Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
Fernando Alonso otevřeně přiznal, že Aston Martin letos čelí technickým problémům, které bude muset tým řešit až do konce sezony. Dvojnásobný mistr světa měl náročný start do roku 2025, když si na první body musel počkat až do španělské Grand Prix, kde dojel na devátém místě před domácím publikem, a to po třech odstoupeních v osmi předchozích závodech.
Navzdory slibnému výsledku v Barceloně Alonso připustil, že AMR25 stále trpí nedostatkem rychlosti na přímých úsecích. Ve vyjádření v Kanadě vysvětlil, že problém tkví v kompromisu mezi přítlakem a rychlostí na rovinkách.
„Je to kombinace několika faktorů. Účinnost vozu není taková, jakou jsme čekali,“ uvedl Alonso na tiskové konferenci. „Pro zachování potřebného přítlaku v zatáčkách musíme někdy obětovat rychlost na rovinkách. V kvalifikaci to není takový problém díky DRS, ale v závodě to znamená určitou ztrátu.“
Ačkoliv tým plánuje některé úpravy vozu během sezony bez negativního dopadu na vývoj vozu pro rok 2026, komplikace zůstávají a budou přetrvávat až do konce letošního roku.
Velkou nadějí pro Aston Martin je příchod Adriana Neweyho, bývalého technického ředitele Red Bullu. Přestože se soustředí především na nové technické regulace pro rok 2026, jeho přítomnost přináší do týmu novou energii.
„Naše motivace pro příští rok je hodně díky němu,“ dodal Alonso. „Přestože je letos všechno složité, mít ho v týmu a vědět, že pracuje na voze pro příští sezónu, nám dodává jistotu. Očekávání jsou vysoká, ale zůstáváme nohama na zemi. Víme, jak daleko jsme nyní za konkurencí. I přes změnu pravidel musíme letos zlepšit výkon.“
Alonso zdůraznil, že tým musí pracovat nejen na rychlosti vozu, ale i na celkové spolupráci a dalších oblastech, aby byl připraven na nové výzvy, které přinese rok 2026 s Neweym v čele technického vývoje.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.