Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Šéf Ferrari Fred Vasseur ocenil chování Mercedes nováčka Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem během Velké ceny Nizozemska. Podle Vasseura byla italova reakce správná, když po incidentu přišel do garáže a omluvil se.
„Ano, přišel se mi omluvit, protože Charles tam nebyl,“ řekl Vasseur pro Motorsport.com. Dodal, že desetisekundová penalizace pro Antonelliho byla podle něj dostatečná. „Oceňuji jeho přístup, chyby se stávají. V Zandvoortu není jednoduché předjíždět a musíte riskovat. Antonelli riskoval, udělal chybu a omluvil se. To je správná reakce. Pro mě šlo o čistý závodní incident.“
K incidentu došlo v 53. kole, když se Antonelli pokusil předjet Leclerca v klopené zatáčce číslo 3 po vnitřní straně. Ital však podkluzem zadní části vozu zasáhl Ferrari, což poslalo Leclerca do smyku a narazil do bariéry. Antonelli dostal desetisekundovou penalizaci.
„Jen jsem to viděl a je to škoda, protože jsme měli dobré tempo a dostávali se dopředu. Věděl jsem, že to pravděpodobně byla nejlepší šance, protože jsem byl velmi blízko, on měl studenější pneumatiku,“ popsal Antonelli po závodě. „Snažil jsem se to udělat, ale bylo to trochu moc. Když jsem viděl, že se vrací dopředu, snažil jsem se to pustit, ale nestačilo.“
Mladý Ital vysvětlil, proč se do manévru pustil. „Jel jsem do toho, protože je tak těžké předjíždět. Čím déle jste v turbulentním vzduchu, tím víc se opotřebovávají pneumatiky a ztrácíte tempo. Šel jsem do toho, ale bylo to trochu moc. Nyní si to znovu prohlížím a příště budu pravděpodobně dvakrát přemýšlet, než se pustím do podobného manévru. Pokud si nebudu stoprocentně jistý, že to zvládnu, nepustím se do toho.“
Ferrari se nyní snaží zapomenout na zklamání z domácí Velké ceny Nizozemska, která přinesla dvojité DNF, a soustředí se na domácí závod v Monze, kde se 5. až 7. září pojede italská Grand Prix.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar