Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Páteční tréninky na Velkou cenu Emilia-Romagna přinesly Maxu Verstappenovi víc otazníků než odpovědí. Po těžkém prvním tréninku zakončil druhý trénink pátým místem, přičemž na nejrychlejšího Oscara Piastriho ztrácel téměř půl sekundy. A přiznal, že v delších jízdách nebyl Red Bull konkurenceschopný.
„Zkoušeli jsme spoustu věcí, některé fungovaly lépe než jiné, ale celkově jsme zatím prostě příliš pomalí,“ řekl Verstappen pro Sky Sports. Sám sebe nepovzbudil ani směrem k sobotě: „Momentálně nemám moc vysokou důvěru. Potřebujeme ještě zapracovat, hlavně zlepšit chování auta v zatáčkách.“
Nejvíce ale znepokojil moment, kdy byl v dlouhé jízdě předjet oběma McLareny. „To o něčem vypovídá, ne? Prostě mi ujeli. A i ve srovnání s ostatními to dnes nebylo snadné.“
Helmut Marko, poradce Red Bullu, vyjádřil frustraci z vývoje situace. I když tým do Imoly přivezl nové díly včetně upraveného krytu motoru a zadního zavěšení, na McLaren to podle něj nestačí. „Je to zklamání. McLaren má stále navrch, podle všeho o čtyři desetiny, což je na takové trati hodně,“ řekl Marko. Přiznal sice, že Red Bull udělal pokrok od „depresivního“ víkendu v Miami, kde Verstappen dojel daleko za Piastrim, ale zároveň dodal: „Ve skutečnosti jsme se moc nepřiblížili. McLaren je prostě nad námi.“
Na pozitivní notu zakončil s odkazem na výkon Yukiho Tsunody, který se s upraveným balíčkem držel těsně za Verstappenem: „Yuki je v rámci desetiny od Maxe, zvládá to velmi dobře.“
Sobotní kvalifikace tak bude pro Red Bull klíčovým testem, nejen pro formu týmu, ale i pro schopnost reagovat na stále silnější konkurenci.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.