McLaren vede po třech závodech sezóny, s Landem Norrisem na čele a náskokem 36 bodů před Mercedesem. Úspěchy McLarenu však vyvolaly spekulace o flexibilitě zadního křídla, což vedlo k přísnějším pravidlům FIA a plánovaným změnám na GP Španělska.
Po třech závodech v sezóně 2025 vede McLaren v obou šampionátech, přičemž Lando Norris má o jediný bod náskok před Maxem Verstappenem a tým je o 36 bodů před Mercedesem. Tým z Wokingu má za sebou působivý začátek sezóny, když vyhrál dvě z prvních tří Grand Prix, včetně 1-2 v Číně, a v jediné prohře skončil na druhém a třetím místě.
Nicméně, vítězství McLarenu vyvolalo otázky ohledně flexibility jejich zadního křídla. Podle některých odborníků a konkurenčních týmů, včetně Red Bullu, by flexibilita křídla mohla být stále přítomná. Red Bull už dříve vyjádřil obavy, že McLaren možná stále používá technologie, které byly dříve označeny jako "mini-DRS", a FIA na tuto problematiku reagovala přísnějšími pravidly a technickými směrnicemi, které začaly platit od Austrálie a byly ještě zpřísněny v Číně.
Nová pravidla zavedená před sezonou stanovují, že všech 10 týmů musí připravit zadní křídla, která se mohou ohýbat maximálně o 0,5 mm, což je výrazný pokles z předchozího limitu 2 mm při testu s vertikálním zatížením 75 kg na hlavní desce, přičemž v Číně byla tolerance snížena na 0,25 mm.
Po závodě v Japonsku, kde Lando Norris čelil nátlaku Oscara Piastriho, se objevily záběry z kamery na zadním křídle McLarenu, které ukázaly, jak se mezera mezi částmi křídla zvyšuje a snižuje, což vyvolalo pozornost, včetně Jose Verstappena, otce Maxe Verstappena, který video retweetoval.
Uživatel na X (dříve Twitter) k tomu napsal: „Jos, který to retweetoval, znamená, že v pozadí se děje něco obrovského. Není možné, že by to retweetoval, aniž by věděl, co se děje. Bude zajímavé sledovat několik týdnů do Barcelony a nového technického předpisu.“
Tento nový předpis v Barceloně souvisí s předními křídly, přičemž FIA doufá, že do té doby vyřeší kontroverzi kolem zadních křídel, než se zaměří na změny u předních křídel.
Retweet Verstappena přišel v době, kdy Christian Horner, šéf Red Bullu, uvedl, že pozorně sleduje nadcházející technickou směrnici FIA, která bude představena na Velké ceně Španělska. Od začátku června FIA zavede přísnější statické zatěžovací testy na přední křídla. Horner k tomu řekl: „Je zde neznámá, jak to ovlivní jednotlivé vozy. Okno pro provoz těchto vozů je velmi úzké a změna u předního křídla je opravdu zásadní – bude zajímavé vidět, jak to ovlivní jednotlivé týmy. Není žádná záruka.“
„Víme, v kterých oblastech vozu musíme zlepšit výkon, a celý tým se na to soustředí. Tento šampionát bude o maximálním využívání příležitostí. V prvních třech závodech jsme byli velmi blízko druhé příčce v Melbourne, v Číně jsme byli konkurenceschopní v první polovině závodu, ale ve druhé jsme polevili. V Číně na tvrdé pneumatice jsme se dostali na čtvrté místo, takže máme hodně pozitiv, a víme, že pokud odemkneme potenciál tohoto vozu, budeme v boji o vítězství.“
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.