Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri zvládl klíčové momenty kvalifikace s chladnou hlavou a po dramatickém průběhu si zajistil pole position pro Velkou cenu Bahrajnu. Zatímco Mercedes překvapivě obsadil první řadu díky skvělému kolu George Russella, favorité šampionátu Lando Norris a Max Verstappen zažili těžké chvíle, Norris skončil až šestý a Verstappen sedmý.
Průběh kvalifikace přinesl několik nečekaných zvratů. Verstappen měl potíže hned od začátku – po tvrdém zablokování kol v poslední zatáčce zamířil zpět do boxů a přes rádio hlásil problémy s autem. Ani Norrisovi se nedařilo navázat na dominanci z tréninků, zatímco Piastri využil situace a předvedl přesné a rychlé kolo ve správný okamžik.
Kvalifikace ukázala, že papájový tým sice v trénincích zářil, ale v rozhodující chvíli se karta mohla rychle obrátit. Výsledek je tedy nejen úspěchem Piastriho, ale i varováním, že letošní sezona může být plná překvapení.
Max Verstappen zvládl tlak a v poslední chvíli se probojoval mezi nejlepší trojici, zatímco pro Bearmana, Strolla, Bortoletta, Lawsona a Albona skončila kvalifikace už v první části.
Druhé dějství přerušila červená vlajka kvůli těžké nehodě Estebana Ocona. Pilot Haasu nezvládl výjezd ze zatáčky číslo 2, ztratil kontrolu nad vozem a ve vysoké rychlosti havaroval v zatáčce 3. Naštěstí z incidentu vyvázl bez zranění, ale jeho VF-25 utrpěl značné poškození.
Po restartu se jelo s 11 minutami na hodinách a žádný z jezdců ještě neměl zapsaný čas. Piastri navázal na formu z tréninku a zapsal nejrychlejší čas, o desetinu před Norrisem. Leclerc se držel třetí, ale už s výraznějším odstupem.
George Russell a Kimi Antonelli nejspíš porušili pravidla, když po červené vlajce vyjeli z boxů dříve, než to bylo oficiálně povoleno. FIA nyní celou situaci vyšetřuje.
Zatímco McLareny pokračovaly v solidní formě, Pierre Gasly příjemně překvapil a dokázal jejich náskok ztenčit na méně než dvě desetiny. Pro Ocona, Alonsa, Hülkenberga, Hadjara a Doohana kvalifikace v Q2 skončila. Verstappen a Tsunoda postoupili do závěrečné části s nejpomalejšími časy mezi postupujícími.
Max Verstappen se během boje o pole position dál potýkal s technickými potížemi – tentokrát si v rádiové komunikaci stěžoval na brzdy: „Brzdy jsou strašné. Nemůžu vůbec brzdit. Je to fakt špatné.“ Jeho trápení otevřelo cestu ostatním.
Oscar Piastri mezitím ukázal pevné nervy – časem 1:30.233 si v předposlední fázi zajistil provizorní pole position, přičemž těsně za ním zůstal George Russell. Napětí ale ještě zdaleka nekončilo, protože všechny čekalo závěrečné kolo ostrých pokusů.
Ještě předtím ale FIA definitivně smazala jedno z kol Nica Hülkenberga z Q1, čímž se dodatečně změnilo pořadí a Alexander Albon měl najednou smůlu – vypadl kvůli kolu, které nakonec nemělo platit.
V samotném finiši kvalifikace se Mercedes i Charles Leclerc výrazně zlepšili, ale Oscar Piastri dokázal zareagovat a pole position si v Bahrajnu skutečně pohlídal. Lando Norris tentokrát nestačil – obsadil až šesté místo.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:29.841
2. George Russell - Mercedes - +0.168
3. Charles Leclerc - Ferrari - +0.334
4. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.372
5. Pierre Gasly - Alpine - +0.375
6. Lando Norris - McLaren - +0.426
7. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.582
8. Carlos Sainz - Williams - +0.839
9. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.931
10. Yuki Tsunoda - Red Bull Racing - +1.462
11. Jack Doohan - Alpine - +1.404
12. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.430
13. Nico Hülkenberg - Sauber - +1.942
14. Fernando Alonso - Aston Martin Racing - +2.045
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team -
16. Alexander Albon - Williams - +2.199
17. Liam Lawson - Racing Bulls - +2.324
18. Gabriel Bortoleto - Sauber - +2.345
19. Lance Stroll - Aston Martin Racing - +2.442
20. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +2.532
Oscar Piastri ovládl druhý páteční trénink na Velkou cenu Španělska a potvrdil silnou formu McLarenu. Na nejměkčí sadě pneumatik zajel nejrychlejší čas dne 1:12,760 a udržel za sebou George Russella i Maxe Verstappena.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Španělska skvělým výkonem na trati, která dříve pro Red Bull bývala náročná. „Bylo důležité začít silně,“ řekl Verstappen, „auto dobře reagovalo a podařilo se nám zajet rychlé časy,“ což dává týmu dobrou šanci na úspěch.
Lando Norris odstartoval víkend ve Španělsku nejrychlejším časem v úvodním tréninku a potvrdil tak skvělou formu McLarenu z posledních závodů. Už od prvních kol bylo jasné, že britský tým našel silné tempo i na technicky náročné trati v Barceloně.
Vzhledem k plánovanému příchodu madridského okruhu do kalendáře F1 v roce 2026 hrozí, že se Grand Prix v Barceloně pojede naposledy už příští rok. Fernando Alonso však vyzývá k zachování tradičního okruhu, který podle něj má nezaměnitelný charakter a hluboký význam pro fanoušky i jezdce.
Lando Norris varuje, že by bylo předčasné odepisovat Maxe Verstappena v boji o titul, protože i on a další soupeři mají stále reálnou šanci na vítězství.
Po slabším víkendu v Monaku se začaly objevovat pochybnosti o spolupráci Hamiltona s inženýrem Adamim, které pilot rychle odmítl. Zdůraznil, že adaptace na nový tým vyžaduje čas, ale vzájemná důvěra a odhodlání společně postupovat jsou pevné.
David Croft rozvířil debatu o budoucnosti jezdecké sestavy Red Bullu po roce 2025, kdy končí smlouva Sergia Péreze. Zmiňuje možné nástupce včetně Liama Lawsona, ale upozorňuje, že tým musí pečlivě zvažovat každý krok, aby nenarušil Verstappenovu dominanci.
Lando Norris a Oscar Piastri dorazili do Španělska s tříbodovým rozdílem a potvrzují, že McLaren patří mezi nejvyrovnanější týmy sezony. Přestože se spekuluje o možných týmových příkazech, Piastri trvá na tom, že je zatím čas nechat oba jezdce závodit na rovinu.
Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.