Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Fernando Alonso byl překvapen svým výkonem v kvalifikaci na Grand Prix Itálie. Po připočtení pětimístného trestu pro Lewise Hamiltona vyrazí ze startu z osmé pozice, přiznává ale, že i přes omezené možnosti vozu předvedl nadstandardní výkon. Zároveň však očekává, že v nedělním závodu bude mít náročnou jízdu.
„Pravda je taková, že to dopadlo lépe, než jsme čekali. Mysleli jsme si, že vypadneme už v Q1,“ řekl Alonso, informuje Motorsport.com. „V Q1 jsme použili tři sady pneumatik, protože jsme si mysleli, že už další nebudeme potřebovat. Postupovali jsme pak přes Q2 a nakonec, ano, start z osmé pozice je pro nás trochu překvapení. Ale bereme to, závod je přece až zítra. Myslím, že budeme trpět, protože na rovinkách jsme nejpomalejší a to bude velká nevýhoda.“
Fernando Alonso upozornil, že specifika Monzy a aerodynamický odpor jeho vozu AMR25 ho zpomalují na rovinkách. „S Alpine jsme si mysleli, že máme nejpomalejší auto, takže dnešní výkon je vlastně povzbudivý,“ uvedl Španěl. „Myslel jsem, že skončím na hranici Q1, a kdyby se tak stalo, musel bych to přijmout, protože celý víkend jsme byli trochu pomalí, hlavně na rovinkách.“
Španěl dále vysvětlil, že tým nebyl připraven snižovat přítlak nebo připravovat nové díly speciálně pro tento závod. „Je to trochu atypický závod a je těžké investovat zdroje do nových křídel či jiných vylepšení, protože je využijete jen jednou. Přicházíme sem podobně jako loni, a loni jsme byli opravdu slabí, takže letos by to nebylo žádné překvapení.“
Na otázku ohledně závodu Alonso otevřeně přiznal své obavy: „Chápu, že startuji docela vzadu, z osmé pozice, takže během závodu se pravděpodobně budu postupně propadat.“
Španěl si je vědom, že strategie a tempo budou klíčové: „Historicky je tu jen jedna zastávka, protože ztráta v boxech je obrovská. Jsme otevření jakékoli strategii. Největší otazník je tempo – celý víkend jsme nebyli rychlí. Je fajn mít dobrou kvalifikaci, ale uvidíme zítra: budeme mít auto z volného tréninku, nebo auto z kvalifikace? To zjistíme až kolem 10.–12. kola.“
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.