Velká cena Monaka nabídla nejen téměř nudné souboje na trati, ale i strategické manévry, ve kterých Ferrari podle expertů nevyužilo potenciál Lewise Hamiltona. Ten mohl pomoci dostat Maxe Verstappena pod tlak, přestože sám na stupně vítězů nakonec nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton startoval do závodu z Velké ceny Monaka až ze sedmé pozice. Původně měl startovat čtvrtý, ale penalizace za blokování Maxe Verstappena v kvalifikaci ho odsunula o tři místa dozadu. Tato ztráta nakonec sehrála klíčovou roli nejen pro něj, ale i pro strategii Ferrari.
Během závodu se Hamilton propracoval na páté místo, mimo jiné díky odstoupení Fernanda Alonsa. Ferrari využilo jeho prodlouženého prvního stintu, aby se před něj dostal mladý francouzský jezdec Isack Hadjar. V závěru závodu pak britský pilot nasadil středně tvrdé pneumatiky, ale podle Jolyonna Palmera z televize F1 to byla chyba. „Byl o dvě sekundy na kolo pomalejší. Pokud by byl v tu chvíli blíž, mohl donutit Maxe Verstappena k dřívějšímu pitstopu,“ uvedl Palmer.
Týmy musely během Velké ceny Monaka povinně absolvovat dvě zastávky v boxech, a to kvůli speciálním pravidlům zavedeným právě pro tento závod s cílem zvýšit počet změn pořadí. Podle Jensona Buttona se ale některé týmy těmto pravidlům prakticky vysmívaly – využívaly totiž své druhé vozy jako „zátarasy“, aby si vytvořily prostor pro výhodnější pit stop.
Komentátor Alex Brundle upozornil, že Ferrari mohlo lépe využít Hamiltona k vytvoření tlaku na McLaren, když Charles Leclerc bojoval o vítězství s Landem Norrisem. „Ferrari ho skutečně mohlo posunout víc dopředu, aby si vytvořilo strategický manévrovací prostor právě v době, kdy byl McLaren zaneprázdněn Leclercem,“ řekl Brundle.
Zároveň ale dodal, že Hamilton k tomu neměl ideální podmínky. „Za prvé neměl výhodnou startovní pozici, a za druhé – i když se přední čtyřka přiblížila, bylo vidět, že Hamilton s nimi nedokáže držet krok a postupně mu ujeli.“
Ferrari se sice stále drží mimo první trojici v Poháru konstruktérů, nicméně jejich tempo v Monaku bylo pozitivním signálem. Vzhledem k tomu, že tým původně neočekával, že bude v úzkých monackých uličkách konkurenceschopný, může si ze závodu odnést cenné povzbuzení.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.