Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Bernie Ecclestone se rozhodl prodat svou impozantní sbírku automobilů, která byla oceněna na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zesnulého zakladatele Red Bullu, Dietricha Mateschitze. Sbírka, tvořená 69 vozy, byla uzavřena formou soukromé dohody místo tradiční aukce.
Sbírka, kterou bývalý šéf Formule 1 budoval více než 50 let, byla prodána formou soukromé transakce místo aukce. Mail Online potvrdil podrobnosti o této významné transakci zahrnující 69 vozů.
Prodej unikátní sbírky automobilů měl na starosti renomovaný obchodník s luxusními vozy Tom Hartley, který však musel každý krok konzultovat s Berniem Ecclestonem. Bývalý šéf Formule 1 si totiž pečlivě hlídal, aby jeho milované vozy skončily ve správných rukou.
V rozhovoru pro agenturu Reuters prozradil, že o sbírku projevilo zájem mnoho kupců z celého světa, ale většina z nich pro něj nebyla vhodná. Již v prosinci zdůraznil, že nechce, aby vozy koupil investor s cílem je postupně rozprodat a vydělat na nich jmění.
Sbírka Bernieho Ecclestona je přehlídkou ikon motorsportu, v níž dominuje slavná závodní červená. Mezi nejvzácnějšími vozy nechybí Ferrari F2002 Michaela Schumachera, jehož hodnota se odhaduje na 10 milionů liber, nebo revoluční Brabham BT46 'fan car' Nikiho Laudy z dílny Gordona Murrayho, informuje. Vedle nich stojí i historická Lancia D50. Proč se ale bývalý šéf F1 rozhodl tuto unikátní kolekci rozprodat?
Video: The Ferrari Walkaround | We discuss the Ferrari Formula 1 cars within The Ecclestone Collection | Tom Hartley Jnr Ltd
Podle Bernieho Ecclestona je za tímto rozhodnutím jeho manželka Fabiana, která hraje klíčovou roli v této volbě. „Je mi 94 let a s trochou štěstí tu můžu být ještě pár let – kdo ví? Nechtěl jsem ale nechat Fabii v nejistotě, co s auty dělat, kdybych tu už nebyl. Své vozy miluji, ale možná jsem to měl udělat už před pěti lety. Jen jsem se k tomu dřív nedostal,“ řekl bývalý šéf královny motorsportu.
Bernie Ecclestone našel pro svou cennou sbírku závodních vozů ideálního majitele. Mark Mateschitz, miliardář spojený s Red Bullem, podle něj dokonale rozumí jejich historické hodnotě. „Tyto vozy nejsou jen sbírkou, jsou součástí historie motorsportu. Přinesly technické milníky a ztělesňují 70 let Formule 1,“ uvedl Ecclestone, který je rád, že se dostaly do správných rukou. „Mark je tím nejlepším možným majitelem, jakého jsme si mohli přát,“ dodal s přesvědčením.
„Jsou to jedinečné stroje, které psaly dějiny motorsportu a přinesly technické milníky. Ztělesňují 70 let historie Formule 1,“ uvedl Ecclestone. Zdůraznil také, že ho těší, že kolekce přešla do správných rukou. „Mark je tím nejlepším a nejvhodnějším majitelem, jakého jsme si mohli přát.“
V roce 2023 se Bernie Ecclestone vyhnul 17měsíčnímu vězení poté, co se přiznal k podvodu a souhlasil s uhrazením více než 652 milionů liber. Nyní tráví čas na své kávové farmě v Brazílii, ale i přes klidnější životní tempo se stále objevuje ve světě motorsportu. Nedávno se zúčastnil slavnostního večera Autosport Awards, kde převzal ocenění k 75. výročí Formule 1.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.