Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Ve čtvrtek večer se milánské Piazza Castello proměnilo v centrum oslav Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli strhující show v rámci akce Corsa Rossa. Zatímco nadšení fanoušci nadšeně sledovali jejich exhibiční jízdu, Hamilton, který do italské stáje zamíří v roce 2025, už nyní pocítil sílu očekávání oddaných tifosi.
Lewis Hamilton se ve čtvrtek postaral o podívanou, když v rámci exhibiční akce UniCredit usedl do Ferrari SF-21 a prohnal ho ulicemi Milána. Jeho dynamická jízda plná donutů a kouře z pneumatik nadchla 35 000 fanoušků, kteří nadšeně sledovali nového jezdce Scuderie v akci.
Jeho týmový kolega Charles Leclerc usedl do monopostu SF90, se kterým v roce 2019 oslavil své první vítězství ve Formuli 1. Právě s tímto monopostem triumfoval na legendárních tratích ve Spa-Francorchamps a v Monze, kde si získal srdce tifosi.
„V průběhu let jsem viděl tifosi fandit Sebastianovi Vettelovi, Fernandovi Alonsovi, Charlesovi i Carlosovi Sainzovi, takže mě jejich nadšení nepřekvapilo,“ řekl Hamilton agentuře Reuters . „Postupně se s tifosi setkávám čím dál víc a začínám je lépe poznávat. Opravdu moc bych si přál s nimi mluvit italsky, takže na tom musím zapracovat,“ dodal.
Bývalý pilot Mercedesu je připraven na novou kapitolu své kariéry s Ferrari a dělá vše pro to, aby se co nejrychleji zapojil do týmu v Maranellu. V rozhovoru pro AutoRacer na konci roku 2024 potvrdil šéf F1 Stefano Domenicali, že britský jezdec se aktivně učí italštinu, aby lépe zapadl do svého nového prostředí.
„Přinese velký zájem. Učí se italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je to pro něj zásadní. Ve Ferrari najde jiný prostředí, než na jaké byl zvyklý,“ sdělil Domenicali.
Hamilton se vyjádřil k tomu, jak moc tifosi touží po dalším titulu pro Ferrari. „Být součástí Ferrari je pro mě velká čest, ale tento tým má už ohromnou historii a spoustu titulů. Nemusí nutně potřebovat další,“ poznamenal. „Ale vím, že pro tifosi je to hlavní cíl, na který se soustředí, a cítím, jak velmi po tom touží. Slova mi nestačí k tomu, abych vyjádřil, jak výjimečné by to bylo. To je přesně to, na co se soustředíme,“ dodal Hamilton.
Spolupráce s Hamiltonem bude pro jeho týmového kolegu Charlese Leclerca, zcela odlišnou zkušeností. „Samozřejmě, že situace, ve které se Lewis nachází při příchodu do týmu, je velmi odlišná. Když jsem přišel já, měl jsem za sebou jen jeden rok ve Formuli 1 s týmem Sauber, takže všechno pro mě bylo nové. Musel jsem se naučit, jak funguje tým jako Ferrari ve Formuli 1, i když jsem fabriku a vše kolem znal díky Ferrari Driver Academy.“
„Pro Lewise je italský tým něco nového, ale už dosáhl tolik úspěchů a přichází sem jako legenda tohoto sportu. Je opravdu zajímavé vidět, jaké to bylo pro něj, když měl tolik úspěchů v jiných týmech a jakým způsobem tam pracovali. Z toho jsme se hodně naučili, a bylo skvělé vidět, jak šťastný a nadšený byl z celé situace," řekl Leclerc.
„Pro mě to znamenalo, že přestávka byla trochu v pozadí, ale užíval jsem si to. Soustředil jsem se na sebe, dávám do toho maximum, abych byl připravený na první závod, a těším se na tento rok. Doufám, že začneme rok pozitivněji než loni,“ doplnil.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.