Maurizio Arrivabene upozorňuje na hranici napětí mezi Lewisem Hamiltonem a Ferrari

Lewis Hamilton v Kataru
Lewis Hamilton v Kataru, foto: Scuderia Ferrari
Josef Mráček DNES 13:03
Sdílej:

Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.

Maurizio Arrivabene, bývalý šéf Ferrari, vyvolal diskuzi o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, když naznačil, že rozsáhlé dokumenty, které sedminásobný mistr světa posílá týmu, by mohly být známkou napětí. „Sebastian Vettel také posílal podobné materiály. Psalo se, mluvilo se a sdílelo vše, ale často to mělo jen malý praktický efekt,“ uvedl Arrivabene pro Sky Sports Italy a varoval, že pokud jezdec začne zasahovat do práce inženýrů, může to oslabit tradiční týmovou spolupráci.

Hamilton se ke své aktivitě s dokumenty vyjádřil už v létě, kdy po Velké ceně Británie vysvětloval: „Měl jsem spoustu schůzek s vedením týmu, seděl jsem s Johnem, Benedettem a Fredem Vasseurem a s šéfy vývoje auta, probírali jsme motor, přední a zadní zavěšení pro příští sezónu. Posílal jsem dokumenty průběžně během sezony, abych pomohl týmu zlepšit auto.“ Hamiltonovo úsilí ukazuje jeho snahu aktivně přispět k vývoji monopostu, i když jeho role podle Arrivabeneho může zasahovat do kompetencí inženýrů.

Arrivabene zdůraznil, že skutečná práce začíná až na trati. „Jezdci stráví dva či tři dny v simulátoru a získají obecný přehled, ale ďábel je v detailech. Když je auto na trati, jezdec musí poskytovat relevantní zpětnou vazbu, aby inženýři mohli cíleně zlepšovat vůz, obzvlášť tam, kde je potenciál.“ Podle něj nadměrné zasahování do technických detailů může znamenat konec hladké spolupráce mezi jezdcem a týmem.

Na druhou stranu Ferrari se snaží situaci uklidnit. Šéf závodního inženýrství Matteo Togninalli nedávno uvedl, že vztah Hamiltona s týmem není tak napjatý, jak by se mohlo zdát, a Brit i nadále hraje významnou roli při vývoji vozu. Kombinace Hamiltonovy angažovanosti a citlivého přístupu Ferrari k interním procesům zatím udržuje komunikaci otevřenou, přestože Arrivabeneho komentáře upozorňují na možné napětí, pokud se hranice mezi jezdcem a inženýry začnou rozmazávat.

Celá situace připomíná zkušenosti se Sebastianem Vettelem v letech 2015 až 2020, kdy také posílal týmové dokumenty, které podle Arrivabeneho nevedly k podstatnému zlepšení, a je otázkou, zda Hamiltonův přístup povede k efektivnějším výsledkům nebo naopak zkomplikuje vztahy uvnitř Maranella.

Stalo se