Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Ve čtvrtek večer se milánské Piazza Castello proměnilo v centrum oslav Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli strhující show v rámci akce Corsa Rossa. Zatímco nadšení fanoušci nadšeně sledovali jejich exhibiční jízdu, Hamilton, který do italské stáje zamíří v roce 2025, už nyní pocítil sílu očekávání oddaných tifosi.
Lewis Hamilton se ve čtvrtek postaral o podívanou, když v rámci exhibiční akce UniCredit usedl do Ferrari SF-21 a prohnal ho ulicemi Milána. Jeho dynamická jízda plná donutů a kouře z pneumatik nadchla 35 000 fanoušků, kteří nadšeně sledovali nového jezdce Scuderie v akci.
Jeho týmový kolega Charles Leclerc usedl do monopostu SF90, se kterým v roce 2019 oslavil své první vítězství ve Formuli 1. Právě s tímto monopostem triumfoval na legendárních tratích ve Spa-Francorchamps a v Monze, kde si získal srdce tifosi.
„V průběhu let jsem viděl tifosi fandit Sebastianovi Vettelovi, Fernandovi Alonsovi, Charlesovi i Carlosovi Sainzovi, takže mě jejich nadšení nepřekvapilo,“ řekl Hamilton agentuře Reuters . „Postupně se s tifosi setkávám čím dál víc a začínám je lépe poznávat. Opravdu moc bych si přál s nimi mluvit italsky, takže na tom musím zapracovat,“ dodal.
Bývalý pilot Mercedesu je připraven na novou kapitolu své kariéry s Ferrari a dělá vše pro to, aby se co nejrychleji zapojil do týmu v Maranellu. V rozhovoru pro AutoRacer na konci roku 2024 potvrdil šéf F1 Stefano Domenicali, že britský jezdec se aktivně učí italštinu, aby lépe zapadl do svého nového prostředí.
„Přinese velký zájem. Učí se italsky a chápe, jak se integrovat do naší kultury. Řekl jsem mu, že je to pro něj zásadní. Ve Ferrari najde jiný prostředí, než na jaké byl zvyklý,“ sdělil Domenicali.
Hamilton se vyjádřil k tomu, jak moc tifosi touží po dalším titulu pro Ferrari. „Být součástí Ferrari je pro mě velká čest, ale tento tým má už ohromnou historii a spoustu titulů. Nemusí nutně potřebovat další,“ poznamenal. „Ale vím, že pro tifosi je to hlavní cíl, na který se soustředí, a cítím, jak velmi po tom touží. Slova mi nestačí k tomu, abych vyjádřil, jak výjimečné by to bylo. To je přesně to, na co se soustředíme,“ dodal Hamilton.
Spolupráce s Hamiltonem bude pro jeho týmového kolegu Charlese Leclerca, zcela odlišnou zkušeností. „Samozřejmě, že situace, ve které se Lewis nachází při příchodu do týmu, je velmi odlišná. Když jsem přišel já, měl jsem za sebou jen jeden rok ve Formuli 1 s týmem Sauber, takže všechno pro mě bylo nové. Musel jsem se naučit, jak funguje tým jako Ferrari ve Formuli 1, i když jsem fabriku a vše kolem znal díky Ferrari Driver Academy.“
„Pro Lewise je italský tým něco nového, ale už dosáhl tolik úspěchů a přichází sem jako legenda tohoto sportu. Je opravdu zajímavé vidět, jaké to bylo pro něj, když měl tolik úspěchů v jiných týmech a jakým způsobem tam pracovali. Z toho jsme se hodně naučili, a bylo skvělé vidět, jak šťastný a nadšený byl z celé situace," řekl Leclerc.
„Pro mě to znamenalo, že přestávka byla trochu v pozadí, ale užíval jsem si to. Soustředil jsem se na sebe, dávám do toho maximum, abych byl připravený na první závod, a těším se na tento rok. Doufám, že začneme rok pozitivněji než loni,“ doplnil.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.