Lewis Hamilton se v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska trápil a skončil až osmý. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil nejvíc ze všech letošních závodů, což rozvířilo debatu o jeho formě i stylu.
Lewis Hamilton zažívá po čínském triumfu ve sprintu nepříjemné vystřízlivění. Přestože si v Šanghaji připsal své první vítězství ve Ferrari, v nedělním závodě dojel až šestý – a kvůli nadměrnému opotřebení prken byl následně diskvalifikován.
Ani v japonské Suzuce se britský jezdec zatím nedokázal zvednout. V kvalifikaci obsadil místo ve čtvrté řadě, přičemž ho překonali mimo jiné i Isack Hadjar z Racing Bulls a nový jezdec Mercedesu Kimi Antonelli.
Hamilton se navíc jen o pět tisícin sekundy udržel před Alexem Albonem ve Williamsu. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil více než tři desetiny. Pokud v neděli nezamíchá pořadím déšť, může mít Hamilton další těžké odpoledne.
Lewis Hamilton po kvalifikaci na Velkou cenu Japonska uznal, že Charles Leclerc zvládl jízdu lépe. Sedminásobný mistr světa skončil až osmý, zatímco jeho týmový kolega z Ferrari obsadil čtvrté místo. „Charles dnes zajel úžasné kolo,“ prohlásil Hamilton pro Sky Sports. „S nastavením jsme se vydali různými směry a já jsem měl hodně nedotáčivosti a nemohl jsem zatáčet.“
Fanoušci ale britskému pilotovi neprojevili pochopení. Naopak. „Nech auto na pokoji, prosím,“ napsal jeden z nich. Další dodal: „Drž se dobrého nastavení, co to Ferrari dělají?“ Objevily se i ostré komentáře, že pokud se Hamilton rozhodl jít jinou cestou než Leclerc, je to čistě jeho zodpovědnost – a jeho vysvětlení je „trapné“.
Leclerc byl v kvalifikaci o tři desetiny rychlejší než Hamilton a porazili ho i mladíci Antonelli s Hadjarem. Na pole position si dojel Max Verstappen před dvojicí McLarenů. Pokud v neděli nezamíchá pořadím počasí, Hamilton čeká v Suzuce těžký boj o lepší výsledek.
Před startem Velké ceny Japonska Lando Norris vyjádřil svůj názor na současnou situaci ve Formuli 1, když označil McLaren za jediné teamové duo s „dvěma dobrými jezdci“ v tuto chvíli. Své tvrzení následně objasnil: „Lewis je ve Ferrari nový a ještě není schopen dostat z vozu maximum,“ vysvětlil Norris.
Tato slova se ukázala pravdivá, když Hamilton v kvalifikaci nedokázal dosáhnout optimálního výkonu se svým SF-25, což potvrzuje, že potřebuje více času na dosažení správné rovnováhy ve voze. I když Ferrari získalo v zimní anketě titul nejlepšího týmu, stále se zdá, že jeho plný potenciál není plně realizován.
Ted Kravitz navíc informoval, že Ferrari po Číně uspořádalo mimořádnou schůzku s Hamiltonem, aby upravili nastavení vozu, což by mělo zlepšit jeho aerodynamický výkon a vyhnout se dalším problémům s FIA. Tento víkend se očekává, že Ferrari nasadí vůz ve vyšší konfiguraci, což by mělo pomoci, ale zároveň to přináší riziko pro jeho výkon.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace