Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Navzdory nevýraznému začátku letošní sezony, kdy Aston Martin nasbíral pouhých deset bodů v úvodních pěti závodech, panuje kolem týmu z britského Silverstonu překvapivý optimismus. Franz Tost, bývalý šéf AlphaTauri (Racing Bulls) a ostřílený stratég formule 1, v rozhovoru pro Sport1 označil Aston Martin za možného "tým budoucnosti". Ačkoliv aktuálně není jejich forma přesvědčivá, Tost věří, že klíč k dlouhodobému úspěchu už mají v rukou, informuje Marca.
Rakouský odborník zdůraznil zásadní personální posily, které Aston Martin nedávno získal. „Najali opravdu špičkové lidi, Adrian Newey a Andy Cowell jsou podle mě nejlepší experti v oboru,“ chválil Tost. Newey, legendární technický génius s obrovskými zkušenostmi, se podle něj řadí k nejlepším v celém paddocku. Právě jeho jméno je spojeno s mnoha úspěšnými projekty v historii F1, a jeho příchod do Silverstonu může znamenat zásadní posun.
Velmi pochvalně se Tost vyjádřil i o Andy Cowellovi, bývalém motorovém inženýrovi z BMW a později šéfovi motorového programu Mercedesu. „Znám ho ještě z dob, kdy v BMW vyvíjel legendární desetiválcový motor, byl to bezkonkurenčně nejlepší agregát. A v Mercedesu odváděl fantastickou práci. Aston Martin má nyní podle mě toho nejlepšího člověka pro šasi a nejlepšího pro motory,“ řekl s přesvědčením.
Dalším důležitým milníkem bude pro tým rok 2026, kdy Aston Martin naváže oficiální partnerství s Hondou. Ta bude od té doby výhradním dodavatelem pohonných jednotek. Franz Tost se domnívá, že spojení moderní továrny Aston Martinu, otevřenosti Hondy a odbornosti Cowella může vytvořit silné partnerství. „Honda je velmi motivovaná a komunikativní. Továrna Aston Martinu má špičkové zázemí. Všechno to do sebe zapadá,“ dodal.
Ačkoliv v současnosti je Max Verstappen stále jezdcem Red Bullu a má s týmem dlouhodobý kontrakt, jeho budoucnost je čím dál diskutovanější. Tost naznačil, že právě Aston Martin by mohl být v budoucnu vážným kandidátem na jeho zisk. „Záleží, jestli Max svůj kontrakt dodrží. Je tu několik týmů, které ho chtějí, ale osobně si myslím, že Aston Martin je favorit,“ zakončil. Pokud by se tak stalo, šlo by o mimořádné spojení technické síly a jezdeckého talentu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.