Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Charles Leclerc se v závodě po závodě v Baku otevřeně přiznal, že jeho výkon výrazně poznamenaly technické problémy s pohonnou jednotkou už v úvodní fázi závodu. „Bohužel jsem měl poměrně velký problém s motorem asi deset kol v prvním stintu a zatím přesně nevíme, proč se to stalo. Najednou se to objevilo a pak zase zmizelo, takže zatím nemáme jasné vysvětlení,“ popsal frustraci monacký jezdec Ferrari.
Startoval přitom z desátého místa, což samo o sobě nevytvářelo ideální pozici k útoku. Na čele mezitím Max Verstappen dominoval a kontroloval celý závod, zatímco Leclerc se marně snažil probojovat vpřed. Nakonec se musel spokojit s devátou příčkou, těsně za svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem.
Problémy s pohonnou jednotkou přišly v momentě, kdy měl Leclerc teoreticky šanci postupovat žebříčkem. „Zrovna v té fázi, kdy jsme mohli reálně někoho předjet, jsem se ocitl v DRS vlaku, ale na rovinkách jsem byl moc pomalý. Nedalo se s tím nic dělat,“ dodal. Situaci navíc ztěžoval fakt, že na městském okruhu v Baku jsou možnosti k předjíždění omezené.
Leclerc přiznal, že většinu závodu strávil zaseknutý za Liamem Lawsonem. Podle něj byla strategie pneumatik spíše loterií, protože rozdíl mezi kombinací středně tvrdých a tvrdých směsí byl minimální. „Skončil jsem v souboji s Liamem, který byl na rovinkách i v posledním sektoru opravdu rychlý. Předjet ho bylo nesmírně obtížné, a to i proti jezdcům s jinou strategií. Nakonec jsem za ním uvízl téměř celý závod,“ vysvětlil monacký jezdec.
Neodpustil si ani kritiku vlastního výkonu v kvalifikaci, kde chyboval. „Musím být k sobě tvrdý. V Q3 jsem udělal chybu a nebyl jsem tam, kde jsem měl být. Letos jsme měli velmi silnou sezónu, ale tento víkend jsem prostě neodvedl práci, kterou bych měl. A dnes jsem za to zaplatil,“ uznal.
Leclerc zároveň upozornil, že Ferrari se momentálně trápí ve studených podmínkách. „Naše auto hodně bojuje, když je chladno. Viděli jsme, že Mercedes se v takových podmínkách cítí velmi silně. Včera byl jedním z mála týmů, kterým fungovaly středně tvrdé gumy v Q3, společně s Williamsem. My jsme naopak lepší v horku, což by nám snad v Singapuru mohlo hrát do karet,“ doufá Monako.
Šéf stáje Ferrari Fred Vasseur upozornil, že Leclercovy problémy s motorem mu zhatily klíčové momenty závodu. „Charles měl problém s motorem, nebylo to sice pět desetin na kolo, ale stačilo to, aby strávil celý závod za soupeřem a nemohl předjet. Ztráta není jen na výkonu motoru, ale i v propasti, která se vytvoří za vozem před ním. Bylo to pro něj hodně náročné, ale hlavní ztrátu jsme utrpěli už včera, ne dnes,“ vysvětlil Vasseur.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.