Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Lewis Hamilton skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu už v Q2 a do finální části se nepodíval. Po vyřazení neskrýval zklamání a uvedl: „Na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky.“ Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc dokázal postoupit, Hamiltonovi zůstaly brány Q3 zavřené.
Po čtvrté červené vlajce v Q2 se Ferrari rozhodlo vyslat oba své jezdce na trať co nejdříve. Jenže zatímco Charles Leclerc zvolil směs C5, Lewis Hamilton dostal nejměkčí pneumatiky C6. Ukázalo se, že to byla chyba, novinka letošní sezóny je sice rychlá, ale jen minimálně oproti C5 a navíc se rychle přehřívá. Na náročném okruhu v Baku tak i drobný smyk znamená konec šancí na dobrý čas.
Hamilton zajel jen desátý nejrychlejší čas a jeho pozice byla velmi křehká. Jakmile se z vyřazovacích míst dokázal dostat Fernando Alonso, britský jezdec se propadl pod čáru. O jeho definitivním konci v kvalifikaci pak rozhodl Charles Leclerc, který se také zlepšil a posunul se dál.
Po neúspěchu Hamilton neskrýval zklamání. „Upřímně, jsem strašně zklamaný. Včera jsme byli rychlí a auto se mi líbilo. Dnes jsme ale zvolili směr, který měl být podle papírů správný, jenže na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky. Všichni přede mnou jeli na střední směsi, jen já ne. V FP2 jsem o jednu sadu médií přišel a to mě dostalo do nevýhody,“ vysvětlil.
K problémům se přidal i nízký stav paliva. Hamilton proto neměl možnost přezout a pokusit se o další rychlé kolo na střední směsi, které se ukázaly jako stabilnější volba. „Chtěl jsem přezout, ale řekli mi, že zahřívání médií trvá příliš dlouho a už nám nezbýval čas. Nakonec ani palivo. Takže to nebylo ideální, ale rozebereme si to uvnitř týmu,“ doplnil.
Navzdory zklamání hledal i pozitivní stránku. „Cítil jsem se skvěle, byl jsem bez chyb a opravdu jsem si myslel, že můžeme bojovat o pole position. Je to trochu šok, ale musím to vzít sportovně a jít dál,“ dodal.
Strategie Ferrari však zůstává terčem otázek. Většina týmů sázela i na použité střední pneumatiky, které poskytovaly větší jistotu než nepředvídatelné C6. Zdá se, že Maranello podlehlo časovému tlaku i nejistotě kolem nové směsi, což Hamiltona stálo účast v Q3.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.