Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Sebastian Vettel se postavil za Landa Norrise, jehož otevřenost vůči médiím a sdílení emocí bývá některými vnímána jako slabost. Kritici tvrdí, že Norris svým přístupem odhaluje příliš mnoho, což by mohli využít soupeři. Vettel však takový pohled odmítá a naopak tvrdí, že právě díky takové upřímnosti může Norris inspirovat nové generace.
„Všichni máme dobré a špatné dny, ať už jsme jezdci Formule 1, nebo máme běžnou práci. Není to normální?“ řekl Vettel během víkendu v Saúdské Arábii pro Sky Sports. Podle něj je největším omylem společnosti to, že mluvit o pochybnostech a emocích je vnímáno jako něco špatného.
Vettel ocenil odvahu mladého Brita, který si navzdory tlaku udržuje autenticitu. „Myslím, že je to velmi odvážné a doufám, že média to správně uchopí a změní pohled na věc,“ dodal. Norris podle něj ukazuje cestu, jak se sportovci a nejen oni mohou lépe vypořádat s tlakem, pokud své pocity sdílejí, místo aby je dusili uvnitř.
Vettel při té příležitosti vzpomněl i na Michaela Schumachera, který mu přiznal, že i on zažíval pochybnosti. „Byl to můj idol, měl jsem ho na plakátech jako dítě. Když mi řekl, že si také někdy nevěřil, spadl mi kámen ze srdce. Ulevilo se mi,“ přiznal Vettel.
Podle něj už není čas kráčet po staré cestě, která považuje sdílení emocí za slabost. „Soupeření na trati je pořád tvrdé, ale mimo ni si dokážeme porozumět a otevřeně mluvit o tom, co prožíváme. To je podle mě pokrok, který bychom měli oslavovat.“
Sebastian Vettel vystoupil na vlastní akci Race4Women v Saúdské Arábii, jejímž cílem je podpora ženské účasti v motorsportu. Sám dlouhodobě prosazuje rovnost, otevřenost a duševní pohodu nejen v závodním světě.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.