Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Lewis Hamilton má za sebou 18 sezón ve Formuli 1 před přestupem do Ferrari a během této doby nikdy nezůstal bez alespoň jednoho pódiového umístění za sezónu. Všechny roky se pohyboval minimálně na pěti pódiových umístěních a jeho nový týmový šéf Fred Vasseur věří, že první sezóna v červeném monopostu tuto sérii nepřeruší.
Britský mistr světa čelil při přechodu do Ferrari řadě výzev. Hamilton otevřeně přiznal během GP Itálie, že se stále necítí „stoprocentně komfortně s vozem“ a že styl jízdy vyžadovaný Ferrari je pro něj téměř „cizí“. Přesto během posledních závodů ukázal známky zlepšení, když se v Monze kvalifikoval pátý, přestože kvůli penalizaci ze Zandvoortu spadl na desáté místo a nakonec se probojoval na šesté místo. Na týmového kolegu George Russella ztratil méně než pět sekund, což Vasseur považuje za signál, že Hamilton je blízko prvního pódiového umístění s Ferrari.
„Ano, protože dokázal bojovat s Russellem v Zandvoortu a posunout se z P10 až k jeho úrovni v Monze,“ sdělil Vasseur médiím. „Můžeme určitě očekávat jeho pódiové umístění. Všechno začalo minulý týden v Zandvoortu. I když výsledek nebyl ideální, tempo od začátku závodního víkendu bylo lepší než u Charlese. Hamiltonova nálada byla lepší, bojoval s Russellem až do 30. kola, a myslím, že energie, kterou dostal od tifosi v Miláně, byla pro něj něco opravdu speciálního. Bylo to něco mega, co mu dodalo extra motivaci na celý víkend.“
Hamilton si sám pochvaloval postupný návrat formy: „Jsem spokojen s pokrokem přes celý víkend. Pokrok z minulého závodu jsem přenesl i sem a byl jsem relativně spokojen s vozem a tím, jak se vyvíjel. V FP1 auto fungovalo skvěle, možná nejlépe během víkendu. V kvalifikaci jsme udělali drobné změny a dostali jsme z vozu maximum.“
Během nedělního závodu Hamilton věřil, že páté místo bylo realistické: „Dobře jsem pozicoval auto a postupoval vpřed. Myslím, že jsem mohl dojet pátý. Za George jsem zaostal jen o 1,5 sekundy. Mohli jsme zkusit undercut, ale tu příležitost jsme zmeškali.“
Po Monze Hamilton nyní drží 117 bodů a je šestý v pořadí jezdců, o jednu pozici za Charlesem Leclercem a 46 bodů zpět. Vasseurův optimismus naznačuje, že sedminásobný mistr světa má stále všechny předpoklady, aby znovu stoupil na pódiové umístění i s Ferrari.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.