Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
George Russell ostře kritizoval Maxe Verstappena za „zcela zbytečný“ úmyslný náraz během Velké ceny Španělska, který podle něj překročil veškeré hranice fair play. Incident se odehrál po restartu safety caru v 61. kole, kdy Verstappen, jezdící na tvrdých pneumatikách, čelil prudkému tlaku ze strany soupeřů.
Charles Leclerc předjel Verstappena na startovní rovince, ale vzápětí došlo mezi oběma jezdci k lehkému kontaktu, což Maxe výrazně rozčílilo. „Charles potřebuje penalizaci,“ reagoval okamžitě do vysílačky. V první zatáčce pak na Verstappena zatlačil i George Russell, jenže jezdec Red Bullu si pozici udržel, byť musel projet únikovou zónou.
O tři kola později dostal Verstappen od týmu pokyn, aby pustil George Russella zpět na čtvrté místo. Zřejmě frustrovaný situací zpomalil v páté zatáčce, náhle zrychlil a narazil do Mercedesu vedle sebe. Přesto Russella následně pustil, ale za celý incident dostal desetisekundovou penalizaci, která ho odsunula z pátého na desáté místo.
Britský jezdec incident komentoval slovy: „Viděl jsem podobné věci v závodech na simulátoru, ale nikdy v závodě Formule 1. Je to škoda pro všechny mladé jezdce, kteří touží závodit v F1. Max je bezpochyby jeden z nejlepších, ale takové manévry jsou naprosto zbytečné a zklamaly mě.“ Připomněl, že v motorsportu jde o život, a apeloval na komisaře, aby incident důkladně posoudili. „Nasazujeme své životy, nemůžeme brát bezpečnost jako samozřejmost.“
Russell dále vyjádřil zmatek nad Verstappenovým chováním, které podle něj postrádalo logiku: „Mohl se vrátit a bojovat o pódium, Charles na měkkých pneumatikách nakonec ztrácel sílu. Nechápu, proč by úmyslně riskoval poškození vlastního auta a penalizaci.“ Přesto ale dodal, že kvůli tomu nespí a nehodlá se tímto incidentem více zatěžovat.
Situace znamená, že Verstappen nyní zaostává za lídrem šampionátu Oscarem Piastrim o 49 bodů, přičemž Piastri v Barceloně vyhrál před svým týmovým kolegou Landem Norrisem. K tomu Verstappen dostal tři trestné body, momentálně jich má 11. Je tedy jeden bod od zákazu startu ve Velké ceně.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.