Pravidlo dvou povinných zastávek sice nepromíchalo špičku závodu, ale výrazně oživilo dění ve středu pole. Týmy jako Williams či Racing Bulls využily taktiku a odvahu k zisku bodů v závodě, který byl jinak vždy o trpělivosti a pozicích.
Na trati v Monaku, kde je předjíždění spíš teorií než praxí, rozhodují detaily a strategie. Právě v těchto ohledech exceloval tým Racing Bulls, který v Monaku dokázal dokonale využít nové pravidlo o dvou povinných zastávkách. Výsledek v podobě šestého místa pro Isacka Hadjara a prvních letošních bodů pro Liama Lawsona znamenal nejen průlom v sezóně, ale také posun směrem vzhůru v Poháru konstruktérů. Racing Bulls se nyní přiblížili týmu Haas a jsou zpět ve hře o šesté místo.
Základy úspěchu byly položeny už v kvalifikaci. Hadjar zajel svůj dosud nejlepší výkon v nováčkovské sezóně a pomohl mu i posun na startovním roštu po penalizaci Lewise Hamiltona. Na startu stál na páté pozici a od prvních metrů bylo patrné, že Racing Bulls jedou podle precizně připraveného scénáře.
Klíčovým faktorem bylo správné načasování první zastávky. Lawson, který se pohyboval těsně za Hadjarem, úmyslně držel za sebou vláček soupeřů a vytvářel tak prostor. Data jasně ukazují, jak se mezera mezi týmovými kolegy zvětšovala. Už ve 13. kole měl Hadjar náskok přes dvacet sekund, což v Monaku představuje ideální okno pro pit stop bez ztráty pozice.
Hadjar zajel několik velmi rychlých kol na čerstvých měkkých pneumatikách a začal budovat rozhodující náskok. Lawson mezitím plnil méně viditelnou, ale zásadní úlohu. Záměrně zpomaloval skupinu jezdců za sebou, aniž by je pustil před sebe. Pomalejší časy na kolo mohly na první pohled působit negativně, ve skutečnosti však šlo o dokonale vypočítaný tah.
Po Hadjarově druhé zastávce převzal iniciativu Lawson. Nasadil měkké pneumatiky, zrychlil a těžil z čistého vzduchu. Bez chyb a bez zbytečných soubojů si dojel pro první body sezóny a korunoval tak výborně zvládnutou strategii.
Podobný přístup pak zvolil i tým Williams. V závěru závodu použili stejnou taktiku s Carlosem Sainzem a Alexem Albonem. Zadní jezdec záměrně zpomaloval pole, aby vytvořil dostatečný prostor pro svého týmového kolegu, který mohl absolvovat zastávku bez ztráty pozice. Tato strategie, kdy jeden jezdec kryje druhého, se v Monaku ukázala jako mimořádně účinná.
Racing Bulls zakončili víkend jako čtvrtý nejrychlejší tým na trati, hned za McLarenem, Ferrari a Red Bullem. I když to nestačilo na stupně vítězů, jejich výkon bezesporu patří k tomu nejchytřejšímu a nejlépe provedenému, co jsme v dosavadním průběhu sezony Formule 1 v roce 2025 viděli.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.