Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri zvládl klíčové momenty kvalifikace s chladnou hlavou a po dramatickém průběhu si zajistil pole position pro Velkou cenu Bahrajnu. Zatímco Mercedes překvapivě obsadil první řadu díky skvělému kolu George Russella, favorité šampionátu Lando Norris a Max Verstappen zažili těžké chvíle, Norris skončil až šestý a Verstappen sedmý.
Průběh kvalifikace přinesl několik nečekaných zvratů. Verstappen měl potíže hned od začátku – po tvrdém zablokování kol v poslední zatáčce zamířil zpět do boxů a přes rádio hlásil problémy s autem. Ani Norrisovi se nedařilo navázat na dominanci z tréninků, zatímco Piastri využil situace a předvedl přesné a rychlé kolo ve správný okamžik.
Kvalifikace ukázala, že papájový tým sice v trénincích zářil, ale v rozhodující chvíli se karta mohla rychle obrátit. Výsledek je tedy nejen úspěchem Piastriho, ale i varováním, že letošní sezona může být plná překvapení.
Max Verstappen zvládl tlak a v poslední chvíli se probojoval mezi nejlepší trojici, zatímco pro Bearmana, Strolla, Bortoletta, Lawsona a Albona skončila kvalifikace už v první části.
Druhé dějství přerušila červená vlajka kvůli těžké nehodě Estebana Ocona. Pilot Haasu nezvládl výjezd ze zatáčky číslo 2, ztratil kontrolu nad vozem a ve vysoké rychlosti havaroval v zatáčce 3. Naštěstí z incidentu vyvázl bez zranění, ale jeho VF-25 utrpěl značné poškození.
Po restartu se jelo s 11 minutami na hodinách a žádný z jezdců ještě neměl zapsaný čas. Piastri navázal na formu z tréninku a zapsal nejrychlejší čas, o desetinu před Norrisem. Leclerc se držel třetí, ale už s výraznějším odstupem.
George Russell a Kimi Antonelli nejspíš porušili pravidla, když po červené vlajce vyjeli z boxů dříve, než to bylo oficiálně povoleno. FIA nyní celou situaci vyšetřuje.
Zatímco McLareny pokračovaly v solidní formě, Pierre Gasly příjemně překvapil a dokázal jejich náskok ztenčit na méně než dvě desetiny. Pro Ocona, Alonsa, Hülkenberga, Hadjara a Doohana kvalifikace v Q2 skončila. Verstappen a Tsunoda postoupili do závěrečné části s nejpomalejšími časy mezi postupujícími.
Max Verstappen se během boje o pole position dál potýkal s technickými potížemi – tentokrát si v rádiové komunikaci stěžoval na brzdy: „Brzdy jsou strašné. Nemůžu vůbec brzdit. Je to fakt špatné.“ Jeho trápení otevřelo cestu ostatním.
Oscar Piastri mezitím ukázal pevné nervy – časem 1:30.233 si v předposlední fázi zajistil provizorní pole position, přičemž těsně za ním zůstal George Russell. Napětí ale ještě zdaleka nekončilo, protože všechny čekalo závěrečné kolo ostrých pokusů.
Ještě předtím ale FIA definitivně smazala jedno z kol Nica Hülkenberga z Q1, čímž se dodatečně změnilo pořadí a Alexander Albon měl najednou smůlu – vypadl kvůli kolu, které nakonec nemělo platit.
V samotném finiši kvalifikace se Mercedes i Charles Leclerc výrazně zlepšili, ale Oscar Piastri dokázal zareagovat a pole position si v Bahrajnu skutečně pohlídal. Lando Norris tentokrát nestačil – obsadil až šesté místo.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:29.841
2. George Russell - Mercedes - +0.168
3. Charles Leclerc - Ferrari - +0.334
4. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.372
5. Pierre Gasly - Alpine - +0.375
6. Lando Norris - McLaren - +0.426
7. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.582
8. Carlos Sainz - Williams - +0.839
9. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.931
10. Yuki Tsunoda - Red Bull Racing - +1.462
11. Jack Doohan - Alpine - +1.404
12. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.430
13. Nico Hülkenberg - Sauber - +1.942
14. Fernando Alonso - Aston Martin Racing - +2.045
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team -
16. Alexander Albon - Williams - +2.199
17. Liam Lawson - Racing Bulls - +2.324
18. Gabriel Bortoleto - Sauber - +2.345
19. Lance Stroll - Aston Martin Racing - +2.442
20. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +2.532
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.