McLaren vede po třech závodech sezóny, s Landem Norrisem na čele a náskokem 36 bodů před Mercedesem. Úspěchy McLarenu však vyvolaly spekulace o flexibilitě zadního křídla, což vedlo k přísnějším pravidlům FIA a plánovaným změnám na GP Španělska.
Po třech závodech v sezóně 2025 vede McLaren v obou šampionátech, přičemž Lando Norris má o jediný bod náskok před Maxem Verstappenem a tým je o 36 bodů před Mercedesem. Tým z Wokingu má za sebou působivý začátek sezóny, když vyhrál dvě z prvních tří Grand Prix, včetně 1-2 v Číně, a v jediné prohře skončil na druhém a třetím místě.
Nicméně, vítězství McLarenu vyvolalo otázky ohledně flexibility jejich zadního křídla. Podle některých odborníků a konkurenčních týmů, včetně Red Bullu, by flexibilita křídla mohla být stále přítomná. Red Bull už dříve vyjádřil obavy, že McLaren možná stále používá technologie, které byly dříve označeny jako "mini-DRS", a FIA na tuto problematiku reagovala přísnějšími pravidly a technickými směrnicemi, které začaly platit od Austrálie a byly ještě zpřísněny v Číně.
Nová pravidla zavedená před sezonou stanovují, že všech 10 týmů musí připravit zadní křídla, která se mohou ohýbat maximálně o 0,5 mm, což je výrazný pokles z předchozího limitu 2 mm při testu s vertikálním zatížením 75 kg na hlavní desce, přičemž v Číně byla tolerance snížena na 0,25 mm.
Po závodě v Japonsku, kde Lando Norris čelil nátlaku Oscara Piastriho, se objevily záběry z kamery na zadním křídle McLarenu, které ukázaly, jak se mezera mezi částmi křídla zvyšuje a snižuje, což vyvolalo pozornost, včetně Jose Verstappena, otce Maxe Verstappena, který video retweetoval.
Uživatel na X (dříve Twitter) k tomu napsal: „Jos, který to retweetoval, znamená, že v pozadí se děje něco obrovského. Není možné, že by to retweetoval, aniž by věděl, co se děje. Bude zajímavé sledovat několik týdnů do Barcelony a nového technického předpisu.“
Tento nový předpis v Barceloně souvisí s předními křídly, přičemž FIA doufá, že do té doby vyřeší kontroverzi kolem zadních křídel, než se zaměří na změny u předních křídel.
Retweet Verstappena přišel v době, kdy Christian Horner, šéf Red Bullu, uvedl, že pozorně sleduje nadcházející technickou směrnici FIA, která bude představena na Velké ceně Španělska. Od začátku června FIA zavede přísnější statické zatěžovací testy na přední křídla. Horner k tomu řekl: „Je zde neznámá, jak to ovlivní jednotlivé vozy. Okno pro provoz těchto vozů je velmi úzké a změna u předního křídla je opravdu zásadní – bude zajímavé vidět, jak to ovlivní jednotlivé týmy. Není žádná záruka.“
„Víme, v kterých oblastech vozu musíme zlepšit výkon, a celý tým se na to soustředí. Tento šampionát bude o maximálním využívání příležitostí. V prvních třech závodech jsme byli velmi blízko druhé příčce v Melbourne, v Číně jsme byli konkurenceschopní v první polovině závodu, ale ve druhé jsme polevili. V Číně na tvrdé pneumatice jsme se dostali na čtvrté místo, takže máme hodně pozitiv, a víme, že pokud odemkneme potenciál tohoto vozu, budeme v boji o vítězství.“
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.