Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Martin Brundle přinesl během přenosu z Velké ceny Itálie nečekaný postřeh ze zákulisí. Prozradil, že krátce po triumfu Maxe Verstappena mu dorazila osobní zpráva od Christiana Hornera, dlouholetého šéfa Red Bullu. I když už není součástí týmu, Horner chtěl vyzdvihnout práci svých bývalých kolegů z Milton Keynes.
Horner působil v čele rakouské stáje celé dvě dekády, ale v červenci musel předčasně uvolnit místo Laurentovi Mekiesovi, který do té doby vedl sesterský tým Racing Bulls. Red Bull oficiálně důvody této změny nesdělil, nicméně v zákulisí se mluvilo o sérii odchodů důležitých lidí a ztrátě konkurenceschopnosti. Tým navíc v sezoně 2025 čelí sílící nadvládě McLarenu.
Právě proto má Verstappenovo vítězství v Monze mimořádný význam. Bylo prvním od chvíle, kdy Horner opustil svou funkci, a zároveň ukázalo, že Red Bull je schopen znovu zabrat i v náročném období. Horner se k tomu vyjádřil prostřednictvím zprávy, kterou Brundle citoval přímo v živém vysílání.
„Mám tady zprávu od Christiana Hornera,“ uvedl Brundle. „Píše: ‚Tohle byl náš nejhorší závod v loňském roce. Zvolili jsme špatnou úroveň přítlaku.‘ A dodal, jak tvrdě tým pracoval na balíku vylepšení a odvedl skvělou práci. Samozřejmě, že se jim to podařilo otočit.“
Na samotné trati Verstappen nenechal nikoho na pochybách, že si vítězství zasloužil. Startoval z pole position, odolal tlaku soupeřů a v cíli měl pohodlný náskok před McLareny Landa Norrise a Oscara Piastriho. Oba mladíci se sice opět dostali na pódium, tentokrát však museli sledovat, jak se radoval jejich největší rival.
„Ano, byl to pro nás skvělý den. Samozřejmě, ta první část byla trochu smolná, ale pak jsme letěli, auto bylo opravdu zábavné. Tempo se mi dařilo dobře kontrolovat. Myslím, že jsme zastavili v boxech ve správný moment a na tvrdých pneumatikách se pak dá více tlačit, jsou odolnější,“ hodnotil závod Verstappen. Zdůraznil i správné načasování zastávky v boxech a výkon celého týmu.
„Prostě fantastická práce od všech, od celého týmu. Myslím, že jsme byli celý víkend stoprocentně soustředění a je opravdu radost tady vyhrát,“ doplnil. Přiznal, že už od prvních kol cítil sílu svého vozu a po krátkých soubojích v úvodu rychle získal kontrolu nad závodem. Další zastávkou seriálu bude Baku, kde se od 19. do 21. září uskuteční Velká cena Ázerbájdžánu.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.