Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Napětí mezi týmovými kolegy v McLarenu se po incidentu v Kanadě mohlo snadno vymknout kontrole. Lando Norris však zareagoval okamžitě a přijal odpovědnost za kolizi s Oscarem Piastrim v závěrečné fázi závodu, čímž předešel možným sporům uvnitř týmu. "Co se stalo, se stalo. Už tehdy jsem toho litoval a omluvil se," řekl Norris pro Sky Sports. "Bohužel i tohle je závodění. Beru to na sebe a musím jít dál. Potřebuju se soustředit na příští závod a zjistit, jak se zlepšit a vyvarovat se takových hloupých chyb."
Týmový šéf Andrea Stella i výkonný ředitel Zak Brown věděli, že podobná situace může nastat – ale jakmile oba jezdci vyjedou na trať, kontrolu nad tím ztrácejí. McLaren tak opět čelí výzvě, jak krotit ambice dvou velmi rychlých pilotů bojujících o stejný kus asfaltu.
Oscar Piastri se zatím v šampionátu drží před Norrisem o 22 bodů a s blížícím se rakouským víkendem se očekává další ostrý souboj mezi oběma oranžovými monoposty. Rakouský Red Bull Ring i následný domácí závod v Silverstonu jsou pro Norrise silné tratě. Britský jezdec zde v minulosti zaznamenal své první pódium ve Formuli 1 a bude chtít využít podpory domácích fanoušků k návratu na vítěznou vlnu. „Jakmile se dostanu do dobrého rytmu, věřím, že budu velmi spokojený,“ dodal Norris.
Zkušenosti z nedávných víkendů ale ukazují, že boj s týmovým kolegou může být tvrdší než s kýmkoli jiným. „Tohle je chvíle, kdy se ukáže, v jakém je Lando mentálním rozpoložení,“ komentoval Jenson Button. „Ale myslím, že má dostatek sebedůvěry a jsem zvědavý, jak se s tím popere.“
Lando Norris není jediným, kdo bude mít co dokazovat. Max Verstappen, který má na kontě 11 trestných bodů a balancuje na hraně jednozávodového zákazu, doufá, že projde rakouským víkendem bez dalších přestupků. V loňském roce v Rakousku právě zde došlo k jeho kontaktu s Norrisem, který mu nakonec znemožnil výhru. Red Bull přesto věří, že domácí trať bude jejich silnou stránkou, i když Christian Horner zůstává opatrný: „Naše slabina jsou momentálně středně rychlé zatáčky. Pokud bude horko, očekávám, že McLareny budou znovu silné.“
Verstappen ztrácí na vedoucího Piastriho 43 bodů. Přestože sezona ještě není v polovině, taková ztráta se obvykle těžko dohání. Martin Brundle si však myslí, že Verstappen z boje o titul zdaleka nevypadl. „Pokud ho porazí George jeden víkend, Oscar další a Lando ten další, tak mu to nakonec může hrát do karet. On si ty výhry vyzobe a na pódium se vždycky nějak dostane.“
Zatímco Verstappen usiluje o návrat do čela a Norris hledá cestu zpět k vítězství, McLaren čelí jedné z nejtěžších interních výzev: jak umožnit dvěma extrémně talentovaným jezdcům soupeřit férově, bez toho, aby to stálo celý tým body a reputaci. Rakousko ukáže, zda se Norris a Piastri poučili – nebo zda napětí opět přeskočí jiskru.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.