Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lewis Hamilton se před nedělní Velkou cenou Austrálie ocitá v nejisté situaci. Sedminásobný mistr světa, který se v barvách Ferrari kvalifikoval na osmém místě, dosud neměl příležitost otestovat svůj monopost na mokré trati a přiznává, že ho čeká křivka učení.
„Nikdy jsem s tím autem nejel v dešti,“ připustil Hamilton po sobotní kvalifikaci. „Upřímně netuším, jaké přepínače budu muset použít, takže to bude něco nového.“ Pokud počasí v Melbourne opravdu přinese déšť, může být pro britského jezdce každé kolo bojem nejen s tratí, ale i s nastavením vozu, zatímco jeho soupeři už mají s novou technikou více zkušeností.
Lewis Hamilton přiznal, že ho v případě mokrého závodu v Austrálii čeká neznámé prostředí, zejména pokud jde o brzdový systém Ferrari. „Používáme Bremba, která jsem už hodně dlouho neřídil. Nevím, jak se chovají na mokru, ani jaké nastavení budeme muset zvolit,“ řekl otevřeně po kvalifikaci, kde obsadil osmou příčku.
Předpověď počasí naznačuje 70% šanci deště kolem poledne, což by mohlo změnit dynamiku závodu. „Když startujete osmý, tak vlastně doufáte v déšť, ale mám jen tři kola na to, abych se s tím autem na mokru seznámil a pak jít rovnou do závodu,“ uvedl. „Bude to šok, ale budu se učit za pochodu a dám do toho všechno.“
Hamilton zároveň připustil, že si na Ferrari stále zvyká a zatím nemá plnou kontrolu nad nastavením vozu. „Když máte problém, obvykle víte, co změnit, ale teď nevím, jaký nástroj použít,“ vysvětlil. „Poprvé se musím hodně spolehnout na své inženýry, kteří odvádějí skvělou práci.“
Lewis Hamilton přiznává, že se ve Ferrari stále seznamuje s mnoha prvky vozu, které zatím nevyzkoušel. „Je tam spousta nástrojů, které teprve objevím a říkám si: ‘Nikdy jsem to nezkusil, k čemu to vlastně je?’“ uvedl.
Zároveň zdůraznil, že chování Ferrari se výrazně liší od monopostu Mercedesu, ve kterém strávil posledních 12 let. „Brzdění a vyvážení v zatáčkách je úplně jiné, mechanické rozložení hmotnosti se chová dost odlišně… a rovnováha ve vysokých i nízkých rychlostech je velká změna,“ vysvětlil.
Navzdory výzvám Hamilton vidí pozitivní vývoj. „Každým kolem a každou jízdou se zlepšujeme,“ řekl a dodal, že i když celý víkend ztrácel na týmového kolegu Charlese Leclerca, postupně se k němu přibližoval.
Velká cena Austrálie startuje v neděli v 5:00 našeho času.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.