Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Je to téměř rok, co se Flavio Briatore vrátil do Formule 1 jako výkonný poradce týmu Alpine, což byl jen jeden z několika zásahů do struktury stáje z Enstonu v posledních letech.
Když byl během víkendu Velké ceny Španělska dotázán, jak hodnotí pokrok týmu od svého návratu, italský manažer přiznal, že tým potřebuje více času, aby vše správně nastavil, informuje web F1.com.
„Jsme zpět v byznysu s Alpine,“ vysvětloval Briatore. „Není to jednoduché, protože tým prošel za poslední čtyři nebo pět let mnoha změnami, a to nejen teď. Ale postupně se snažíme tým poskládat, lidi spojit dohromady.“
Alpine je momentálně na posledním místě Poháru konstruktérů se ziskem jedenácti bodů, což odráží realitu nelehké sezony. Briatore přitom zdůrazňuje, že tým už hledí směrem k roku 2026, kdy plánuje přejít na nový motor a převodovku od Mercedesu.
„To je náš cíl pro příští rok. Mezitím ale musíme být konkurenceschopnější. Zatím nejsme tam, kde bych chtěl, ale potřebuje to čas,“ sdělil.
Na tiskové konferenci, kde seděl vedle šéfa Red Bullu Christiana Hornera, Briatore pokračoval: „Vidíte tady vedle mě mistra, víte, že vybudovat vítězné auto, vítězný tým a vítězné závody trvá dlouho. Já už jsem to jednou dokázal. Doufám, že to dokážu znovu.“
Nedávno Briatore prohlásil, že jeho cílem je, aby Alpine v roce 2027 bojoval o vítězství a tituly. V Barceloně pak tuto myšlenku rozvedl: „Ve Formuli 1 je důležité mít sen. Když v tomhle sportu pracujete, musíte snít a věřit, že věci půjdou správným směrem. Momentálně je náš tým stále nový a nefunguje tak, jak bych si přál, protože pořád je tu mnoho nevyřešených věcí.“
„Než začneme podávat výkony, které chci, myslím, že potřebujeme celý rok 2025. V roce 2026 pak musíme být konkurenceschopní, a alespoň občas se přiblížit pódiu. To je to, co hledáme.“
„A proč ne 2027?“ dodal. „Vidíme, co se stalo Red Bullu. Vidíme, co se stalo ostatním. Záleží i na tom, jakého budeme mít tehdy pilota.“
Jednou z aktuálních výzev týmu Alpine je nalezení nového šéfa po květnové rezignaci Olivera Oakse. Dočasně tuto roli převzal Flavio Briatore, který situaci komentoval slovy: „Hledáme. Zatím se nic nemění. Je mi to líto, protože s Olliem jsem měl velmi dobrý vztah, byl to kvalitní šéf týmu.“
Podle Briatoreho odešel Oakes z osobních důvodů a tým si teď dává na výběru náhrady záležet. „Nechceme udělat chybu. Jsem připraven tomu dát čas. Až se rozhodneme, kdo tým povede dál, řekněme to tak, dáme vám vědět,“ dodal.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.