Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Max Verstappen po závodě v Zandvoortu otevřeně kritizoval výkonnost Red Bullu a přiznal, že souboj s vozem sesterského týmu Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat. „Celý závod jsme se v podstatě prali se sesterským týmem čistě na základě tempa. To by se nemělo dít,“ řekl nizozemský jezdec po dojezdu na druhém místě.
Během velké ceny Verstappen dlouho držel třetí pozici za McLareny, ale celý závod měl v zádech Isacka Hadjara. Rozdíl mezi oběma jezdci se v režimu zelené vlajky prakticky nikdy nedostal přes tři sekundy, což ještě zvýraznilo Verstappenovu frustraci. „Samozřejmě, že jsem rád za stupně vítězů, ale z hlediska rychlosti to nebylo dobré. Vděčím za to jen kvalifikaci, jinak to tempo prostě nebylo,“ uvedl pro stanici Viaplay.
McLareny přitom závodily na tvrdé směsi, zatímco Verstappen zakončil závod na měkkých pneumatikách. Ani to mu ale nepomohlo přiblížit se vítězi Oscarovi Piastrimu – jeho nejrychlejší kolo bylo o 0,650 sekundy pomalejší. „McLaren je na úplně jiné úrovni,“ posteskl si. „Ani se s nimi neporovnávám.“
Podle Verstappena stojí za problémy především charakteristika vozu RB21 a úzké okno nastavení. Zvolil proto jinou strategii než soupeři a vyhnul se tvrdým pneumatikám, které mu v tréninku nevyhovovaly. „Absolutně žádný mechanický grip,“ vysvětloval. „Ale všichni ostatní na té směsi jezdit mohou, jen my ne. To ukazuje, že něco není v pořádku.“
Rozhodl se proto pro kombinaci měkké a střední směsi, které mu poskytly více jistoty v pomalých zatáčkách. Ani to ale nevyřešilo všechny potíže. „Auto prostě není dost rychlé. Musel jsem hodně šetřit ve vysokorychlostních pasážích. Zatímco ostatní proletí sedmou a osmou zatáčkou mnohem rychleji, já nemám přilnavost. To samozřejmě není dobré,“ přiznal Verstappen.
Red Bull čelí letos první sezóně bez titulu od roku 2020, zatímco Racing Bulls prožívají nejlepší období od svého rekordního roku 2021. Faenza letos získala více než 60 bodů, zatímco druhý vůz Red Bullu se trápí, Yuki Tsunoda sice v Zandvoortu konečně bodoval, ale stále zaostával o vteřinu na kolo za Hadjarem.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.