Carlos Sainz a Alex Albon zpomalili za Mercedesy, aby umožnili oběma pilotům Williamsu bezpečně zastavit v boxech. Chytrá taktika využila monacké specifiky a zamíchala pořadím závodu.
Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff během pozávodního briefingu v Monaku sáhl do kapsy a vytáhl mobil, aby přečetl novinářům zprávu, kterou mu během závodu poslal jeho protějšek z Williamsu James Vowles. Ten se omlouval za to, že jeho piloti během závodu zdržovali George Russella a Andreu Kimiho Antonelliho, informuje Motortsport.com.
Wolff a Vowles jsou dlouholetí přátelé. Vowles dříve působil v Mercedesu právě pod Wolffovým vedením, než se stal šéfem Williamsu, kde se mu od té doby daří přetvářet tým k lepšímu.
Závod v Monaku se jel se zvláštním pravidlem povinných dvou zastávek, což mělo zvýšit atraktivitu, ale zároveň vedlo k velmi různorodým strategiím napříč polem. Williams takticky využil situaci, když Carlos Sainz a Alex Albon postupně zdržovali dvojici Mercedesu za sebou, aby jejich týmový kolega mohl zastavit v boxech a v klidu se vrátit na trať před nimi. Strategie zafungovala dokonale, Albon dojel devátý, Sainz hned za ním desátý. Pro Williams to znamená čtvrtý závod v řadě se ziskem bodů od obou jezdců.
„Během závodu mi poslal zprávu, ve které napsal: ‚Promiň, neměli jsme na výběr kvůli tomu, co se dělo vpředu.‘ Já mu odpověděl: ‚Víme.‘ James je jeden z mých lidí. Nechci znít povýšeně, protože si buduje svou vlastní kariéru jako týmový šéf a daří se mu skvěle. Musel to udělat. Dostal obě auta na body a tak to prostě v závodění někdy chodí,“ řekl Wolff.
Vowles se v průběhu závodu k celé situaci vyjádřil i pro F1TV. Přiznal, že by si přál závodit jinak, ale daná taktika byla v dané chvíli nejvýhodnější. Na straně Mercedesu mezitím narůstala frustrace, obzvlášť poté, co Russell předjel Albona zkratkou přes šikanu a obdržel penalizaci průjezdem boxy.
Russell přitom už po sobotní kvalifikaci, kde ho vyřadil problém s elektronikou, prohlásil, že jeho víkend je prakticky ztracený. Antonelli mezitím havaroval už v první části kvalifikace. Wolff později připustil, že právě nevydařená sobota Mercedes připravila o lepší výsledek.
„Některé týmy jako RB jely nad své možnosti a bránily si pozice, Williams to samé. My jsme na to doplatili. Ale to proto, že jsme si to pokazili už v sobotu,“ konstatoval. „Auto bylo rychlé. Kimi se lehce opřel o bariéru, což je u nováčka normální. U George najednou přišli o výkon. To auto mělo na první dvě řady. Nebo i víc.“
Podle Wolffa pak závodili v jiné realitě: „Tam vzadu to byla úplně jiná trať. George i Kimi se snažili brzdit, ale když ztrácíte pět a půl sekundy na kolo, brzdné body a přilnavost jsou úplně jinde. Kimi byl blízko kolize s jedním z Williamsů. George se rozhodl jednat, ale věděli jsme, že za to přijde penalizace. Doufali jsme v deset sekund, ale byla to zastávka v boxech. Nic to ale stejně nezměnilo.“
Wolff rovněž uvedl, že Mercedes neudělal ve strategii chybu, a vyvrátil jakékoliv spekulace o špatném rozhodování. Připomněl, že před závodem proběhla zajímavá týmová diskuze. „Říkal jsem: ‚Zastavme brzy, vyjeďme poslední a pak dožeňme pole.‘ Dělali jsme to v DTM a fungovalo to skvěle. Ale naši stratégové mi ukázali, že tady v Monaku to fungovat nebude. Měli pravdu. Ti, co zastavili brzy, stejně nic nezískali.“
Závěrem dodal, že pokud se má závod v Monaku skutečně změnit, budou zapotřebí ještě větší zásahy, než jen pravidla o boxových zastávkách.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.