Lewis Hamilton i Charles Leclerc ocenili novinky na voze Ferrari jako krok správným směrem, ale euforie se zatím nekoná. Vylepšení přinesla zlepšení výkonu, avšak na boj o vítězství to stále nestačí a tým čeká ještě hodně práce, pokud chce reálně konkurovat nejrychlejším.
Ferrari si do Bahrajnu přivezlo rozsáhlý balíček vylepšení a na první pohled to vypadá, že se vyplatil. Nové úpravy podlahy od její přední hrany až po difuzor posunuly výkonnost monopostu správným směrem. Charles Leclerc skončil ve druhém tréninku na čtvrtém místě, v těsném souboji s Russellem a dokonce před Verstappenem. Přesto zůstává realita tvrdá: na špičkově rychlý McLaren to zatím ani zdaleka nestačí.
Lewis Hamilton, i když sám obsadil až osmé místo, vyjádřil spokojenost s novou podlahou svého vozu. Přiznal, že tým udělal krok vpřed, ale práce na maximalizaci potenciálu teprve začíná. Poděkoval všem v továrně, kteří se na vývoji podíleli, a naznačil, že bude důležité najít správné nastavení přes noc. I přes rozdílné podmínky pátečního tréninku je ale zřejmé, že Red Bull je v tuto chvíli spíš záhadou, zatímco McLaren hraje ve své vlastní lize.
Charles Leclerc hovořil otevřeně a přiznal, že Ferrari na McLaren prostě nemá. „Jsou úplně jinde,“ povzdechl si Monačan, i když ho to podle jeho slov spíše motivuje k práci na zmenšení rozdílu. Z vylepšení má dobrý pocit, ale přiznává, že pokud má současné tempo stačit jen na třetí, čtvrté či páté místo, bude nutné to přijmout a vyždímat z auta maximum.
Leclerc zároveň vidí ve Verstappenovi nejvážnějšího soupeře pro McLaren, ale očekává, že Ferrari bude svádět velmi těsné souboje s Mercedesem. Red Bull podle něj zůstává nečitelné, zejména kvůli jinému režimu pneumatik během tréninků. Pokud ale Ferrari dokáže plně využít nové komponenty, mohla by se situace ještě proměnit. Prozatím ale platí, že Maranellu zbývá víc otázek než odpovědí a cesta zpět na vrchol bude ještě trnitá.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.