Charles Leclerc označil výkon vozu Ferrari v nízkorychlostních pasážích jako „největší slabinu“, kterou je podle něj nutné co nejrychleji zlepšit. Výkon v těchto sektorech omezuje konkurenceschopnost týmu na technicky náročných tratích.
Ferrari vstoupilo do sezóny 2025 s vysokými ambicemi, ale po první třetině kalendáře je realita tvrdá. Tým z Maranella se po osmi odjetých závodech nachází až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů se 142 body a pouhými dvěma pódiovými umístěními. Jedno z nich ale přineslo domácí radost, Charles Leclerc dojel v Monaku druhý hned za Landem Norrisem.
Přesto Leclerc, který na stejné trati loni slavil své největší vítězství v kariéře, zůstává nohama pevně na zemi. Ve své domovině opět podal silný výkon, když se kvalifikoval na druhé místo a téměř sahal po vítězství. Ale už po závodě jasně naznačil, že Ferrari má letos stále velký problém, který je potřeba neodkladně řešit.
„Jednoznačně pomalé zatáčky. To je naše největší slabina a to s velkým náskokem. Proto jsem sem přijel velmi pesimistický a říkal jsem, že už jen dostat se do top 10 bude výzva. V nízkorychlostních pasážích máme opravdu velmi špatný výkon,“ přiznal Leclerc otevřeně na tiskové konferenci po závodě, informuje GPblog.
Monako sice ukázalo náznak zlepšení, ale podle Leclerca jde spíš o výjimku potvrzující pravidlo. Specifická charakteristika trati, množství hrbolů a obrubníků, podle něj výjimečně sedla aktuální konstrukci vozu SF-25. „Na trati jako je tahle, kde je spousta hrbolů a obrubníků, náš vůz funguje překvapivě dobře. To nám pomohlo, ale bohužel to platí jen pro extrémní tratě jako je Monako. Takže ano, musíme zapracovat na výkonu v pomalých zatáčkách,“ zdůraznil.
Na otázku, zda by mohly chystané změny pravidel pro rok 2026, včetně menších rozměrů vozů, pomoci zlepšit závodění v Monaku, odpověděl Leclerc opatrně. „To je těžká otázka. Upřímně ani nevím, jak moc menší auta budou. Monako bude vždy složité. Myslím, že jezdec se přizpůsobí šířce vozu za sebou a způsobu, jakým brání pozici. Takže nemám přesnou odpověď, ale doufám, že příští rok bude předjíždění v Monaku alespoň trochu jednodušší,“ dodal s nadějí.
Zatímco fanoušci Ferrari slavili cenné pódium na domácí půdě svého jezdce, samotný Leclerc jasně naznačuje, že jde pouze o malé pozitivum v jinak náročné sezóně. Pokud chce Scuderia reálně pomýšlet na vítězství a titulové ambice, bude muset v dalších týdnech najít cestu, jak vyřešit slabinu, která je v moderní éře Formule 1 až příliš viditelná.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Monaka, přestože dlouho uvízl za pomalejším Verstappenem, který oddaloval svůj druhý pit stop. Brit přesto udržel koncentraci a dočkal se zaslouženého vítězství.
Fernando Alonso se stal ambasadorem okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a dále tak posiluje své pouto s domácí tratí, kde poprvé závodil ve Formuli 1.
Pierre Gasly obvinil týmového kolegu Yukiho Tsunodu z nehody v Monaku, která ukončila jeho závod, a tvrdí, že Cunoda změnil směr jízdy při brzdění. Incident podle něj odhaluje nejen nebezpečný manévr, ale i rostoucí napětí uvnitř týmu RB.
Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Fernando Alonso po smolném odstoupení v Monaku uvedl, že je ochoten přijímat letošní nezdary, pokud povedou k úspěchu v roce 2026. Zůstává motivovaný a věří, že právě tyto momenty jsou součástí cesty k budoucím vítězstvím.