Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mezinárodní automobilová federace FIA společně s držitelem komerčních práv FOM zveřejnily oficiální kalendář Formule 1 pro sezónu 2026. Opět čítá 24 velkých cen, které se rozprostřou od března do prosince. Sezóna odstartuje 8. března v Melbourne, kde se Austrálie díky posunutému termínu Ramadánu opět ujímá role úvodního podniku, zatímco pořadatelé z Bahrajnu musí počkat.
Po úvodním dějství na okruhu Albert Park se šampionát přesune do Šanghaje, který vytvoří první double-header. Následná Velká cena Japonska bude naopak samostatnou zastávkou, což přeruší kontinuitu a vytvoří prostor před dvojicí závodů v Bahrajnu a Saúdské Arábii, které se vracejí jako závody jdoucími po sobě.
V květnu dochází k několika významným posunům. Kanadská Grand Prix se posunula dopředu, aby logisticky lépe navazovala na Miami, přesto však mezi oběma závody zůstává tří týdny dlouhá mezera. Tento přesun ale zároveň znamená přímou kolizi s legendárním závodem Indianapolis 500, jenž se pojede 24. května. Z pohledu severoamerických fanoušků jde o nešťastné načasování, neboť dvě prestižní motorsportové akce se opět kryjí.
Z kalendáře definitivně vypadla Velká cena Emilia-Romagna v Imole. Důvodem je vypršení smlouvy a neúspěšná jednání o jejím prodloužení. Italský okruh se tak minimálně na čas loučí s místem v šampionátu, což otvírá prostor jiným podnikům a zároveň mění logistickou mapu evropské části sezóny.
Slavná Velká cena Monaka se přesouvá na začátek června. Tento posun vychází z potřeby sladit harmonogram s americkými podniky a nově upraveným slotem pro kanadský závod. Po Monaku bude následovat zatím nepojmenovaná Grand Prix v Barceloně, která ztrácí označení „španělská“, jež nově připadá Madridu. Katalánská trať má ale ještě jednu sezónu pod smlouvou.
Před letní přestávkou zůstává většina závodů na svých tradičních místech, a to až do Velké ceny Maďarska na konci července, která uzavře první polovinu šampionátu. Po pauze se formule vrátí do Zandvoortu na poslední nizozemský závod v aktuálním cyklu smluv, následovaný dvojicí podniků v Itálii a ve Španělsku, přičemž druhý jmenovaný se již přesune na madridský městský okruh.
Stejně jako v uplynulém roce 2024, i sezóna 2026 nabídne náročný závěr s šesti závodními víkendy rozloženými do pouhých sedmi týdnů. Díky dvěma trojvíkendovým sériím budou fanoušci svědky intenzivního tempu, které začne na americkém kontinentu – nejprve Austin, následovaný Mexikem a Brazílií. Tato trojice bude následována finálními závody v Las Vegas, Kataru a tradičně v Abú Zabí, kde se sezóna definitivně uzavře.
Formule 1 navíc plánuje i v roce 2026 pokračovat s šesti sprintovými závody, které i nadále rozšiřují atraktivitu závodních víkendů. Přípravy na novou sezónu doprovodí tři třídenní testovací bloky, jež se uskuteční v Barceloně a Bahrajnu. Tyto testy poskytnou týmům a výrobcům cenný čas na adaptaci a doladění zcela nových vozů a pohonných jednotek, které budou od příštího roku klíčové pro boj o prvenství.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.
Lando Norris označil své souboje s Maxem Verstappenem za férové a zdůraznil, že podle něj Nizozemec neudělal nic, co by překročilo pravidla. Svým vyjádřením se snaží uklidnit situaci a projevit respekt k agresivnímu, ale stále legitimnímu závodnímu stylu soupeře.
Oscar Piastri si ve Formuli 1 získává pověst klidného a soustředěného jezdce, který svým projevem připomíná legendárního Kimiho Räikkönena. Komentátor Jolyon Palmer v něm vidí budoucího šampiona díky jeho schopnosti zachovat chladnou hlavu a proměňovat slabiny ve výhody.
FIA oficiálně schválila žádost Red Bullu o udělení superlicence pro talentovaného juniora F2 Arvida Lindblada. Tento krok potvrzuje, že Red Bull s mladým Britem počítá ve vážných závodních plánech už v blízké budoucnosti.
Vyjádření Jamese Allisona, že byl Mercedes „bodnut“ špatnými výsledky a problémy se spolehlivostí, působí nezvykle otevřeně a signalizuje hlubší frustraci uvnitř týmu. Zároveň ukazuje, že i tak zkušená stáj není imunní vůči tlaku a krizi, když se nedaří najít cestu zpět na vrchol.
Mattia Binotto svým komentářem o věku Lewise Hamiltona jako možném důvodu jeho trápení ve Ferrari rozpoutal debatu, která je lidsky citlivá a novinářsky výbušná. Jde o subjektivní názor, který spíš než fakta odráží napětí a očekávání kolem Hamiltonova působení v Maranellu.
Haas oslaví svou 200. Grand Prix speciálním zbarvením vozu během závodu v Kanadě. Po nepovedeném víkendu ve Španělsku doufá, že jubileum přinese nový impuls a návrat ke konkurenceschopnosti.
Formule 1 představila kalendář pro rok 2026, ve kterém debutuje Madrid a naopak chybí tradiční Imola.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.