Franco Colapinto se nedávno vrátil za volant Formule 1, když se zúčastnil soukromého testu, který pro něj uspořádal tým Alpine na okruhu v Monze.
Franco Colapinto nedávno absolvoval testování vozu Formule 1 na okruhu v Monze, kde řídil Alpine A523. Test přišel po Paulovi Aronovi, dalším rezervním jezdcovi týmu Alpine. Původní zprávy uváděly, že Colapinto zajížděl o půl sekundy rychlejší časy než Aron na jedno kolo a v odpoledních jízdách dokonce o sedm desetin rychleji, informuje PlanetF1.
Nicméně, jak se ukázalo, tato zpráva je značně zavádějící. Podmínky na trati, jako jsou nastavení motoru, teploty, směr větru a vývoj tratě, jsou faktory, které testy činí velmi obtížně porovnatelné. Navíc, zdroje potvrzují, že Aronův výkon byl také velmi působivý, a Alpine jej vnímá pozitivně. Estonský jezdec se má podívat na víkendové tréninky v rámci FP1 už během letošního roku.
Aron, který má za sebou velmi silnou debutovou sezónu ve Formuli 2, kde skončil třetí a získal jednu výhru a osm pódiových umístění, se nyní stává klíčovým členem týmu Alpine, vedle Colapinta, Ryo Hirakawy a Kushe Mainiho. V letošním roce má Aron na programu několik testů a tréninkových jízd v rámci víkendů F1.
Paul Aron si letos vedl skvěle, a jako nováček ve Formuli 2 to muselo být opravdu náročné. Společně s Gabriel Bortoletem byli mezi nejlepšími v poli.
„Paul odvedl skvělou práci, a myslím, že jako nováček v F2 je to opravdu těžké. On a Bortoleto byli vlastně těmi nejlepšími. Trochu mě to mrzí, protože udělal pár chyb, jedna byla na straně týmu ve Spa, ale jinak byl skvělý. Zase ukázal mentální sílu, když ho Mercedes opustil, a přesto se s tím vyrovnal a celou sezonu bojoval o titul. Určitě je to výjimečný talent,“ řekl o něm týmový šéf Oliver Oakes.
Jack Doohan nezačal víkend Grand Prix Japonska dobře, když ve druhém tréninku měl vážnou nehodu v první zatáčce, při které se mu naštěstí nic nestalo. Jeho havárie při rychlosti 180 mph vyvolala širokou diskuzi o bezpečnosti na trati. „Byla to jezdecká chyba, když nezavřel DRS do první zatáčky,“ prohlásil Oakes.
Doohanův víkend se nakonec zlepšil, protože se posunul z 19. místa na startu na 15. místo v závodě, což znamenalo nejvíc předjetých jezdců v závodě, kde se pohybovalo jen málo pozic. Diskuze o tom, co bude s Doohanem a Colapintem v budoucnu, však i nadále pokračují.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.