Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Max Verstappen po závodě v Zandvoortu otevřeně kritizoval výkonnost Red Bullu a přiznal, že souboj s vozem sesterského týmu Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat. „Celý závod jsme se v podstatě prali se sesterským týmem čistě na základě tempa. To by se nemělo dít,“ řekl nizozemský jezdec po dojezdu na druhém místě.
Během velké ceny Verstappen dlouho držel třetí pozici za McLareny, ale celý závod měl v zádech Isacka Hadjara. Rozdíl mezi oběma jezdci se v režimu zelené vlajky prakticky nikdy nedostal přes tři sekundy, což ještě zvýraznilo Verstappenovu frustraci. „Samozřejmě, že jsem rád za stupně vítězů, ale z hlediska rychlosti to nebylo dobré. Vděčím za to jen kvalifikaci, jinak to tempo prostě nebylo,“ uvedl pro stanici Viaplay.
McLareny přitom závodily na tvrdé směsi, zatímco Verstappen zakončil závod na měkkých pneumatikách. Ani to mu ale nepomohlo přiblížit se vítězi Oscarovi Piastrimu – jeho nejrychlejší kolo bylo o 0,650 sekundy pomalejší. „McLaren je na úplně jiné úrovni,“ posteskl si. „Ani se s nimi neporovnávám.“
Podle Verstappena stojí za problémy především charakteristika vozu RB21 a úzké okno nastavení. Zvolil proto jinou strategii než soupeři a vyhnul se tvrdým pneumatikám, které mu v tréninku nevyhovovaly. „Absolutně žádný mechanický grip,“ vysvětloval. „Ale všichni ostatní na té směsi jezdit mohou, jen my ne. To ukazuje, že něco není v pořádku.“
Rozhodl se proto pro kombinaci měkké a střední směsi, které mu poskytly více jistoty v pomalých zatáčkách. Ani to ale nevyřešilo všechny potíže. „Auto prostě není dost rychlé. Musel jsem hodně šetřit ve vysokorychlostních pasážích. Zatímco ostatní proletí sedmou a osmou zatáčkou mnohem rychleji, já nemám přilnavost. To samozřejmě není dobré,“ přiznal Verstappen.
Red Bull čelí letos první sezóně bez titulu od roku 2020, zatímco Racing Bulls prožívají nejlepší období od svého rekordního roku 2021. Faenza letos získala více než 60 bodů, zatímco druhý vůz Red Bullu se trápí, Yuki Tsunoda sice v Zandvoortu konečně bodoval, ale stále zaostával o vteřinu na kolo za Hadjarem.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.