, protože co se týče teploty a pneumatik, bude to dost podobné Jeddahu,“ řekl. „Budeme muset počkat a uvidíme, jestli se nějaké poznatky, které jsme získali minulý týden, přenesou do lepšího výkonu,“ dodal.
I když Russell očekává, že Mercedes bude v kvalifikaci konkurenceschopný, závodní tempo je pro něj stále nejasné. „Jsem si jistý, že kvalifikační tempo bude tam, kde bychom ho chtěli mít, ale závodní tempo – tam je stále otázník,“ uzavřel Russell, který stále věří, že tým může najít prostor pro zlepšení v průběhu víkendu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.