Charles Leclerc označil výkon vozu Ferrari v nízkorychlostních pasážích jako „největší slabinu“, kterou je podle něj nutné co nejrychleji zlepšit. Výkon v těchto sektorech omezuje konkurenceschopnost týmu na technicky náročných tratích.
Ferrari vstoupilo do sezóny 2025 s vysokými ambicemi, ale po první třetině kalendáře je realita tvrdá. Tým z Maranella se po osmi odjetých závodech nachází až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů se 142 body a pouhými dvěma pódiovými umístěními. Jedno z nich ale přineslo domácí radost, Charles Leclerc dojel v Monaku druhý hned za Landem Norrisem.
Přesto Leclerc, který na stejné trati loni slavil své největší vítězství v kariéře, zůstává nohama pevně na zemi. Ve své domovině opět podal silný výkon, když se kvalifikoval na druhé místo a téměř sahal po vítězství. Ale už po závodě jasně naznačil, že Ferrari má letos stále velký problém, který je potřeba neodkladně řešit.
„Jednoznačně pomalé zatáčky. To je naše největší slabina a to s velkým náskokem. Proto jsem sem přijel velmi pesimistický a říkal jsem, že už jen dostat se do top 10 bude výzva. V nízkorychlostních pasážích máme opravdu velmi špatný výkon,“ přiznal Leclerc otevřeně na tiskové konferenci po závodě, informuje GPblog.
Monako sice ukázalo náznak zlepšení, ale podle Leclerca jde spíš o výjimku potvrzující pravidlo. Specifická charakteristika trati, množství hrbolů a obrubníků, podle něj výjimečně sedla aktuální konstrukci vozu SF-25. „Na trati jako je tahle, kde je spousta hrbolů a obrubníků, náš vůz funguje překvapivě dobře. To nám pomohlo, ale bohužel to platí jen pro extrémní tratě jako je Monako. Takže ano, musíme zapracovat na výkonu v pomalých zatáčkách,“ zdůraznil.
Na otázku, zda by mohly chystané změny pravidel pro rok 2026, včetně menších rozměrů vozů, pomoci zlepšit závodění v Monaku, odpověděl Leclerc opatrně. „To je těžká otázka. Upřímně ani nevím, jak moc menší auta budou. Monako bude vždy složité. Myslím, že jezdec se přizpůsobí šířce vozu za sebou a způsobu, jakým brání pozici. Takže nemám přesnou odpověď, ale doufám, že příští rok bude předjíždění v Monaku alespoň trochu jednodušší,“ dodal s nadějí.
Zatímco fanoušci Ferrari slavili cenné pódium na domácí půdě svého jezdce, samotný Leclerc jasně naznačuje, že jde pouze o malé pozitivum v jinak náročné sezóně. Pokud chce Scuderia reálně pomýšlet na vítězství a titulové ambice, bude muset v dalších týdnech najít cestu, jak vyřešit slabinu, která je v moderní éře Formule 1 až příliš viditelná.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.