Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Ve čtvrtek večer se milánské Piazza Castello proměnilo v centrum oslav Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli strhující show v rámci akce Corsa Rossa. Zatímco nadšení fanoušci nadšeně sledovali jejich exhibiční jízdu, Hamilton, který do italské stáje zamíří v roce 2025, už nyní pocítil sílu očekávání oddaných tifosi.
Lewis Hamilton se ve čtvrtek postaral o podívanou, když v rámci exhibiční akce UniCredit usedl do Ferrari SF-21 a prohnal ho ulicemi Milána. Jeho dynamická jízda plná donutů a kouře z pneumatik nadchla 35 000 fanoušků, kteří nadšeně sledovali nového jezdce Scuderie v akci.
Jeho týmový kolega Charles Leclerc usedl do monopostu SF90, se kterým v roce 2019 oslavil své první vítězství ve Formuli 1. Právě s tímto monopostem triumfoval na legendárních tratích ve Spa-Francorchamps a v Monze, kde si získal srdce tifosi.
„V průběhu let jsem viděl tifosi fandit Sebastianovi Vettelovi, Fernandovi Alonsovi, Charlesovi i Carlosovi Sainzovi, takže mě jejich nadšení nepřekvapilo,“ řekl Hamilton agentuře Reuters . „Postupně se s tifosi setkávám čím dál víc a začínám je lépe poznávat. Opravdu moc bych si přál s nimi mluvit italsky, takže na tom musím zapracovat,“ dodal.
Bývalý pilot Mercedesu je připraven na novou kapitolu své kariéry s Ferrari a dělá vše pro to, aby se co nejrychleji zapojil do týmu v Maranellu. V rozhovoru pro AutoRacer na konci roku 2024 potvrdil šéf F1 Stefano Domenicali, že britský jezdec se aktivně učí italštinu, aby lépe zapadl do svého nového prostředí.
„Přinese velký zájem. Učí se italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je to pro něj zásadní. Ve Ferrari najde jiný prostředí, než na jaké byl zvyklý,“ sdělil Domenicali.
Hamilton se vyjádřil k tomu, jak moc tifosi touží po dalším titulu pro Ferrari. „Být součástí Ferrari je pro mě velká čest, ale tento tým má už ohromnou historii a spoustu titulů. Nemusí nutně potřebovat další,“ poznamenal. „Ale vím, že pro tifosi je to hlavní cíl, na který se soustředí, a cítím, jak velmi po tom touží. Slova mi nestačí k tomu, abych vyjádřil, jak výjimečné by to bylo. To je přesně to, na co se soustředíme,“ dodal Hamilton.
Spolupráce s Hamiltonem bude pro jeho týmového kolegu Charlese Leclerca, zcela odlišnou zkušeností. „Samozřejmě, že situace, ve které se Lewis nachází při příchodu do týmu, je velmi odlišná. Když jsem přišel já, měl jsem za sebou jen jeden rok ve Formuli 1 s týmem Sauber, takže všechno pro mě bylo nové. Musel jsem se naučit, jak funguje tým jako Ferrari ve Formuli 1, i když jsem fabriku a vše kolem znal díky Ferrari Driver Academy.“
„Pro Lewise je italský tým něco nového, ale už dosáhl tolik úspěchů a přichází sem jako legenda tohoto sportu. Je opravdu zajímavé vidět, jaké to bylo pro něj, když měl tolik úspěchů v jiných týmech a jakým způsobem tam pracovali. Z toho jsme se hodně naučili, a bylo skvělé vidět, jak šťastný a nadšený byl z celé situace," řekl Leclerc.
„Pro mě to znamenalo, že přestávka byla trochu v pozadí, ale užíval jsem si to. Soustředil jsem se na sebe, dávám do toho maximum, abych byl připravený na první závod, a těším se na tento rok. Doufám, že začneme rok pozitivněji než loni,“ doplnil.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.