Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Páteční tréninky na Velkou cenu Emilia-Romagna přinesly Maxu Verstappenovi víc otazníků než odpovědí. Po těžkém prvním tréninku zakončil druhý trénink pátým místem, přičemž na nejrychlejšího Oscara Piastriho ztrácel téměř půl sekundy. A přiznal, že v delších jízdách nebyl Red Bull konkurenceschopný.
„Zkoušeli jsme spoustu věcí, některé fungovaly lépe než jiné, ale celkově jsme zatím prostě příliš pomalí,“ řekl Verstappen pro Sky Sports. Sám sebe nepovzbudil ani směrem k sobotě: „Momentálně nemám moc vysokou důvěru. Potřebujeme ještě zapracovat, hlavně zlepšit chování auta v zatáčkách.“
Nejvíce ale znepokojil moment, kdy byl v dlouhé jízdě předjet oběma McLareny. „To o něčem vypovídá, ne? Prostě mi ujeli. A i ve srovnání s ostatními to dnes nebylo snadné.“
Helmut Marko, poradce Red Bullu, vyjádřil frustraci z vývoje situace. I když tým do Imoly přivezl nové díly včetně upraveného krytu motoru a zadního zavěšení, na McLaren to podle něj nestačí. „Je to zklamání. McLaren má stále navrch, podle všeho o čtyři desetiny, což je na takové trati hodně,“ řekl Marko. Přiznal sice, že Red Bull udělal pokrok od „depresivního“ víkendu v Miami, kde Verstappen dojel daleko za Piastrim, ale zároveň dodal: „Ve skutečnosti jsme se moc nepřiblížili. McLaren je prostě nad námi.“
Na pozitivní notu zakončil s odkazem na výkon Yukiho Tsunody, který se s upraveným balíčkem držel těsně za Verstappenem: „Yuki je v rámci desetiny od Maxe, zvládá to velmi dobře.“
Sobotní kvalifikace tak bude pro Red Bull klíčovým testem, nejen pro formu týmu, ale i pro schopnost reagovat na stále silnější konkurenci.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.