Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lewis Hamilton se před nedělní Velkou cenou Austrálie ocitá v nejisté situaci. Sedminásobný mistr světa, který se v barvách Ferrari kvalifikoval na osmém místě, dosud neměl příležitost otestovat svůj monopost na mokré trati a přiznává, že ho čeká křivka učení.
„Nikdy jsem s tím autem nejel v dešti,“ připustil Hamilton po sobotní kvalifikaci. „Upřímně netuším, jaké přepínače budu muset použít, takže to bude něco nového.“ Pokud počasí v Melbourne opravdu přinese déšť, může být pro britského jezdce každé kolo bojem nejen s tratí, ale i s nastavením vozu, zatímco jeho soupeři už mají s novou technikou více zkušeností.
Lewis Hamilton přiznal, že ho v případě mokrého závodu v Austrálii čeká neznámé prostředí, zejména pokud jde o brzdový systém Ferrari. „Používáme Bremba, která jsem už hodně dlouho neřídil. Nevím, jak se chovají na mokru, ani jaké nastavení budeme muset zvolit,“ řekl otevřeně po kvalifikaci, kde obsadil osmou příčku.
Předpověď počasí naznačuje 70% šanci deště kolem poledne, což by mohlo změnit dynamiku závodu. „Když startujete osmý, tak vlastně doufáte v déšť, ale mám jen tři kola na to, abych se s tím autem na mokru seznámil a pak jít rovnou do závodu,“ uvedl. „Bude to šok, ale budu se učit za pochodu a dám do toho všechno.“
Hamilton zároveň připustil, že si na Ferrari stále zvyká a zatím nemá plnou kontrolu nad nastavením vozu. „Když máte problém, obvykle víte, co změnit, ale teď nevím, jaký nástroj použít,“ vysvětlil. „Poprvé se musím hodně spolehnout na své inženýry, kteří odvádějí skvělou práci.“
Lewis Hamilton přiznává, že se ve Ferrari stále seznamuje s mnoha prvky vozu, které zatím nevyzkoušel. „Je tam spousta nástrojů, které teprve objevím a říkám si: ‘Nikdy jsem to nezkusil, k čemu to vlastně je?’“ uvedl.
Zároveň zdůraznil, že chování Ferrari se výrazně liší od monopostu Mercedesu, ve kterém strávil posledních 12 let. „Brzdění a vyvážení v zatáčkách je úplně jiné, mechanické rozložení hmotnosti se chová dost odlišně… a rovnováha ve vysokých i nízkých rychlostech je velká změna,“ vysvětlil.
Navzdory výzvám Hamilton vidí pozitivní vývoj. „Každým kolem a každou jízdou se zlepšujeme,“ řekl a dodal, že i když celý víkend ztrácel na týmového kolegu Charlese Leclerca, postupně se k němu přibližoval.
Velká cena Austrálie startuje v neděli v 5:00 našeho času.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.