Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mezinárodní automobilová federace FIA společně s držitelem komerčních práv FOM zveřejnily oficiální kalendář Formule 1 pro sezónu 2026. Opět čítá 24 velkých cen, které se rozprostřou od března do prosince. Sezóna odstartuje 8. března v Melbourne, kde se Austrálie díky posunutému termínu Ramadánu opět ujímá role úvodního podniku, zatímco pořadatelé z Bahrajnu musí počkat.
Po úvodním dějství na okruhu Albert Park se šampionát přesune do Šanghaje, který vytvoří první double-header. Následná Velká cena Japonska bude naopak samostatnou zastávkou, což přeruší kontinuitu a vytvoří prostor před dvojicí závodů v Bahrajnu a Saúdské Arábii, které se vracejí jako závody jdoucími po sobě.
V květnu dochází k několika významným posunům. Kanadská Grand Prix se posunula dopředu, aby logisticky lépe navazovala na Miami, přesto však mezi oběma závody zůstává tří týdny dlouhá mezera. Tento přesun ale zároveň znamená přímou kolizi s legendárním závodem Indianapolis 500, jenž se pojede 24. května. Z pohledu severoamerických fanoušků jde o nešťastné načasování, neboť dvě prestižní motorsportové akce se opět kryjí.
Z kalendáře definitivně vypadla Velká cena Emilia-Romagna v Imole. Důvodem je vypršení smlouvy a neúspěšná jednání o jejím prodloužení. Italský okruh se tak minimálně na čas loučí s místem v šampionátu, což otvírá prostor jiným podnikům a zároveň mění logistickou mapu evropské části sezóny.
Slavná Velká cena Monaka se přesouvá na začátek června. Tento posun vychází z potřeby sladit harmonogram s americkými podniky a nově upraveným slotem pro kanadský závod. Po Monaku bude následovat zatím nepojmenovaná Grand Prix v Barceloně, která ztrácí označení „španělská“, jež nově připadá Madridu. Katalánská trať má ale ještě jednu sezónu pod smlouvou.
Před letní přestávkou zůstává většina závodů na svých tradičních místech, a to až do Velké ceny Maďarska na konci července, která uzavře první polovinu šampionátu. Po pauze se formule vrátí do Zandvoortu na poslední nizozemský závod v aktuálním cyklu smluv, následovaný dvojicí podniků v Itálii a ve Španělsku, přičemž druhý jmenovaný se již přesune na madridský městský okruh.
Stejně jako v uplynulém roce 2024, i sezóna 2026 nabídne náročný závěr s šesti závodními víkendy rozloženými do pouhých sedmi týdnů. Díky dvěma trojvíkendovým sériím budou fanoušci svědky intenzivního tempu, které začne na americkém kontinentu – nejprve Austin, následovaný Mexikem a Brazílií. Tato trojice bude následována finálními závody v Las Vegas, Kataru a tradičně v Abú Zabí, kde se sezóna definitivně uzavře.
Formule 1 navíc plánuje i v roce 2026 pokračovat s šesti sprintovými závody, které i nadále rozšiřují atraktivitu závodních víkendů. Přípravy na novou sezónu doprovodí tři třídenní testovací bloky, jež se uskuteční v Barceloně a Bahrajnu. Tyto testy poskytnou týmům a výrobcům cenný čas na adaptaci a doladění zcela nových vozů a pohonných jednotek, které budou od příštího roku klíčové pro boj o prvenství.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.