Lewis Hamilton se v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska trápil a skončil až osmý. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil nejvíc ze všech letošních závodů, což rozvířilo debatu o jeho formě i stylu.
Lewis Hamilton zažívá po čínském triumfu ve sprintu nepříjemné vystřízlivění. Přestože si v Šanghaji připsal své první vítězství ve Ferrari, v nedělním závodě dojel až šestý – a kvůli nadměrnému opotřebení prken byl následně diskvalifikován.
Ani v japonské Suzuce se britský jezdec zatím nedokázal zvednout. V kvalifikaci obsadil místo ve čtvrté řadě, přičemž ho překonali mimo jiné i Isack Hadjar z Racing Bulls a nový jezdec Mercedesu Kimi Antonelli.
Hamilton se navíc jen o pět tisícin sekundy udržel před Alexem Albonem ve Williamsu. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil více než tři desetiny. Pokud v neděli nezamíchá pořadím déšť, může mít Hamilton další těžké odpoledne.
Lewis Hamilton po kvalifikaci na Velkou cenu Japonska uznal, že Charles Leclerc zvládl jízdu lépe. Sedminásobný mistr světa skončil až osmý, zatímco jeho týmový kolega z Ferrari obsadil čtvrté místo. „Charles dnes zajel úžasné kolo,“ prohlásil Hamilton pro Sky Sports. „S nastavením jsme se vydali různými směry a já jsem měl hodně nedotáčivosti a nemohl jsem zatáčet.“
Fanoušci ale britskému pilotovi neprojevili pochopení. Naopak. „Nech auto na pokoji, prosím,“ napsal jeden z nich. Další dodal: „Drž se dobrého nastavení, co to Ferrari dělají?“ Objevily se i ostré komentáře, že pokud se Hamilton rozhodl jít jinou cestou než Leclerc, je to čistě jeho zodpovědnost – a jeho vysvětlení je „trapné“.
Leclerc byl v kvalifikaci o tři desetiny rychlejší než Hamilton a porazili ho i mladíci Antonelli s Hadjarem. Na pole position si dojel Max Verstappen před dvojicí McLarenů. Pokud v neděli nezamíchá pořadím počasí, Hamilton čeká v Suzuce těžký boj o lepší výsledek.
Před startem Velké ceny Japonska Lando Norris vyjádřil svůj názor na současnou situaci ve Formuli 1, když označil McLaren za jediné teamové duo s „dvěma dobrými jezdci“ v tuto chvíli. Své tvrzení následně objasnil: „Lewis je ve Ferrari nový a ještě není schopen dostat z vozu maximum,“ vysvětlil Norris.
Tato slova se ukázala pravdivá, když Hamilton v kvalifikaci nedokázal dosáhnout optimálního výkonu se svým SF-25, což potvrzuje, že potřebuje více času na dosažení správné rovnováhy ve voze. I když Ferrari získalo v zimní anketě titul nejlepšího týmu, stále se zdá, že jeho plný potenciál není plně realizován.
Ted Kravitz navíc informoval, že Ferrari po Číně uspořádalo mimořádnou schůzku s Hamiltonem, aby upravili nastavení vozu, což by mělo zlepšit jeho aerodynamický výkon a vyhnout se dalším problémům s FIA. Tento víkend se očekává, že Ferrari nasadí vůz ve vyšší konfiguraci, což by mělo pomoci, ale zároveň to přináší riziko pro jeho výkon.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.