Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Max Verstappen zažil v Bahrajnu jednu z nejnáročnějších kvalifikací poslední doby a do nedělního závodu odstartuje až ze sedmého místa. Od začátku víkendu bojoval se špatným pocitem na brzdách i nedostatkem přilnavosti, což potvrdil i po skončení kvalifikace.
„Celý víkend je náročný, trápím se s citem na brzdách a brzdnou silou. Kromě toho máme i velmi malou přilnavost,“ přiznal čtyřnásobný mistr světa novinářům. „Myslím, že z pneumatik nedostáváme potřebnou přilnavost, a kvůli tomu jsme hodně experimentovali s nastavením, ale nic neukazuje jasný směr. To ukazuje, že bojujeme i s dalšími věcmi.“
Verstappen má do závodu připravenou čerstvou sadu tvrdých pneumatik, ale sám si není jistý, co od nich očekávat. „Nemám tušení, jak se budou chovat. Myslím, že degradace bude vysoká, ale na tvrdé směsi je mechanická přilnavost nízká, takže se přirozeně bude víc klouzat. Ale aspoň máme tuto možnost a uvidíme, co z toho vzejde.“
Na otázku, co od sedmé pozice na startu očekává, odpověděl stručně: „Nevím. Budu se snažit odvést maximum. Je to pro nás těžký víkend. Zítra se pokusím získat co nejvíc bodů, ostatně to dělám každý víkend. Ale nemám tušení, jak na tom budeme s tempem v závodě. Budeme uprostřed pole, tak snad to přinese aspoň nějakou akci.“
Jeho týmový kolega Júki Cunoda se mezitím poprvé s Red Bullem podíval do Q3. Pole position si vybojoval Oscar Piastri s McLarenem, vedle něj odstartuje George Russell s Mercedesem. Třetí na startu bude stát Charles Leclerc s Ferrari.
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Nico Rosberg během tréninku v Barceloně vyzdvihl Verstappenovu výjimečnou schopnost zvládat dynamiku zatáček a kontrolovat auto tam, kde ostatní stále bojují s přilnavostí. Podle něj právě tato plynulost a rychlá adaptace na chování vozu dává Verstappenovi zásadní náskok před soupeři.
Lewis Hamilton odhalil, že páteční nezdar ve volném tréninku na Velkou cenu Španělska způsobil technický problém jeho monopostu SF-25, kvůli němuž přišel o přítlak. I přes frustraci z výkonu věří, že se Ferrari podaří vůz včas opravit a zbytek víkendu zvládne lépe.
Nico Rosberg podpořil kritická slova Lewise Hamiltona na adresu Ferrari SF-25 a potvrdil, že vůz je skutečně obtížně ovladatelný. Podle bývalého mistra světa tento problém výrazně limituje výkonnost týmu a je nezbytné jej co nejdříve vyřešit.
Oscar Piastri ovládl závěrečný trénink na Velkou cenu Španělska s náskokem půl sekundy na týmového kolegu Landa Norrise. McLaren potvrdil formu a mladý Australan ukázal, že míří vysoko.
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.