Carlos Sainz a Alex Albon zpomalili za Mercedesy, aby umožnili oběma pilotům Williamsu bezpečně zastavit v boxech. Chytrá taktika využila monacké specifiky a zamíchala pořadím závodu.
Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff během pozávodního briefingu v Monaku sáhl do kapsy a vytáhl mobil, aby přečetl novinářům zprávu, kterou mu během závodu poslal jeho protějšek z Williamsu James Vowles. Ten se omlouval za to, že jeho piloti během závodu zdržovali George Russella a Andreu Kimiho Antonelliho, informuje Motortsport.com.
Wolff a Vowles jsou dlouholetí přátelé. Vowles dříve působil v Mercedesu právě pod Wolffovým vedením, než se stal šéfem Williamsu, kde se mu od té doby daří přetvářet tým k lepšímu.
Závod v Monaku se jel se zvláštním pravidlem povinných dvou zastávek, což mělo zvýšit atraktivitu, ale zároveň vedlo k velmi různorodým strategiím napříč polem. Williams takticky využil situaci, když Carlos Sainz a Alex Albon postupně zdržovali dvojici Mercedesu za sebou, aby jejich týmový kolega mohl zastavit v boxech a v klidu se vrátit na trať před nimi. Strategie zafungovala dokonale, Albon dojel devátý, Sainz hned za ním desátý. Pro Williams to znamená čtvrtý závod v řadě se ziskem bodů od obou jezdců.
„Během závodu mi poslal zprávu, ve které napsal: ‚Promiň, neměli jsme na výběr kvůli tomu, co se dělo vpředu.‘ Já mu odpověděl: ‚Víme.‘ James je jeden z mých lidí. Nechci znít povýšeně, protože si buduje svou vlastní kariéru jako týmový šéf a daří se mu skvěle. Musel to udělat. Dostal obě auta na body a tak to prostě v závodění někdy chodí,“ řekl Wolff.
Vowles se v průběhu závodu k celé situaci vyjádřil i pro F1TV. Přiznal, že by si přál závodit jinak, ale daná taktika byla v dané chvíli nejvýhodnější. Na straně Mercedesu mezitím narůstala frustrace, obzvlášť poté, co Russell předjel Albona zkratkou přes šikanu a obdržel penalizaci průjezdem boxy.
Russell přitom už po sobotní kvalifikaci, kde ho vyřadil problém s elektronikou, prohlásil, že jeho víkend je prakticky ztracený. Antonelli mezitím havaroval už v první části kvalifikace. Wolff později připustil, že právě nevydařená sobota Mercedes připravila o lepší výsledek.
„Některé týmy jako RB jely nad své možnosti a bránily si pozice, Williams to samé. My jsme na to doplatili. Ale to proto, že jsme si to pokazili už v sobotu,“ konstatoval. „Auto bylo rychlé. Kimi se lehce opřel o bariéru, což je u nováčka normální. U George najednou přišli o výkon. To auto mělo na první dvě řady. Nebo i víc.“
Podle Wolffa pak závodili v jiné realitě: „Tam vzadu to byla úplně jiná trať. George i Kimi se snažili brzdit, ale když ztrácíte pět a půl sekundy na kolo, brzdné body a přilnavost jsou úplně jinde. Kimi byl blízko kolize s jedním z Williamsů. George se rozhodl jednat, ale věděli jsme, že za to přijde penalizace. Doufali jsme v deset sekund, ale byla to zastávka v boxech. Nic to ale stejně nezměnilo.“
Wolff rovněž uvedl, že Mercedes neudělal ve strategii chybu, a vyvrátil jakékoliv spekulace o špatném rozhodování. Připomněl, že před závodem proběhla zajímavá týmová diskuze. „Říkal jsem: ‚Zastavme brzy, vyjeďme poslední a pak dožeňme pole.‘ Dělali jsme to v DTM a fungovalo to skvěle. Ale naši stratégové mi ukázali, že tady v Monaku to fungovat nebude. Měli pravdu. Ti, co zastavili brzy, stejně nic nezískali.“
Závěrem dodal, že pokud se má závod v Monaku skutečně změnit, budou zapotřebí ještě větší zásahy, než jen pravidla o boxových zastávkách.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.