Fernando Alonso vyzdvihuje schopnosti Alexe Paloua a věří, že by se dokázal rychle přizpůsobit Formuli 1.
Dvouletý šampion Fernando Alonso se vyjádřil k spekulacím o možném příchodu Alexe Paloua do Formule 1, které v posledních dnech spojují talentovaného jezdce s týmem Red Bull Racing. Zatímco majitel týmu IndyCar Chip Ganassi označil celou záležitost za „clickbait“ a kritizoval nedostatek investigativní práce, Alonso zůstal středem pozornosti paddocku před víkendem na Grand Prix Nizozemska.
Na otázku médií v Zandvoortu, jak obtížný je přechod z IndyCar do F1, Alonso připustil, že jde o náročnou výzvu. „Je to určitě výzva. Tady jsou velmi etablovaní jezdci a týmy, odlišné okruhy a všechny tyto věci. Ale on má talent a úroveň, aby se dokázal rychle přizpůsobit,“ uvedl španělský veterán, informuje Motorsport.com. „Nakonec ale hodně záleží na tom, v jakém autě sedíte.“
Alonso dále vysvětlil, že pozice vozu hraje zásadní roli při adaptaci nového jezdce. „Pokud jste vzadu v poli, může to vypadat, že se s kategorií neumíte sžít a narážíte na určité problémy. Děláte víc chyb, protože se snažíte je překonat a někdy přepálíte tempo. A pokud jste v rychlém autě, všechno je trochu jednodušší.“
Jezdec Aston Martinu vyjádřil svou důvěru v Palouovy schopnosti. „Myslím, že určitě má úroveň pro Formuli 1, a pokud dostane šanci, budu za něj opravdu rád,“ řekl a naznačil, že v mladém šampionovi vidí potenciál konkurovat na nejvyšší úrovni motorsportu.
Když byl Alonso dotázán, zda by měl Palou zůstat v IndyCar, nebo bojovat o místo v F1, usmál se: „Nevím. Jak jsem už říkal ohledně Maxe a Mercedesu, pokud chtějí radu, můj e-mail je vždy otevřený.“
Spekulace o příchodu Paloua začaly, když se tento týden objevily zprávy, že Red Bull projevil zájem o čtyřnásobného šampiona IndyCar. Palouův manažer Roger Yasukawa a Ganassi však zprávy rychle odmítli. „Sám jsem si ten příběh přečetl a nikdo tam nebyl citován,“ uvedl Ganassi. „Mluvil jsem s Palouem, a ten říká, že s nikým o tom nikdy nemluvil. Mluvil jsem s jeho managementem, a ti o tom nic nevědí, a já také ne. Myslím, že je to clickbait a někdo by si měl opravit své investigativní dovednosti.“
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.