Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri zvládl klíčové momenty kvalifikace s chladnou hlavou a po dramatickém průběhu si zajistil pole position pro Velkou cenu Bahrajnu. Zatímco Mercedes překvapivě obsadil první řadu díky skvělému kolu George Russella, favorité šampionátu Lando Norris a Max Verstappen zažili těžké chvíle, Norris skončil až šestý a Verstappen sedmý.
Průběh kvalifikace přinesl několik nečekaných zvratů. Verstappen měl potíže hned od začátku – po tvrdém zablokování kol v poslední zatáčce zamířil zpět do boxů a přes rádio hlásil problémy s autem. Ani Norrisovi se nedařilo navázat na dominanci z tréninků, zatímco Piastri využil situace a předvedl přesné a rychlé kolo ve správný okamžik.
Kvalifikace ukázala, že papájový tým sice v trénincích zářil, ale v rozhodující chvíli se karta mohla rychle obrátit. Výsledek je tedy nejen úspěchem Piastriho, ale i varováním, že letošní sezona může být plná překvapení.
Max Verstappen zvládl tlak a v poslední chvíli se probojoval mezi nejlepší trojici, zatímco pro Bearmana, Strolla, Bortoletta, Lawsona a Albona skončila kvalifikace už v první části.
Druhé dějství přerušila červená vlajka kvůli těžké nehodě Estebana Ocona. Pilot Haasu nezvládl výjezd ze zatáčky číslo 2, ztratil kontrolu nad vozem a ve vysoké rychlosti havaroval v zatáčce 3. Naštěstí z incidentu vyvázl bez zranění, ale jeho VF-25 utrpěl značné poškození.
Po restartu se jelo s 11 minutami na hodinách a žádný z jezdců ještě neměl zapsaný čas. Piastri navázal na formu z tréninku a zapsal nejrychlejší čas, o desetinu před Norrisem. Leclerc se držel třetí, ale už s výraznějším odstupem.
George Russell a Kimi Antonelli nejspíš porušili pravidla, když po červené vlajce vyjeli z boxů dříve, než to bylo oficiálně povoleno. FIA nyní celou situaci vyšetřuje.
Zatímco McLareny pokračovaly v solidní formě, Pierre Gasly příjemně překvapil a dokázal jejich náskok ztenčit na méně než dvě desetiny. Pro Ocona, Alonsa, Hülkenberga, Hadjara a Doohana kvalifikace v Q2 skončila. Verstappen a Tsunoda postoupili do závěrečné části s nejpomalejšími časy mezi postupujícími.
Max Verstappen se během boje o pole position dál potýkal s technickými potížemi – tentokrát si v rádiové komunikaci stěžoval na brzdy: „Brzdy jsou strašné. Nemůžu vůbec brzdit. Je to fakt špatné.“ Jeho trápení otevřelo cestu ostatním.
Oscar Piastri mezitím ukázal pevné nervy – časem 1:30.233 si v předposlední fázi zajistil provizorní pole position, přičemž těsně za ním zůstal George Russell. Napětí ale ještě zdaleka nekončilo, protože všechny čekalo závěrečné kolo ostrých pokusů.
Ještě předtím ale FIA definitivně smazala jedno z kol Nica Hülkenberga z Q1, čímž se dodatečně změnilo pořadí a Alexander Albon měl najednou smůlu – vypadl kvůli kolu, které nakonec nemělo platit.
V samotném finiši kvalifikace se Mercedes i Charles Leclerc výrazně zlepšili, ale Oscar Piastri dokázal zareagovat a pole position si v Bahrajnu skutečně pohlídal. Lando Norris tentokrát nestačil – obsadil až šesté místo.
1. Oscar Piastri - McLaren - 1:29.841
2. George Russell - Mercedes - +0.168
3. Charles Leclerc - Ferrari - +0.334
4. Kimi Antonelli - Mercedes - +0.372
5. Pierre Gasly - Alpine - +0.375
6. Lando Norris - McLaren - +0.426
7. Max Verstappen - Red Bull Racing - +0.582
8. Carlos Sainz - Williams - +0.839
9. Lewis Hamilton - Ferrari - +0.931
10. Yuki Tsunoda - Red Bull Racing - +1.462
11. Jack Doohan - Alpine - +1.404
12. Isack Hadjar - Racing Bulls - +1.430
13. Nico Hülkenberg - Sauber - +1.942
14. Fernando Alonso - Aston Martin Racing - +2.045
15. Esteban Ocon - Haas F1 Team -
16. Alexander Albon - Williams - +2.199
17. Liam Lawson - Racing Bulls - +2.324
18. Gabriel Bortoleto - Sauber - +2.345
19. Lance Stroll - Aston Martin Racing - +2.442
20. Oliver Bearman - Haas F1 Team - +2.532
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.