Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Carlos Sainz v Baku oslavil své první pódium s Williamsem, když dojel třetí. Ze startu z druhé pozice za čtyřnásobným šampionem Maxem Verstappenem předváděl po celý závod stabilní a bezchybnou jízdu.
„Vamos! Vamos! Nejlepší pódium v mé kariéře. Ani si neumíte představit, jak to chutná. Děkuji moc. Toto je moje první Smooth Operation s Williamsem,“ radoval se Sainz v rádiové komunikaci během dojezdového kola.
Pro Sainze bylo toto pódium výjimečné i v porovnání s jeho předchozími úspěchy. „Nemohu popsat, jak šťastný jsem a jak dobře se cítím. Chutná to ještě lépe než mé úplně první pódium,“ uvedl v rádiu po závodě.
Španěl zdůraznil, že tým v průběhu sezóny tvrdě pracoval a podařilo se jim spojit rychlost a spolehlivost. „Celý rok jsme tvrdě bojovali a dokázali jsme, že když máme tempo, máme ho celý rok. Všechno se spojilo a můžeme dělat úžasné věci,“ vysvětloval Sainz.
Williams podle něj odvedl perfektní práci a tým dokázal překvapit i auta, která se původně zdála rychlejší. „Zvládli jsme závod bez jediné chyby a porazili spoustu vozů, které jsme včera nečekali,“ dodal.
Sainz také ocenil práci celého týmu a odhodlání překonávat těžkosti uplynulé sezóny. „Jsem nesmírně hrdý na všechny ve Williamsu, kteří se přes velmi těžký rok nevzdali. Ukázali jsme všem obrovský krok kupředu oproti loňsku,“ řekl.
Španěl připustil, že během prvních měsíců měl smůlu a čelil řadě nepříjemností, ale všechny tyto momenty podle něj vedly k tomuto úspěchu. „Někdy vám život přinese špatné chvíle, aby vám dal jednu opravdu krásnou. Toto chutná mnohem lépe než cokoli jiného, co jsem čekal,“ uvedl Sainz.
Sainz vnímá své první pódiové umístění s Williamsem také jako životní lekci o vytrvalosti a důvěře jak v sebe, tak v tým. „Je to lekce života, věřit sobě a lidem kolem sebe, protože dříve nebo později se to vždy vyplatí,“ řekl.
Carlos Sainz se k Williamsu připojil začátkem roku 2025 poté, co jej u Ferrari nahradil sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton. Od svého příchodu se soustředil na adaptaci na nové auto a tým a jeho úsilí nakonec vyústilo v historické první pódiové umístění s Grove týmem.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.