Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
Franco Colapinto naskakuje do formule 1 uprostřed probíhající sezony a má pět závodů, během kterých se může předvést týmu Alpine. První z nich bude tento víkend v Imole. Jeho úkolem je využít tuto omezenou příležitost k získání trvalého angažmá, podobně jako se snažil po loňských devíti závodech, kdy nahradil Logana Sargeanta.
„Byl jsem v podobné pozici už dřív, není to novinka,“ říká Colapinto. „Je to náročné, když přicházíte uprostřed sezony, ale věřím, že se mohu ukázat, říká pro The Race.
Na rozdíl od jiných, kteří skončili bez další šance, si Colapinto pokračování zaslouží. U Williamsu ukázal, že má na dlouhou kariéru ve Formuli 1. „Myslím, že jsem předvedl jízdu na vysoké úrovni, i bez celosezonní smlouvy,“ dodává.
Tentokrát měl lepší přípravu, trénoval na simulátoru a testoval loňský vůz Alpine. „Díky tomu se cítím připravenější,“ říká. I když v testech byl rychlejší kolega Paul Aron, v závodech bude rozhodovat Colapintova forma. „Nejsem nervózní nováček. Někdy mi lidé vyčítají aroganci, ale kdyby to bylo špatné, nebylo by na startu tolik jezdců,“ komentuje.
V Baku i přes náraz do bariéry předvedl skvělé tempo. Osmým místem v Ázerbájdžánu a desátým v USA ukázal svůj potenciál. Poslední závody roku 2024 ale byly smíšené, dvě nehody v Brazílii a nevydařená kvalifikace v Las Vegas ukázaly, že se musí zlepšit. „V Las Vegas jsem riskoval, byla to chyba,“ přiznává. Jeho tempo je solidní, trochu za týmovým kolegou, ale Alpine od něj očekává rychlejší postup.
S omezeným časem musí Colapinto vsadit na sebejistotu a hned ukázat maximum. Výkony rozhodnou, zda zůstane u Alpine, nebo půjde zpět na lavičku náhradníků, kde čekají Doohan i Aron.
„Musím na trati ukázat, že si zasloužím místo v roce 2026. Mluvit chci výkonem, ne slovy,“ říká Colapinto. Tato krátká šance může být začátkem dlouhé kariéry nebo jejím rychlým koncem.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.