Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Bernie Ecclestone se rozhodl prodat svou impozantní sbírku automobilů, která byla oceněna na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zesnulého zakladatele Red Bullu, Dietricha Mateschitze. Sbírka, tvořená 69 vozy, byla uzavřena formou soukromé dohody místo tradiční aukce.
Sbírka, kterou bývalý šéf Formule 1 budoval více než 50 let, byla prodána formou soukromé transakce místo aukce. Mail Online potvrdil podrobnosti o této významné transakci zahrnující 69 vozů.
Prodej unikátní sbírky automobilů měl na starosti renomovaný obchodník s luxusními vozy Tom Hartley, který však musel každý krok konzultovat s Berniem Ecclestonem. Bývalý šéf Formule 1 si totiž pečlivě hlídal, aby jeho milované vozy skončily ve správných rukou.
V rozhovoru pro agenturu Reuters prozradil, že o sbírku projevilo zájem mnoho kupců z celého světa, ale většina z nich pro něj nebyla vhodná. Již v prosinci zdůraznil, že nechce, aby vozy koupil investor s cílem je postupně rozprodat a vydělat na nich jmění.
Sbírka Bernieho Ecclestona je přehlídkou ikon motorsportu, v níž dominuje slavná závodní červená. Mezi nejvzácnějšími vozy nechybí Ferrari F2002 Michaela Schumachera, jehož hodnota se odhaduje na 10 milionů liber, nebo revoluční Brabham BT46 'fan car' Nikiho Laudy z dílny Gordona Murrayho, informuje. Vedle nich stojí i historická Lancia D50. Proč se ale bývalý šéf F1 rozhodl tuto unikátní kolekci rozprodat?
Video: The Ferrari Walkaround | We discuss the Ferrari Formula 1 cars within The Ecclestone Collection | Tom Hartley Jnr Ltd
Podle Bernieho Ecclestona je za tímto rozhodnutím jeho manželka Fabiana, která hraje klíčovou roli v této volbě. „Je mi 94 let a s trochou štěstí tu můžu být ještě pár let – kdo ví? Nechtěl jsem ale nechat Fabii v nejistotě, co s auty dělat, kdybych tu už nebyl. Své vozy miluji, ale možná jsem to měl udělat už před pěti lety. Jen jsem se k tomu dřív nedostal,“ řekl bývalý šéf královny motorsportu.
Bernie Ecclestone našel pro svou cennou sbírku závodních vozů ideálního majitele. Mark Mateschitz, miliardář spojený s Red Bullem, podle něj dokonale rozumí jejich historické hodnotě. „Tyto vozy nejsou jen sbírkou, jsou součástí historie motorsportu. Přinesly technické milníky a ztělesňují 70 let Formule 1,“ uvedl Ecclestone, který je rád, že se dostaly do správných rukou. „Mark je tím nejlepším možným majitelem, jakého jsme si mohli přát,“ dodal s přesvědčením.
„Jsou to jedinečné stroje, které psaly dějiny motorsportu a přinesly technické milníky. Ztělesňují 70 let historie Formule 1,“ uvedl Ecclestone. Zdůraznil také, že ho těší, že kolekce přešla do správných rukou. „Mark je tím nejlepším a nejvhodnějším majitelem, jakého jsme si mohli přát.“
V roce 2023 se Bernie Ecclestone vyhnul 17měsíčnímu vězení poté, co se přiznal k podvodu a souhlasil s uhrazením více než 652 milionů liber. Nyní tráví čas na své kávové farmě v Brazílii, ale i přes klidnější životní tempo se stále objevuje ve světě motorsportu. Nedávno se zúčastnil slavnostního večera Autosport Awards, kde převzal ocenění k 75. výročí Formule 1.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.