Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lewis Hamilton se před nedělní Velkou cenou Austrálie ocitá v nejisté situaci. Sedminásobný mistr světa, který se v barvách Ferrari kvalifikoval na osmém místě, dosud neměl příležitost otestovat svůj monopost na mokré trati a přiznává, že ho čeká křivka učení.
„Nikdy jsem s tím autem nejel v dešti,“ připustil Hamilton po sobotní kvalifikaci. „Upřímně netuším, jaké přepínače budu muset použít, takže to bude něco nového.“ Pokud počasí v Melbourne opravdu přinese déšť, může být pro britského jezdce každé kolo bojem nejen s tratí, ale i s nastavením vozu, zatímco jeho soupeři už mají s novou technikou více zkušeností.
Lewis Hamilton přiznal, že ho v případě mokrého závodu v Austrálii čeká neznámé prostředí, zejména pokud jde o brzdový systém Ferrari. „Používáme Bremba, která jsem už hodně dlouho neřídil. Nevím, jak se chovají na mokru, ani jaké nastavení budeme muset zvolit,“ řekl otevřeně po kvalifikaci, kde obsadil osmou příčku.
Předpověď počasí naznačuje 70% šanci deště kolem poledne, což by mohlo změnit dynamiku závodu. „Když startujete osmý, tak vlastně doufáte v déšť, ale mám jen tři kola na to, abych se s tím autem na mokru seznámil a pak jít rovnou do závodu,“ uvedl. „Bude to šok, ale budu se učit za pochodu a dám do toho všechno.“
Hamilton zároveň připustil, že si na Ferrari stále zvyká a zatím nemá plnou kontrolu nad nastavením vozu. „Když máte problém, obvykle víte, co změnit, ale teď nevím, jaký nástroj použít,“ vysvětlil. „Poprvé se musím hodně spolehnout na své inženýry, kteří odvádějí skvělou práci.“
Lewis Hamilton přiznává, že se ve Ferrari stále seznamuje s mnoha prvky vozu, které zatím nevyzkoušel. „Je tam spousta nástrojů, které teprve objevím a říkám si: ‘Nikdy jsem to nezkusil, k čemu to vlastně je?’“ uvedl.
Zároveň zdůraznil, že chování Ferrari se výrazně liší od monopostu Mercedesu, ve kterém strávil posledních 12 let. „Brzdění a vyvážení v zatáčkách je úplně jiné, mechanické rozložení hmotnosti se chová dost odlišně… a rovnováha ve vysokých i nízkých rychlostech je velká změna,“ vysvětlil.
Navzdory výzvám Hamilton vidí pozitivní vývoj. „Každým kolem a každou jízdou se zlepšujeme,“ řekl a dodal, že i když celý víkend ztrácel na týmového kolegu Charlese Leclerca, postupně se k němu přibližoval.
Velká cena Austrálie startuje v neděli v 5:00 našeho času.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.