Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Navzdory nevýraznému začátku letošní sezony, kdy Aston Martin nasbíral pouhých deset bodů v úvodních pěti závodech, panuje kolem týmu z britského Silverstonu překvapivý optimismus. Franz Tost, bývalý šéf AlphaTauri (Racing Bulls) a ostřílený stratég formule 1, v rozhovoru pro Sport1 označil Aston Martin za možného "tým budoucnosti". Ačkoliv aktuálně není jejich forma přesvědčivá, Tost věří, že klíč k dlouhodobému úspěchu už mají v rukou, informuje Marca.
Rakouský odborník zdůraznil zásadní personální posily, které Aston Martin nedávno získal. „Najali opravdu špičkové lidi, Adrian Newey a Andy Cowell jsou podle mě nejlepší experti v oboru,“ chválil Tost. Newey, legendární technický génius s obrovskými zkušenostmi, se podle něj řadí k nejlepším v celém paddocku. Právě jeho jméno je spojeno s mnoha úspěšnými projekty v historii F1, a jeho příchod do Silverstonu může znamenat zásadní posun.
Velmi pochvalně se Tost vyjádřil i o Andy Cowellovi, bývalém motorovém inženýrovi z BMW a později šéfovi motorového programu Mercedesu. „Znám ho ještě z dob, kdy v BMW vyvíjel legendární desetiválcový motor, byl to bezkonkurenčně nejlepší agregát. A v Mercedesu odváděl fantastickou práci. Aston Martin má nyní podle mě toho nejlepšího člověka pro šasi a nejlepšího pro motory,“ řekl s přesvědčením.
Dalším důležitým milníkem bude pro tým rok 2026, kdy Aston Martin naváže oficiální partnerství s Hondou. Ta bude od té doby výhradním dodavatelem pohonných jednotek. Franz Tost se domnívá, že spojení moderní továrny Aston Martinu, otevřenosti Hondy a odbornosti Cowella může vytvořit silné partnerství. „Honda je velmi motivovaná a komunikativní. Továrna Aston Martinu má špičkové zázemí. Všechno to do sebe zapadá,“ dodal.
Ačkoliv v současnosti je Max Verstappen stále jezdcem Red Bullu a má s týmem dlouhodobý kontrakt, jeho budoucnost je čím dál diskutovanější. Tost naznačil, že právě Aston Martin by mohl být v budoucnu vážným kandidátem na jeho zisk. „Záleží, jestli Max svůj kontrakt dodrží. Je tu několik týmů, které ho chtějí, ale osobně si myslím, že Aston Martin je favorit,“ zakončil. Pokud by se tak stalo, šlo by o mimořádné spojení technické síly a jezdeckého talentu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.