McLaren vede po třech závodech sezóny, s Landem Norrisem na čele a náskokem 36 bodů před Mercedesem. Úspěchy McLarenu však vyvolaly spekulace o flexibilitě zadního křídla, což vedlo k přísnějším pravidlům FIA a plánovaným změnám na GP Španělska.
Po třech závodech v sezóně 2025 vede McLaren v obou šampionátech, přičemž Lando Norris má o jediný bod náskok před Maxem Verstappenem a tým je o 36 bodů před Mercedesem. Tým z Wokingu má za sebou působivý začátek sezóny, když vyhrál dvě z prvních tří Grand Prix, včetně 1-2 v Číně, a v jediné prohře skončil na druhém a třetím místě.
Nicméně, vítězství McLarenu vyvolalo otázky ohledně flexibility jejich zadního křídla. Podle některých odborníků a konkurenčních týmů, včetně Red Bullu, by flexibilita křídla mohla být stále přítomná. Red Bull už dříve vyjádřil obavy, že McLaren možná stále používá technologie, které byly dříve označeny jako "mini-DRS", a FIA na tuto problematiku reagovala přísnějšími pravidly a technickými směrnicemi, které začaly platit od Austrálie a byly ještě zpřísněny v Číně.
Nová pravidla zavedená před sezonou stanovují, že všech 10 týmů musí připravit zadní křídla, která se mohou ohýbat maximálně o 0,5 mm, což je výrazný pokles z předchozího limitu 2 mm při testu s vertikálním zatížením 75 kg na hlavní desce, přičemž v Číně byla tolerance snížena na 0,25 mm.
Po závodě v Japonsku, kde Lando Norris čelil nátlaku Oscara Piastriho, se objevily záběry z kamery na zadním křídle McLarenu, které ukázaly, jak se mezera mezi částmi křídla zvyšuje a snižuje, což vyvolalo pozornost, včetně Jose Verstappena, otce Maxe Verstappena, který video retweetoval.
Uživatel na X (dříve Twitter) k tomu napsal: „Jos, který to retweetoval, znamená, že v pozadí se děje něco obrovského. Není možné, že by to retweetoval, aniž by věděl, co se děje. Bude zajímavé sledovat několik týdnů do Barcelony a nového technického předpisu.“
Tento nový předpis v Barceloně souvisí s předními křídly, přičemž FIA doufá, že do té doby vyřeší kontroverzi kolem zadních křídel, než se zaměří na změny u předních křídel.
Retweet Verstappena přišel v době, kdy Christian Horner, šéf Red Bullu, uvedl, že pozorně sleduje nadcházející technickou směrnici FIA, která bude představena na Velké ceně Španělska. Od začátku června FIA zavede přísnější statické zatěžovací testy na přední křídla. Horner k tomu řekl: „Je zde neznámá, jak to ovlivní jednotlivé vozy. Okno pro provoz těchto vozů je velmi úzké a změna u předního křídla je opravdu zásadní – bude zajímavé vidět, jak to ovlivní jednotlivé týmy. Není žádná záruka.“
„Víme, v kterých oblastech vozu musíme zlepšit výkon, a celý tým se na to soustředí. Tento šampionát bude o maximálním využívání příležitostí. V prvních třech závodech jsme byli velmi blízko druhé příčce v Melbourne, v Číně jsme byli konkurenceschopní v první polovině závodu, ale ve druhé jsme polevili. V Číně na tvrdé pneumatice jsme se dostali na čtvrté místo, takže máme hodně pozitiv, a víme, že pokud odemkneme potenciál tohoto vozu, budeme v boji o vítězství.“
Oscar Piastri zazářil v Bahrajnu a vítězstvím v dramatickém závodě formule 1 zdramatizoval boj o titul – na týmového kolegu Landa Norrise ztrácí už jen tři body.
Po dominantním závodě v Japonsku prožívá zatím Max Verstappen v Bahrajnu nečekaný zlom – místo suverénního tempa čelil náhlému propadu formy a zcela jiné realitě.
Po zklamání v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu, kde Lando Norris skončil až na 6. místě, šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil plnou podporu svému jezdci.
Po vítězství v Bahrajnu přiznal Max Verstappen, že Red Bull momentálně ztrácí na McLaren zhruba půl sekundy na kolo a trápí se s vyvážením i přilnavostí vozu. Přesto zůstává klidný a místo paniky spoléhá na očekávaný balík vylepšení, který dorazí až v Imole.
Na přilbě legendy F1 Sira Jackieho Stewarta přibylo další slavné jméno, mezi podpisy, které ji zdobí, nechybí ani iniciály Michaela Schumachera. Unikátní helma, podepsaná řadou osobností motorsportu, půjde do dražby a výtěžek poputuje na dobročinné účely.
Lando Norris odstartuje do VC Bahrajnu 2025 až ze šesté příčky se ztrátou čtyř desetin na týmového kolegu Piastriho. Přiznal, že nerozumí tomu, proč z rychlého McLarenu MCL39 nedokáže dostat maximum.
George Russell a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu za předčasný výjezd do boxů během červené vlajky v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu.
Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Max Verstappen odstartuje do Velké ceny Bahrajnu ze sedmé pozice. V kvalifikaci ho brzdily technické potíže, stěžoval si na špatný pocit z brzd a nedostatek přilnavosti, kvůli kterým nemohl zajet lepší čas.
Oscar Piastri si v dramatické kvalifikaci vyjel pole position pro Velkou cenu Bahrajnu, když ustál těsný tlak soupeřů v závěru. Přestože McLaren vypadal dominantně, finální souboj o čelo byl napínavější, než se čekalo.
Oscar Piastri dominoval třetímu tréninku na Grand Prix v Bahrajnu, když zajel čas 1:31.646. Tento výkon mu zajistil první místo, přičemž na druhého jezdce mimo tým McLaren měl náskok přes osm desetin sekundy.
Lando Norris vede před nedělní Velkou cenou Bahrajnu o 13 bodů před týmovým kolegou Oscarem Piastrim z McLarenu. Max Verstappen je jen o bod za Piastrim, což vytváří napjatý trojstranný souboj o titul, který začíná nabírat reálné kontury.