Velká cena Monaka nabídla nejen téměř nudné souboje na trati, ale i strategické manévry, ve kterých Ferrari podle expertů nevyužilo potenciál Lewise Hamiltona. Ten mohl pomoci dostat Maxe Verstappena pod tlak, přestože sám na stupně vítězů nakonec nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton startoval do závodu z Velké ceny Monaka až ze sedmé pozice. Původně měl startovat čtvrtý, ale penalizace za blokování Maxe Verstappena v kvalifikaci ho odsunula o tři místa dozadu. Tato ztráta nakonec sehrála klíčovou roli nejen pro něj, ale i pro strategii Ferrari.
Během závodu se Hamilton propracoval na páté místo, mimo jiné díky odstoupení Fernanda Alonsa. Ferrari využilo jeho prodlouženého prvního stintu, aby se před něj dostal mladý francouzský jezdec Isack Hadjar. V závěru závodu pak britský pilot nasadil středně tvrdé pneumatiky, ale podle Jolyonna Palmera z televize F1 to byla chyba. „Byl o dvě sekundy na kolo pomalejší. Pokud by byl v tu chvíli blíž, mohl donutit Maxe Verstappena k dřívějšímu pitstopu,“ uvedl Palmer.
Týmy musely během Velké ceny Monaka povinně absolvovat dvě zastávky v boxech, a to kvůli speciálním pravidlům zavedeným právě pro tento závod s cílem zvýšit počet změn pořadí. Podle Jensona Buttona se ale některé týmy těmto pravidlům prakticky vysmívaly – využívaly totiž své druhé vozy jako „zátarasy“, aby si vytvořily prostor pro výhodnější pit stop.
Komentátor Alex Brundle upozornil, že Ferrari mohlo lépe využít Hamiltona k vytvoření tlaku na McLaren, když Charles Leclerc bojoval o vítězství s Landem Norrisem. „Ferrari ho skutečně mohlo posunout víc dopředu, aby si vytvořilo strategický manévrovací prostor právě v době, kdy byl McLaren zaneprázdněn Leclercem,“ řekl Brundle.
Zároveň ale dodal, že Hamilton k tomu neměl ideální podmínky. „Za prvé neměl výhodnou startovní pozici, a za druhé – i když se přední čtyřka přiblížila, bylo vidět, že Hamilton s nimi nedokáže držet krok a postupně mu ujeli.“
Ferrari se sice stále drží mimo první trojici v Poháru konstruktérů, nicméně jejich tempo v Monaku bylo pozitivním signálem. Vzhledem k tomu, že tým původně neočekával, že bude v úzkých monackých uličkách konkurenceschopný, může si ze závodu odnést cenné povzbuzení.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.