Carlos Sainz a Alex Albon zpomalili za Mercedesy, aby umožnili oběma pilotům Williamsu bezpečně zastavit v boxech. Chytrá taktika využila monacké specifiky a zamíchala pořadím závodu.
Týmový šéf Mercedesu Toto Wolff během pozávodního briefingu v Monaku sáhl do kapsy a vytáhl mobil, aby přečetl novinářům zprávu, kterou mu během závodu poslal jeho protějšek z Williamsu James Vowles. Ten se omlouval za to, že jeho piloti během závodu zdržovali George Russella a Andreu Kimiho Antonelliho, informuje Motortsport.com.
Wolff a Vowles jsou dlouholetí přátelé. Vowles dříve působil v Mercedesu právě pod Wolffovým vedením, než se stal šéfem Williamsu, kde se mu od té doby daří přetvářet tým k lepšímu.
Závod v Monaku se jel se zvláštním pravidlem povinných dvou zastávek, což mělo zvýšit atraktivitu, ale zároveň vedlo k velmi různorodým strategiím napříč polem. Williams takticky využil situaci, když Carlos Sainz a Alex Albon postupně zdržovali dvojici Mercedesu za sebou, aby jejich týmový kolega mohl zastavit v boxech a v klidu se vrátit na trať před nimi. Strategie zafungovala dokonale, Albon dojel devátý, Sainz hned za ním desátý. Pro Williams to znamená čtvrtý závod v řadě se ziskem bodů od obou jezdců.
„Během závodu mi poslal zprávu, ve které napsal: ‚Promiň, neměli jsme na výběr kvůli tomu, co se dělo vpředu.‘ Já mu odpověděl: ‚Víme.‘ James je jeden z mých lidí. Nechci znít povýšeně, protože si buduje svou vlastní kariéru jako týmový šéf a daří se mu skvěle. Musel to udělat. Dostal obě auta na body a tak to prostě v závodění někdy chodí,“ řekl Wolff.
Vowles se v průběhu závodu k celé situaci vyjádřil i pro F1TV. Přiznal, že by si přál závodit jinak, ale daná taktika byla v dané chvíli nejvýhodnější. Na straně Mercedesu mezitím narůstala frustrace, obzvlášť poté, co Russell předjel Albona zkratkou přes šikanu a obdržel penalizaci průjezdem boxy.
Russell přitom už po sobotní kvalifikaci, kde ho vyřadil problém s elektronikou, prohlásil, že jeho víkend je prakticky ztracený. Antonelli mezitím havaroval už v první části kvalifikace. Wolff později připustil, že právě nevydařená sobota Mercedes připravila o lepší výsledek.
„Některé týmy jako RB jely nad své možnosti a bránily si pozice, Williams to samé. My jsme na to doplatili. Ale to proto, že jsme si to pokazili už v sobotu,“ konstatoval. „Auto bylo rychlé. Kimi se lehce opřel o bariéru, což je u nováčka normální. U George najednou přišli o výkon. To auto mělo na první dvě řady. Nebo i víc.“
Podle Wolffa pak závodili v jiné realitě: „Tam vzadu to byla úplně jiná trať. George i Kimi se snažili brzdit, ale když ztrácíte pět a půl sekundy na kolo, brzdné body a přilnavost jsou úplně jinde. Kimi byl blízko kolize s jedním z Williamsů. George se rozhodl jednat, ale věděli jsme, že za to přijde penalizace. Doufali jsme v deset sekund, ale byla to zastávka v boxech. Nic to ale stejně nezměnilo.“
Wolff rovněž uvedl, že Mercedes neudělal ve strategii chybu, a vyvrátil jakékoliv spekulace o špatném rozhodování. Připomněl, že před závodem proběhla zajímavá týmová diskuze. „Říkal jsem: ‚Zastavme brzy, vyjeďme poslední a pak dožeňme pole.‘ Dělali jsme to v DTM a fungovalo to skvěle. Ale naši stratégové mi ukázali, že tady v Monaku to fungovat nebude. Měli pravdu. Ti, co zastavili brzy, stejně nic nezískali.“
Závěrem dodal, že pokud se má závod v Monaku skutečně změnit, budou zapotřebí ještě větší zásahy, než jen pravidla o boxových zastávkách.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.