Týmy F1 podpořily zavedení tzv. doháněcích mechanismů pro výrobce motorů od roku 2026. Opatření má zabránit výrazným rozdílům ve výkonnosti, které v minulosti některé značky srazily na roky zpět.
Formule 1 se připravuje na revoluční změnu v pravidlech pro pohonné jednotky, které vstoupí v platnost v roce 2026. Hlavním tématem posledního zasedání komise F1 v Ženevě bylo zabránit opakování scénáře z roku 2014, kdy Mercedes díky náskoku v technologii dominoval celé éře, zatímco ostatní výrobci, jako tehdy nováček Honda, zaostávali roky. „Je potřeba vytvořit férovější prostředí. Nikdo nechce další dekádu jedné značky,“ uvedl jeden ze zástupců zúčastněných týmů.
Jedním z hlavních bodů jednání bylo zavedení takzvaných doháněcích mechanismů pro výrobce motorů, kteří se dostanou výkonově do nevýhody. Shoda panovala v tom, že v takových případech by výrobci mohli využít více hodin na motorových brzdách, takzvaných dyno, nebo získat dodatečný rozpočtový prostor v rámci výdajového stropu. Důležité je, že tyto úlevy by se týkaly výhradně pohonné jednotky, nikoli výkonnosti samotného týmu.
Diskutovalo se také o citlivém tématu nové generace hybridních motorů, především o roli elektrické složky. Návrh na výrazné omezení využití bateriové energie v závodech, zejména na tratích s dlouhými rovinkami, rozdělil paddock. Zatímco šéf Mercedesu Toto Wolff označil návrh za vtip, Christian Horner z Red Bullu, jehož tým vyvíjí vlastní motor ve spolupráci s Fordem, byl jeho hlasitým zastáncem. „Musíme být praktičtí. Nechceme, aby auta na rovinkách zpomalovala jen proto, že se jim vybila baterie,“ argumentoval Horner. Mezi zvažovanými kompromisy je možnost úpravy tempa nasazování elektrické energie pouze v závodním režimu.
Technické změny však nebyly jediným bodem programu. Komise se zabývala i kuriózní situací z Velké ceny Japonska, kde několikrát došlo k přerušení tréninků a kvalifikace kvůli požárům trávy. Ty způsobily jiskry z podlah vozů, které zapalovaly suchý porost kolem trati v Suzuce. FIA oznámila, že bylo dohodnuto prozkoumat možnost použití alternativního materiálu skluznic, například oceli, nebo ošetření vybraných úseků trati. Přechod z titanu na nerezovou ocel by mohl mít dopady na hmotnost aut i opotřebení skluznic, což bude dále posuzováno.
Kromě toho komise projednala i další úpravy. Mezi nimi byl například návrh na povinnou dvouzastávkovou strategii při Velké ceně Monaka, která by mohla oživit tradičně statický průběh závodu, nebo úpravy kapitálového rozpočtu pro nové účastníky s výhledem na vstup značky Cadillac v příštím roce.
Jedno je jisté. Formule 1 nechce opakovat staré chyby a hledá cesty, jak zajistit konkurenceschopnost napříč tak zásadní změnou, jakou přinesou nové motory v roce 2026.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.