Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Navzdory nevýraznému začátku letošní sezony, kdy Aston Martin nasbíral pouhých deset bodů v úvodních pěti závodech, panuje kolem týmu z britského Silverstonu překvapivý optimismus. Franz Tost, bývalý šéf AlphaTauri (Racing Bulls) a ostřílený stratég formule 1, v rozhovoru pro Sport1 označil Aston Martin za možného "tým budoucnosti". Ačkoliv aktuálně není jejich forma přesvědčivá, Tost věří, že klíč k dlouhodobému úspěchu už mají v rukou, informuje Marca.
Rakouský odborník zdůraznil zásadní personální posily, které Aston Martin nedávno získal. „Najali opravdu špičkové lidi, Adrian Newey a Andy Cowell jsou podle mě nejlepší experti v oboru,“ chválil Tost. Newey, legendární technický génius s obrovskými zkušenostmi, se podle něj řadí k nejlepším v celém paddocku. Právě jeho jméno je spojeno s mnoha úspěšnými projekty v historii F1, a jeho příchod do Silverstonu může znamenat zásadní posun.
Velmi pochvalně se Tost vyjádřil i o Andy Cowellovi, bývalém motorovém inženýrovi z BMW a později šéfovi motorového programu Mercedesu. „Znám ho ještě z dob, kdy v BMW vyvíjel legendární desetiválcový motor, byl to bezkonkurenčně nejlepší agregát. A v Mercedesu odváděl fantastickou práci. Aston Martin má nyní podle mě toho nejlepšího člověka pro šasi a nejlepšího pro motory,“ řekl s přesvědčením.
Dalším důležitým milníkem bude pro tým rok 2026, kdy Aston Martin naváže oficiální partnerství s Hondou. Ta bude od té doby výhradním dodavatelem pohonných jednotek. Franz Tost se domnívá, že spojení moderní továrny Aston Martinu, otevřenosti Hondy a odbornosti Cowella může vytvořit silné partnerství. „Honda je velmi motivovaná a komunikativní. Továrna Aston Martinu má špičkové zázemí. Všechno to do sebe zapadá,“ dodal.
Ačkoliv v současnosti je Max Verstappen stále jezdcem Red Bullu a má s týmem dlouhodobý kontrakt, jeho budoucnost je čím dál diskutovanější. Tost naznačil, že právě Aston Martin by mohl být v budoucnu vážným kandidátem na jeho zisk. „Záleží, jestli Max svůj kontrakt dodrží. Je tu několik týmů, které ho chtějí, ale osobně si myslím, že Aston Martin je favorit,“ zakončil. Pokud by se tak stalo, šlo by o mimořádné spojení technické síly a jezdeckého talentu.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.