Franco Colapinto se nedávno vrátil za volant Formule 1, když se zúčastnil soukromého testu, který pro něj uspořádal tým Alpine na okruhu v Monze.
Franco Colapinto nedávno absolvoval testování vozu Formule 1 na okruhu v Monze, kde řídil Alpine A523. Test přišel po Paulovi Aronovi, dalším rezervním jezdcovi týmu Alpine. Původní zprávy uváděly, že Colapinto zajížděl o půl sekundy rychlejší časy než Aron na jedno kolo a v odpoledních jízdách dokonce o sedm desetin rychleji, informuje PlanetF1.
Nicméně, jak se ukázalo, tato zpráva je značně zavádějící. Podmínky na trati, jako jsou nastavení motoru, teploty, směr větru a vývoj tratě, jsou faktory, které testy činí velmi obtížně porovnatelné. Navíc, zdroje potvrzují, že Aronův výkon byl také velmi působivý, a Alpine jej vnímá pozitivně. Estonský jezdec se má podívat na víkendové tréninky v rámci FP1 už během letošního roku.
Aron, který má za sebou velmi silnou debutovou sezónu ve Formuli 2, kde skončil třetí a získal jednu výhru a osm pódiových umístění, se nyní stává klíčovým členem týmu Alpine, vedle Colapinta, Ryo Hirakawy a Kushe Mainiho. V letošním roce má Aron na programu několik testů a tréninkových jízd v rámci víkendů F1.
Paul Aron si letos vedl skvěle, a jako nováček ve Formuli 2 to muselo být opravdu náročné. Společně s Gabriel Bortoletem byli mezi nejlepšími v poli.
„Paul odvedl skvělou práci, a myslím, že jako nováček v F2 je to opravdu těžké. On a Bortoleto byli vlastně těmi nejlepšími. Trochu mě to mrzí, protože udělal pár chyb, jedna byla na straně týmu ve Spa, ale jinak byl skvělý. Zase ukázal mentální sílu, když ho Mercedes opustil, a přesto se s tím vyrovnal a celou sezonu bojoval o titul. Určitě je to výjimečný talent,“ řekl o něm týmový šéf Oliver Oakes.
Jack Doohan nezačal víkend Grand Prix Japonska dobře, když ve druhém tréninku měl vážnou nehodu v první zatáčce, při které se mu naštěstí nic nestalo. Jeho havárie při rychlosti 180 mph vyvolala širokou diskuzi o bezpečnosti na trati. „Byla to jezdecká chyba, když nezavřel DRS do první zatáčky,“ prohlásil Oakes.
Doohanův víkend se nakonec zlepšil, protože se posunul z 19. místa na startu na 15. místo v závodě, což znamenalo nejvíc předjetých jezdců v závodě, kde se pohybovalo jen málo pozic. Diskuze o tom, co bude s Doohanem a Colapintem v budoucnu, však i nadále pokračují.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.