Lewis Hamilton i Charles Leclerc ocenili novinky na voze Ferrari jako krok správným směrem, ale euforie se zatím nekoná. Vylepšení přinesla zlepšení výkonu, avšak na boj o vítězství to stále nestačí a tým čeká ještě hodně práce, pokud chce reálně konkurovat nejrychlejším.
Ferrari si do Bahrajnu přivezlo rozsáhlý balíček vylepšení a na první pohled to vypadá, že se vyplatil. Nové úpravy podlahy od její přední hrany až po difuzor posunuly výkonnost monopostu správným směrem. Charles Leclerc skončil ve druhém tréninku na čtvrtém místě, v těsném souboji s Russellem a dokonce před Verstappenem. Přesto zůstává realita tvrdá: na špičkově rychlý McLaren to zatím ani zdaleka nestačí.
Lewis Hamilton, i když sám obsadil až osmé místo, vyjádřil spokojenost s novou podlahou svého vozu. Přiznal, že tým udělal krok vpřed, ale práce na maximalizaci potenciálu teprve začíná. Poděkoval všem v továrně, kteří se na vývoji podíleli, a naznačil, že bude důležité najít správné nastavení přes noc. I přes rozdílné podmínky pátečního tréninku je ale zřejmé, že Red Bull je v tuto chvíli spíš záhadou, zatímco McLaren hraje ve své vlastní lize.
Charles Leclerc hovořil otevřeně a přiznal, že Ferrari na McLaren prostě nemá. „Jsou úplně jinde,“ povzdechl si Monačan, i když ho to podle jeho slov spíše motivuje k práci na zmenšení rozdílu. Z vylepšení má dobrý pocit, ale přiznává, že pokud má současné tempo stačit jen na třetí, čtvrté či páté místo, bude nutné to přijmout a vyždímat z auta maximum.
Leclerc zároveň vidí ve Verstappenovi nejvážnějšího soupeře pro McLaren, ale očekává, že Ferrari bude svádět velmi těsné souboje s Mercedesem. Red Bull podle něj zůstává nečitelné, zejména kvůli jinému režimu pneumatik během tréninků. Pokud ale Ferrari dokáže plně využít nové komponenty, mohla by se situace ještě proměnit. Prozatím ale platí, že Maranellu zbývá víc otázek než odpovědí a cesta zpět na vrchol bude ještě trnitá.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.