Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Lewis Hamilton skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu už v Q2 a do finální části se nepodíval. Po vyřazení neskrýval zklamání a uvedl: „Na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky.“ Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc dokázal postoupit, Hamiltonovi zůstaly brány Q3 zavřené.
Po čtvrté červené vlajce v Q2 se Ferrari rozhodlo vyslat oba své jezdce na trať co nejdříve. Jenže zatímco Charles Leclerc zvolil směs C5, Lewis Hamilton dostal nejměkčí pneumatiky C6. Ukázalo se, že to byla chyba, novinka letošní sezóny je sice rychlá, ale jen minimálně oproti C5 a navíc se rychle přehřívá. Na náročném okruhu v Baku tak i drobný smyk znamená konec šancí na dobrý čas.
Hamilton zajel jen desátý nejrychlejší čas a jeho pozice byla velmi křehká. Jakmile se z vyřazovacích míst dokázal dostat Fernando Alonso, britský jezdec se propadl pod čáru. O jeho definitivním konci v kvalifikaci pak rozhodl Charles Leclerc, který se také zlepšil a posunul se dál.
Po neúspěchu Hamilton neskrýval zklamání. „Upřímně, jsem strašně zklamaný. Včera jsme byli rychlí a auto se mi líbilo. Dnes jsme ale zvolili směr, který měl být podle papírů správný, jenže na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky. Všichni přede mnou jeli na střední směsi, jen já ne. V FP2 jsem o jednu sadu médií přišel a to mě dostalo do nevýhody,“ vysvětlil.
K problémům se přidal i nízký stav paliva. Hamilton proto neměl možnost přezout a pokusit se o další rychlé kolo na střední směsi, které se ukázaly jako stabilnější volba. „Chtěl jsem přezout, ale řekli mi, že zahřívání médií trvá příliš dlouho a už nám nezbýval čas. Nakonec ani palivo. Takže to nebylo ideální, ale rozebereme si to uvnitř týmu,“ doplnil.
Navzdory zklamání hledal i pozitivní stránku. „Cítil jsem se skvěle, byl jsem bez chyb a opravdu jsem si myslel, že můžeme bojovat o pole position. Je to trochu šok, ale musím to vzít sportovně a jít dál,“ dodal.
Strategie Ferrari však zůstává terčem otázek. Většina týmů sázela i na použité střední pneumatiky, které poskytovaly větší jistotu než nepředvídatelné C6. Zdá se, že Maranello podlehlo časovému tlaku i nejistotě kolem nové směsi, což Hamiltona stálo účast v Q3.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.