Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Lewis Hamilton má za sebou 18 sezón ve Formuli 1 před přestupem do Ferrari a během této doby nikdy nezůstal bez alespoň jednoho pódiového umístění za sezónu. Všechny roky se pohyboval minimálně na pěti pódiových umístěních a jeho nový týmový šéf Fred Vasseur věří, že první sezóna v červeném monopostu tuto sérii nepřeruší.
Britský mistr světa čelil při přechodu do Ferrari řadě výzev. Hamilton otevřeně přiznal během GP Itálie, že se stále necítí „stoprocentně komfortně s vozem“ a že styl jízdy vyžadovaný Ferrari je pro něj téměř „cizí“. Přesto během posledních závodů ukázal známky zlepšení, když se v Monze kvalifikoval pátý, přestože kvůli penalizaci ze Zandvoortu spadl na desáté místo a nakonec se probojoval na šesté místo. Na týmového kolegu George Russella ztratil méně než pět sekund, což Vasseur považuje za signál, že Hamilton je blízko prvního pódiového umístění s Ferrari.
„Ano, protože dokázal bojovat s Russellem v Zandvoortu a posunout se z P10 až k jeho úrovni v Monze,“ sdělil Vasseur médiím. „Můžeme určitě očekávat jeho pódiové umístění. Všechno začalo minulý týden v Zandvoortu. I když výsledek nebyl ideální, tempo od začátku závodního víkendu bylo lepší než u Charlese. Hamiltonova nálada byla lepší, bojoval s Russellem až do 30. kola, a myslím, že energie, kterou dostal od tifosi v Miláně, byla pro něj něco opravdu speciálního. Bylo to něco mega, co mu dodalo extra motivaci na celý víkend.“
Hamilton si sám pochvaloval postupný návrat formy: „Jsem spokojen s pokrokem přes celý víkend. Pokrok z minulého závodu jsem přenesl i sem a byl jsem relativně spokojen s vozem a tím, jak se vyvíjel. V FP1 auto fungovalo skvěle, možná nejlépe během víkendu. V kvalifikaci jsme udělali drobné změny a dostali jsme z vozu maximum.“
Během nedělního závodu Hamilton věřil, že páté místo bylo realistické: „Dobře jsem pozicoval auto a postupoval vpřed. Myslím, že jsem mohl dojet pátý. Za George jsem zaostal jen o 1,5 sekundy. Mohli jsme zkusit undercut, ale tu příležitost jsme zmeškali.“
Po Monze Hamilton nyní drží 117 bodů a je šestý v pořadí jezdců, o jednu pozici za Charlesem Leclercem a 46 bodů zpět. Vasseurův optimismus naznačuje, že sedminásobný mistr světa má stále všechny předpoklady, aby znovu stoupil na pódiové umístění i s Ferrari.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.