Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Lewis Hamilton skončil v kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu už v Q2 a do finální části se nepodíval. Po vyřazení neskrýval zklamání a uvedl: „Na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky.“ Zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc dokázal postoupit, Hamiltonovi zůstaly brány Q3 zavřené.
Po čtvrté červené vlajce v Q2 se Ferrari rozhodlo vyslat oba své jezdce na trať co nejdříve. Jenže zatímco Charles Leclerc zvolil směs C5, Lewis Hamilton dostal nejměkčí pneumatiky C6. Ukázalo se, že to byla chyba, novinka letošní sezóny je sice rychlá, ale jen minimálně oproti C5 a navíc se rychle přehřívá. Na náročném okruhu v Baku tak i drobný smyk znamená konec šancí na dobrý čas.
Hamilton zajel jen desátý nejrychlejší čas a jeho pozice byla velmi křehká. Jakmile se z vyřazovacích míst dokázal dostat Fernando Alonso, britský jezdec se propadl pod čáru. O jeho definitivním konci v kvalifikaci pak rozhodl Charles Leclerc, který se také zlepšil a posunul se dál.
Po neúspěchu Hamilton neskrýval zklamání. „Upřímně, jsem strašně zklamaný. Včera jsme byli rychlí a auto se mi líbilo. Dnes jsme ale zvolili směr, který měl být podle papírů správný, jenže na konci jsme prostě neměli správné pneumatiky. Všichni přede mnou jeli na střední směsi, jen já ne. V FP2 jsem o jednu sadu médií přišel a to mě dostalo do nevýhody,“ vysvětlil.
K problémům se přidal i nízký stav paliva. Hamilton proto neměl možnost přezout a pokusit se o další rychlé kolo na střední směsi, které se ukázaly jako stabilnější volba. „Chtěl jsem přezout, ale řekli mi, že zahřívání médií trvá příliš dlouho a už nám nezbýval čas. Nakonec ani palivo. Takže to nebylo ideální, ale rozebereme si to uvnitř týmu,“ doplnil.
Navzdory zklamání hledal i pozitivní stránku. „Cítil jsem se skvěle, byl jsem bez chyb a opravdu jsem si myslel, že můžeme bojovat o pole position. Je to trochu šok, ale musím to vzít sportovně a jít dál,“ dodal.
Strategie Ferrari však zůstává terčem otázek. Většina týmů sázela i na použité střední pneumatiky, které poskytovaly větší jistotu než nepředvídatelné C6. Zdá se, že Maranello podlehlo časovému tlaku i nejistotě kolem nové směsi, což Hamiltona stálo účast v Q3.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.