Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Sebastian Vettel se postavil za Landa Norrise, jehož otevřenost vůči médiím a sdílení emocí bývá některými vnímána jako slabost. Kritici tvrdí, že Norris svým přístupem odhaluje příliš mnoho, což by mohli využít soupeři. Vettel však takový pohled odmítá a naopak tvrdí, že právě díky takové upřímnosti může Norris inspirovat nové generace.
„Všichni máme dobré a špatné dny, ať už jsme jezdci Formule 1, nebo máme běžnou práci. Není to normální?“ řekl Vettel během víkendu v Saúdské Arábii pro Sky Sports. Podle něj je největším omylem společnosti to, že mluvit o pochybnostech a emocích je vnímáno jako něco špatného.
Vettel ocenil odvahu mladého Brita, který si navzdory tlaku udržuje autenticitu. „Myslím, že je to velmi odvážné a doufám, že média to správně uchopí a změní pohled na věc,“ dodal. Norris podle něj ukazuje cestu, jak se sportovci a nejen oni mohou lépe vypořádat s tlakem, pokud své pocity sdílejí, místo aby je dusili uvnitř.
Vettel při té příležitosti vzpomněl i na Michaela Schumachera, který mu přiznal, že i on zažíval pochybnosti. „Byl to můj idol, měl jsem ho na plakátech jako dítě. Když mi řekl, že si také někdy nevěřil, spadl mi kámen ze srdce. Ulevilo se mi,“ přiznal Vettel.
Podle něj už není čas kráčet po staré cestě, která považuje sdílení emocí za slabost. „Soupeření na trati je pořád tvrdé, ale mimo ni si dokážeme porozumět a otevřeně mluvit o tom, co prožíváme. To je podle mě pokrok, který bychom měli oslavovat.“
Sebastian Vettel vystoupil na vlastní akci Race4Women v Saúdské Arábii, jejímž cílem je podpora ženské účasti v motorsportu. Sám dlouhodobě prosazuje rovnost, otevřenost a duševní pohodu nejen v závodním světě.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.