Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Sebastian Vettel se postavil za Landa Norrise, jehož otevřenost vůči médiím a sdílení emocí bývá některými vnímána jako slabost. Kritici tvrdí, že Norris svým přístupem odhaluje příliš mnoho, což by mohli využít soupeři. Vettel však takový pohled odmítá a naopak tvrdí, že právě díky takové upřímnosti může Norris inspirovat nové generace.
„Všichni máme dobré a špatné dny, ať už jsme jezdci Formule 1, nebo máme běžnou práci. Není to normální?“ řekl Vettel během víkendu v Saúdské Arábii pro Sky Sports. Podle něj je největším omylem společnosti to, že mluvit o pochybnostech a emocích je vnímáno jako něco špatného.
Vettel ocenil odvahu mladého Brita, který si navzdory tlaku udržuje autenticitu. „Myslím, že je to velmi odvážné a doufám, že média to správně uchopí a změní pohled na věc,“ dodal. Norris podle něj ukazuje cestu, jak se sportovci a nejen oni mohou lépe vypořádat s tlakem, pokud své pocity sdílejí, místo aby je dusili uvnitř.
Vettel při té příležitosti vzpomněl i na Michaela Schumachera, který mu přiznal, že i on zažíval pochybnosti. „Byl to můj idol, měl jsem ho na plakátech jako dítě. Když mi řekl, že si také někdy nevěřil, spadl mi kámen ze srdce. Ulevilo se mi,“ přiznal Vettel.
Podle něj už není čas kráčet po staré cestě, která považuje sdílení emocí za slabost. „Soupeření na trati je pořád tvrdé, ale mimo ni si dokážeme porozumět a otevřeně mluvit o tom, co prožíváme. To je podle mě pokrok, který bychom měli oslavovat.“
Sebastian Vettel vystoupil na vlastní akci Race4Women v Saúdské Arábii, jejímž cílem je podpora ženské účasti v motorsportu. Sám dlouhodobě prosazuje rovnost, otevřenost a duševní pohodu nejen v závodním světě.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.