Franco Colapinto se nedávno vrátil za volant Formule 1, když se zúčastnil soukromého testu, který pro něj uspořádal tým Alpine na okruhu v Monze.
Franco Colapinto nedávno absolvoval testování vozu Formule 1 na okruhu v Monze, kde řídil Alpine A523. Test přišel po Paulovi Aronovi, dalším rezervním jezdcovi týmu Alpine. Původní zprávy uváděly, že Colapinto zajížděl o půl sekundy rychlejší časy než Aron na jedno kolo a v odpoledních jízdách dokonce o sedm desetin rychleji, informuje PlanetF1.
Nicméně, jak se ukázalo, tato zpráva je značně zavádějící. Podmínky na trati, jako jsou nastavení motoru, teploty, směr větru a vývoj tratě, jsou faktory, které testy činí velmi obtížně porovnatelné. Navíc, zdroje potvrzují, že Aronův výkon byl také velmi působivý, a Alpine jej vnímá pozitivně. Estonský jezdec se má podívat na víkendové tréninky v rámci FP1 už během letošního roku.
Aron, který má za sebou velmi silnou debutovou sezónu ve Formuli 2, kde skončil třetí a získal jednu výhru a osm pódiových umístění, se nyní stává klíčovým členem týmu Alpine, vedle Colapinta, Ryo Hirakawy a Kushe Mainiho. V letošním roce má Aron na programu několik testů a tréninkových jízd v rámci víkendů F1.
Paul Aron si letos vedl skvěle, a jako nováček ve Formuli 2 to muselo být opravdu náročné. Společně s Gabriel Bortoletem byli mezi nejlepšími v poli.
„Paul odvedl skvělou práci, a myslím, že jako nováček v F2 je to opravdu těžké. On a Bortoleto byli vlastně těmi nejlepšími. Trochu mě to mrzí, protože udělal pár chyb, jedna byla na straně týmu ve Spa, ale jinak byl skvělý. Zase ukázal mentální sílu, když ho Mercedes opustil, a přesto se s tím vyrovnal a celou sezonu bojoval o titul. Určitě je to výjimečný talent,“ řekl o něm týmový šéf Oliver Oakes.
Jack Doohan nezačal víkend Grand Prix Japonska dobře, když ve druhém tréninku měl vážnou nehodu v první zatáčce, při které se mu naštěstí nic nestalo. Jeho havárie při rychlosti 180 mph vyvolala širokou diskuzi o bezpečnosti na trati. „Byla to jezdecká chyba, když nezavřel DRS do první zatáčky,“ prohlásil Oakes.
Doohanův víkend se nakonec zlepšil, protože se posunul z 19. místa na startu na 15. místo v závodě, což znamenalo nejvíc předjetých jezdců v závodě, kde se pohybovalo jen málo pozic. Diskuze o tom, co bude s Doohanem a Colapintem v budoucnu, však i nadále pokračují.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.