Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Je to téměř rok, co se Flavio Briatore vrátil do Formule 1 jako výkonný poradce týmu Alpine, což byl jen jeden z několika zásahů do struktury stáje z Enstonu v posledních letech.
Když byl během víkendu Velké ceny Španělska dotázán, jak hodnotí pokrok týmu od svého návratu, italský manažer přiznal, že tým potřebuje více času, aby vše správně nastavil, informuje web F1.com.
„Jsme zpět v byznysu s Alpine,“ vysvětloval Briatore. „Není to jednoduché, protože tým prošel za poslední čtyři nebo pět let mnoha změnami, a to nejen teď. Ale postupně se snažíme tým poskládat, lidi spojit dohromady.“
Alpine je momentálně na posledním místě Poháru konstruktérů se ziskem jedenácti bodů, což odráží realitu nelehké sezony. Briatore přitom zdůrazňuje, že tým už hledí směrem k roku 2026, kdy plánuje přejít na nový motor a převodovku od Mercedesu.
„To je náš cíl pro příští rok. Mezitím ale musíme být konkurenceschopnější. Zatím nejsme tam, kde bych chtěl, ale potřebuje to čas,“ sdělil.
Na tiskové konferenci, kde seděl vedle šéfa Red Bullu Christiana Hornera, Briatore pokračoval: „Vidíte tady vedle mě mistra, víte, že vybudovat vítězné auto, vítězný tým a vítězné závody trvá dlouho. Já už jsem to jednou dokázal. Doufám, že to dokážu znovu.“
Nedávno Briatore prohlásil, že jeho cílem je, aby Alpine v roce 2027 bojoval o vítězství a tituly. V Barceloně pak tuto myšlenku rozvedl: „Ve Formuli 1 je důležité mít sen. Když v tomhle sportu pracujete, musíte snít a věřit, že věci půjdou správným směrem. Momentálně je náš tým stále nový a nefunguje tak, jak bych si přál, protože pořád je tu mnoho nevyřešených věcí.“
„Než začneme podávat výkony, které chci, myslím, že potřebujeme celý rok 2025. V roce 2026 pak musíme být konkurenceschopní, a alespoň občas se přiblížit pódiu. To je to, co hledáme.“
„A proč ne 2027?“ dodal. „Vidíme, co se stalo Red Bullu. Vidíme, co se stalo ostatním. Záleží i na tom, jakého budeme mít tehdy pilota.“
Jednou z aktuálních výzev týmu Alpine je nalezení nového šéfa po květnové rezignaci Olivera Oakse. Dočasně tuto roli převzal Flavio Briatore, který situaci komentoval slovy: „Hledáme. Zatím se nic nemění. Je mi to líto, protože s Olliem jsem měl velmi dobrý vztah, byl to kvalitní šéf týmu.“
Podle Briatoreho odešel Oakes z osobních důvodů a tým si teď dává na výběru náhrady záležet. „Nechceme udělat chybu. Jsem připraven tomu dát čas. Až se rozhodneme, kdo tým povede dál, řekněme to tak, dáme vám vědět,“ dodal.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.