Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Lídr aktuální sezóny Formule 2, Alex Dunne, dostane příležitost usednout do kokpitu monopostu Formule 1 během prvního tréninku na Velkou cenu Rakouska. Mladý Ir v barvách McLarenu zaujme místo Landa Norrise, čímž si připíše svůj vůbec první ostrý výjezd v rámci velké ceny. Pro devatenáctiletého jezdce se jedná o další výrazný krok ve strmém vzestupu kariérou.
Dunne působí v F2 teprve první sezónu, do které vstoupil s týmem Rodin Motorsport. Předtím zazářil v britské F4, kde v roce 2022 získal titul, a zároveň bojoval o špičku i v italském šampionátu. V roce 2023 pak skončil jako vicemistr v britské sérii GB3. McLaren si jeho potenciálu všiml včas – v roce 2024 jej zařadil do svého jezdeckého vývojového programu, kde kromě F1 plní i roli rezervního jezdce v projektu Formule E.
Zkušenosti s vozem F1 už Dunne částečně má – letos se zúčastnil testu McLarenu MCL60 v nizozemském Zandvoortu v rámci programu TPC (Testing of Previous Cars). „Simulátor a testy mi hodně daly, cítím se připravený. Děkuji týmu za důvěru, je to velký krok v mém vývoji,“ uvedl Dunne v reakci na oznámení.
Šéf McLarenu Andrea Stella jeho nasazení vítá. „Jsme rádi, že můžeme dát Alexovi šanci. Tyto tréninky jsou ideální příležitostí pro mladé talenty, jak sbírat reálné zkušenosti. Alex nám zároveň pomůže s nastavováním vozu během víkendu, což je důležitá část jeho role,“ vysvětlil.
Rakouský trénink nabídne i další mladickou příležitost – do vozu Ferrari usedne švédský junior Dino Beganovic, který opět nahradí Charlese Leclerca. V souladu s novými pravidly musí od sezony 2025 každý stálý pilot vynechat alespoň dva páteční tréninky ve prospěch mladých jezdců. Beganovic už takto debutoval v Bahrajnu.
Páteční FP1 na Red Bull Ringu tak bude dalším důkazem, že současné týmy berou vývoj budoucích hvězd velmi vážně. Alex Dunne se přitom netají ambicemi – Rakousko by pro něj mohlo být začátkem cesty k plnohodnotnému místu v královně motorsportu.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.