Ferrari dorazilo do Bahrajnu s novým balíčkem vylepšení, zaměřeným především na podlahu monopostu SF-25. Tým tak reaguje na nepřesvědčivý vstup do sezony a doufá, že tato technická úprava pomůže zlepšit přilnavost i celkový výkon vozu na náročném okruhu v Sakhiru.
Ferrari přivezlo do Bahrajnu svůj první větší balíček vylepšení pro sezonu 2025 a doufá, že tím zvrátí nepříznivý vývoj. Hlavní změny se týkají podlahy vozu SF-25, která má přinést více přítlaku a zlepšit výkon vozu, který zatím zaostává za očekáváním. Tým se aktuálně nachází na čtvrtém místě Poháru konstruktérů a ztrácí už 76 bodů na vedoucí McLaren.
Podle technických informací byly přepracovány přepážky podlahy, změnil se její náběh i zadní část vozu včetně zúženého zakončení a rozšířených tunelů. Jde o komplexní úpravu, která má za cíl přinést stabilní a postupné zlepšení. Přesto zástupce šéfa týmu Jérôme d'Ambrosio varuje před přehnanými očekáváními.
„Nejde o revoluci. Je to jen postupné přidávání výkonu, trochu víc přítlaku, pokračování ve vývoji, který jsme započali přes zimu,“ vysvětlil d'Ambrosio médiím včetně Motorsport.com.
Zároveň dodal, že se tým nesnaží změnit charakter vozu, ale sbírat setiny sekundy: „Naším cílem není zázračně změnit celý výkonový obraz, ale přidávat malé kroky kupředu. Každá setina, kterou na voze získáme, je důležitá.“
Ferrari letos zažívá nejednotné výsledky. I když Lewis Hamilton triumfoval ve sprintu v Číně, v hlavním závodě byl spolu s Charlesem Leclercem diskvalifikován, Hamilton kvůli nadměrnému opotřebení podlahy a Leclerc pro podváhu vozu. Objevily se spekulace, že tým musí jezdit s vyšší světlou výškou, než by chtěl.
D'Ambrosio však význam těchto domněnek mírní: „S těmito pravidly platí, že čím níže auto jedete, tím víc přítlaku máte. To, co se kolem toho napsalo, je trochu přehnané. Během víkendu s výškou pracujeme, někdy jdeme níž, někdy výš a hledáme ten správný limit.“
Na otázku, zda je Ferrari obtížnější nastavit než konkurence, odpověděl: „Nevím, nemyslím si to. Ale nemohu mluvit za ostatní. Práce se světlou výškou je důležitá pro všechny a každý se snaží najít svůj limit.“
Na vývoj navázal i Lewis Hamilton, který doufá v posun vpřed. „Nemám pocit, že by bylo s autem něco výrazně špatně, jen nám momentálně chybí tempo. Na mé straně je to hlavně o zadní části vozu.“
Co se týče dalších vylepšení během sezony, d'Ambrosio připouští, že to bude klíčová otázka. „Je to o hledání rovnováhy mezi prací na letošním voze a vývojem monopostu pro rok 2026. Není to černobílé. Rozhodnutí, kdy přejít plně na příští sezonu, zatím nepadlo.“
A zakončuje s důrazem na filozofii malých krůčků: „Není to o jednom místě, které bychom museli opravit. Je to o kombinaci věcí jako vyvážení vozu, přítlak, dostat vše do ideálního okna. Malé zisky na různých místech, které ve výsledku přinesou posun. A to je přístup, který chceme zachovat, konzistentní a promyšlený.“
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.