Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Navzdory nevýraznému začátku letošní sezony, kdy Aston Martin nasbíral pouhých deset bodů v úvodních pěti závodech, panuje kolem týmu z britského Silverstonu překvapivý optimismus. Franz Tost, bývalý šéf AlphaTauri (Racing Bulls) a ostřílený stratég formule 1, v rozhovoru pro Sport1 označil Aston Martin za možného "tým budoucnosti". Ačkoliv aktuálně není jejich forma přesvědčivá, Tost věří, že klíč k dlouhodobému úspěchu už mají v rukou, informuje Marca.
Rakouský odborník zdůraznil zásadní personální posily, které Aston Martin nedávno získal. „Najali opravdu špičkové lidi, Adrian Newey a Andy Cowell jsou podle mě nejlepší experti v oboru,“ chválil Tost. Newey, legendární technický génius s obrovskými zkušenostmi, se podle něj řadí k nejlepším v celém paddocku. Právě jeho jméno je spojeno s mnoha úspěšnými projekty v historii F1, a jeho příchod do Silverstonu může znamenat zásadní posun.
Velmi pochvalně se Tost vyjádřil i o Andy Cowellovi, bývalém motorovém inženýrovi z BMW a později šéfovi motorového programu Mercedesu. „Znám ho ještě z dob, kdy v BMW vyvíjel legendární desetiválcový motor, byl to bezkonkurenčně nejlepší agregát. A v Mercedesu odváděl fantastickou práci. Aston Martin má nyní podle mě toho nejlepšího člověka pro šasi a nejlepšího pro motory,“ řekl s přesvědčením.
Dalším důležitým milníkem bude pro tým rok 2026, kdy Aston Martin naváže oficiální partnerství s Hondou. Ta bude od té doby výhradním dodavatelem pohonných jednotek. Franz Tost se domnívá, že spojení moderní továrny Aston Martinu, otevřenosti Hondy a odbornosti Cowella může vytvořit silné partnerství. „Honda je velmi motivovaná a komunikativní. Továrna Aston Martinu má špičkové zázemí. Všechno to do sebe zapadá,“ dodal.
Ačkoliv v současnosti je Max Verstappen stále jezdcem Red Bullu a má s týmem dlouhodobý kontrakt, jeho budoucnost je čím dál diskutovanější. Tost naznačil, že právě Aston Martin by mohl být v budoucnu vážným kandidátem na jeho zisk. „Záleží, jestli Max svůj kontrakt dodrží. Je tu několik týmů, které ho chtějí, ale osobně si myslím, že Aston Martin je favorit,“ zakončil. Pokud by se tak stalo, šlo by o mimořádné spojení technické síly a jezdeckého talentu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.