McLaren dominoval úvodnímu dni v Bahrajnu, kdy jeho jezdci obsadili první dvě příčky v pátečním tréninku. Tým z Wokingu tím dal jasně najevo, že je připraven bojovat o přední pozice.
Po úvodních, mimořádně horkých hodinách, kdy se většina jezdců potýkala s problémy s přilnavostí a vyvážením, se podmínky změnily, jak přešli na noční trénink. Tato změna byla vítaným osvěžením pro všechny týmy.
V této fázi už se v kokpitech objevili jezdci, kteří v prvním tréninku nejezdili, mezi nimiž byli Max Verstappen, Charles Leclerc, Carlos Sainz, George Russell, Fernando Alonso a Oliver Bearman. Leclerc měl při svém prvním pokusu problémy v zatáčce číslo 10, ale nakonec nastavil čas 1:33.3. Verstappen se potýkal s podobnými problémy, což otevřelo cestu pro Lewise Hamiltona, jenž se dostal na první místo i přesto, že jel na střední směsi pneumatik.
Alonso měl během tréninku technické potíže se svým volantem, který se nejen vypnul, ale doslova mu vypadl při příjezdu do poslední zatáčky. To vedlo k zásahu technického delegáta FIA Jo Bauera v garáži Aston Martinu.
George Russell se v pátečním druhém tréninku dostal na první místo s časem 1:31.945, když využil měkké pneumatiky. Hamiltonův pokus o odpověď na stejné směsi byl zmařený širokým výjezdem v zatáčce 8, ale při dalším pokusu se dostal o tři setiny před Russella a vrátil se na první pozici.
McLaren, který se rozhodl pro odlišný přístup, nasadil tvrdé pneumatiky pro Landa Norrise a Oscara Piastriho. Časy neustále klesaly, a tak Piastri zrychlil o desetinu a půl oproti Norrisovi, čímž vytvořil McLarenové jedno-dvě pořadí, když se dostal na první místo s časem 1:30.505.
Mezitím se Fernando Alonso vrátil na trať s novým sloupcem volantu, aby předešel dalším problémům, které měl dříve. Max Verstappen měl zase potíže s brzdami, když po radiu informoval svůj tým, že "brzdy v poslední zatáčce opět nefungují". Verstappen byl na sedmém místě, osm desetinek za Piastrim, a za ním byl překvapivě Isack Hadjar, který pokračoval ve svém skvělém výkonu s Racing Bulls.
Po simulacích závodů v druhé části tréninku se Piastri udržel na čele, což potvrdil McLarenový dominance, s Norrisem na druhém místě a Russellem třetím.
1. Oscar Piastri (McLaren) - 1:30.505
2. Lando Norris (McLaren) +0.154
3. George Russell (Mercedes) +0.527
4. Charles Leclerc (Ferrari) +0.540
5. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.722
6. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.733
7. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.825
8. Lewis Hamilton (Ferrari) +1.071
9. Oliver Bearman (Haas F1 Team) +1.079
10. Carlos Sainz (Williams) +1.118
11. Alexander Albon (Williams) +1.191
12. Liam Lawson (Racing Bulls) +1.201
13. Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) +1.267
14. Jack Doohan (Alpine) +1.283
15. Fernando Alonso (Aston Martin) +1.320
16. Esteban Ocon (Haas F1 Team) +1.365
17. Pierre Gasly (Alpine) +1.442
18. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) +1.519
19. Lance Stroll (Aston Martin) +1.877
20. Nico Hulkenberg (Kick Sauber) +1.991
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.