Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Lewis Hamilton má za sebou 18 sezón ve Formuli 1 před přestupem do Ferrari a během této doby nikdy nezůstal bez alespoň jednoho pódiového umístění za sezónu. Všechny roky se pohyboval minimálně na pěti pódiových umístěních a jeho nový týmový šéf Fred Vasseur věří, že první sezóna v červeném monopostu tuto sérii nepřeruší.
Britský mistr světa čelil při přechodu do Ferrari řadě výzev. Hamilton otevřeně přiznal během GP Itálie, že se stále necítí „stoprocentně komfortně s vozem“ a že styl jízdy vyžadovaný Ferrari je pro něj téměř „cizí“. Přesto během posledních závodů ukázal známky zlepšení, když se v Monze kvalifikoval pátý, přestože kvůli penalizaci ze Zandvoortu spadl na desáté místo a nakonec se probojoval na šesté místo. Na týmového kolegu George Russella ztratil méně než pět sekund, což Vasseur považuje za signál, že Hamilton je blízko prvního pódiového umístění s Ferrari.
„Ano, protože dokázal bojovat s Russellem v Zandvoortu a posunout se z P10 až k jeho úrovni v Monze,“ sdělil Vasseur médiím. „Můžeme určitě očekávat jeho pódiové umístění. Všechno začalo minulý týden v Zandvoortu. I když výsledek nebyl ideální, tempo od začátku závodního víkendu bylo lepší než u Charlese. Hamiltonova nálada byla lepší, bojoval s Russellem až do 30. kola, a myslím, že energie, kterou dostal od tifosi v Miláně, byla pro něj něco opravdu speciálního. Bylo to něco mega, co mu dodalo extra motivaci na celý víkend.“
Hamilton si sám pochvaloval postupný návrat formy: „Jsem spokojen s pokrokem přes celý víkend. Pokrok z minulého závodu jsem přenesl i sem a byl jsem relativně spokojen s vozem a tím, jak se vyvíjel. V FP1 auto fungovalo skvěle, možná nejlépe během víkendu. V kvalifikaci jsme udělali drobné změny a dostali jsme z vozu maximum.“
Během nedělního závodu Hamilton věřil, že páté místo bylo realistické: „Dobře jsem pozicoval auto a postupoval vpřed. Myslím, že jsem mohl dojet pátý. Za George jsem zaostal jen o 1,5 sekundy. Mohli jsme zkusit undercut, ale tu příležitost jsme zmeškali.“
Po Monze Hamilton nyní drží 117 bodů a je šestý v pořadí jezdců, o jednu pozici za Charlesem Leclercem a 46 bodů zpět. Vasseurův optimismus naznačuje, že sedminásobný mistr světa má stále všechny předpoklady, aby znovu stoupil na pódiové umístění i s Ferrari.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.