Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Je to téměř rok, co se Flavio Briatore vrátil do Formule 1 jako výkonný poradce týmu Alpine, což byl jen jeden z několika zásahů do struktury stáje z Enstonu v posledních letech.
Když byl během víkendu Velké ceny Španělska dotázán, jak hodnotí pokrok týmu od svého návratu, italský manažer přiznal, že tým potřebuje více času, aby vše správně nastavil, informuje web F1.com.
„Jsme zpět v byznysu s Alpine,“ vysvětloval Briatore. „Není to jednoduché, protože tým prošel za poslední čtyři nebo pět let mnoha změnami, a to nejen teď. Ale postupně se snažíme tým poskládat, lidi spojit dohromady.“
Alpine je momentálně na posledním místě Poháru konstruktérů se ziskem jedenácti bodů, což odráží realitu nelehké sezony. Briatore přitom zdůrazňuje, že tým už hledí směrem k roku 2026, kdy plánuje přejít na nový motor a převodovku od Mercedesu.
„To je náš cíl pro příští rok. Mezitím ale musíme být konkurenceschopnější. Zatím nejsme tam, kde bych chtěl, ale potřebuje to čas,“ sdělil.
Na tiskové konferenci, kde seděl vedle šéfa Red Bullu Christiana Hornera, Briatore pokračoval: „Vidíte tady vedle mě mistra, víte, že vybudovat vítězné auto, vítězný tým a vítězné závody trvá dlouho. Já už jsem to jednou dokázal. Doufám, že to dokážu znovu.“
Nedávno Briatore prohlásil, že jeho cílem je, aby Alpine v roce 2027 bojoval o vítězství a tituly. V Barceloně pak tuto myšlenku rozvedl: „Ve Formuli 1 je důležité mít sen. Když v tomhle sportu pracujete, musíte snít a věřit, že věci půjdou správným směrem. Momentálně je náš tým stále nový a nefunguje tak, jak bych si přál, protože pořád je tu mnoho nevyřešených věcí.“
„Než začneme podávat výkony, které chci, myslím, že potřebujeme celý rok 2025. V roce 2026 pak musíme být konkurenceschopní, a alespoň občas se přiblížit pódiu. To je to, co hledáme.“
„A proč ne 2027?“ dodal. „Vidíme, co se stalo Red Bullu. Vidíme, co se stalo ostatním. Záleží i na tom, jakého budeme mít tehdy pilota.“
Jednou z aktuálních výzev týmu Alpine je nalezení nového šéfa po květnové rezignaci Olivera Oakse. Dočasně tuto roli převzal Flavio Briatore, který situaci komentoval slovy: „Hledáme. Zatím se nic nemění. Je mi to líto, protože s Olliem jsem měl velmi dobrý vztah, byl to kvalitní šéf týmu.“
Podle Briatoreho odešel Oakes z osobních důvodů a tým si teď dává na výběru náhrady záležet. „Nechceme udělat chybu. Jsem připraven tomu dát čas. Až se rozhodneme, kdo tým povede dál, řekněme to tak, dáme vám vědět,“ dodal.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.