Charles Leclerc označil výkon vozu Ferrari v nízkorychlostních pasážích jako „největší slabinu“, kterou je podle něj nutné co nejrychleji zlepšit. Výkon v těchto sektorech omezuje konkurenceschopnost týmu na technicky náročných tratích.
Ferrari vstoupilo do sezóny 2025 s vysokými ambicemi, ale po první třetině kalendáře je realita tvrdá. Tým z Maranella se po osmi odjetých závodech nachází až na čtvrtém místě Poháru konstruktérů se 142 body a pouhými dvěma pódiovými umístěními. Jedno z nich ale přineslo domácí radost, Charles Leclerc dojel v Monaku druhý hned za Landem Norrisem.
Přesto Leclerc, který na stejné trati loni slavil své největší vítězství v kariéře, zůstává nohama pevně na zemi. Ve své domovině opět podal silný výkon, když se kvalifikoval na druhé místo a téměř sahal po vítězství. Ale už po závodě jasně naznačil, že Ferrari má letos stále velký problém, který je potřeba neodkladně řešit.
„Jednoznačně pomalé zatáčky. To je naše největší slabina a to s velkým náskokem. Proto jsem sem přijel velmi pesimistický a říkal jsem, že už jen dostat se do top 10 bude výzva. V nízkorychlostních pasážích máme opravdu velmi špatný výkon,“ přiznal Leclerc otevřeně na tiskové konferenci po závodě, informuje GPblog.
Monako sice ukázalo náznak zlepšení, ale podle Leclerca jde spíš o výjimku potvrzující pravidlo. Specifická charakteristika trati, množství hrbolů a obrubníků, podle něj výjimečně sedla aktuální konstrukci vozu SF-25. „Na trati jako je tahle, kde je spousta hrbolů a obrubníků, náš vůz funguje překvapivě dobře. To nám pomohlo, ale bohužel to platí jen pro extrémní tratě jako je Monako. Takže ano, musíme zapracovat na výkonu v pomalých zatáčkách,“ zdůraznil.
Na otázku, zda by mohly chystané změny pravidel pro rok 2026, včetně menších rozměrů vozů, pomoci zlepšit závodění v Monaku, odpověděl Leclerc opatrně. „To je těžká otázka. Upřímně ani nevím, jak moc menší auta budou. Monako bude vždy složité. Myslím, že jezdec se přizpůsobí šířce vozu za sebou a způsobu, jakým brání pozici. Takže nemám přesnou odpověď, ale doufám, že příští rok bude předjíždění v Monaku alespoň trochu jednodušší,“ dodal s nadějí.
Zatímco fanoušci Ferrari slavili cenné pódium na domácí půdě svého jezdce, samotný Leclerc jasně naznačuje, že jde pouze o malé pozitivum v jinak náročné sezóně. Pokud chce Scuderia reálně pomýšlet na vítězství a titulové ambice, bude muset v dalších týdnech najít cestu, jak vyřešit slabinu, která je v moderní éře Formule 1 až příliš viditelná.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.