Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Svět Formule 1 se na chvíli zastavil, když Adrian Newey potvrdil svůj odchod z Red Bullu. Po téměř dvaceti letech práce, šesti titulech konstruktérů a osmi jezdeckých šampionech zamířil legendární konstruktér do trápícího se Aston Martinu, kde přijal roli managing technical partnera.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že po rezignaci z týmu v Milton Keynes vůbec netušil, co bude dál. „Rezignoval jsem z Red Bullu z celé řady důvodů a opravdu jsem v té chvíli neměl ponětí, co budu dělat. Tak jsem si sedl, začal o tom přemýšlet, mluvil jsem s manželkou Mandy o tom, co bychom měli podniknout a ta škála možností šla od odpočinku na slunných dovolených s margaritou v ruce až po návrat do práce. A pak, pokud to má být práce, tak jaká?“ popsal Newey.
S ohledem na své angažmá v projektech Aston Martin Valkyrie a RB17 zvažoval, zda se nevěnovat silničním vozům. „Silniční auta mě vždycky zajímala. Projekt Valkyrie mě bavil, RB17 mě baví pořád, protože na něm stále pracuji. Ale myslím, že to, co mě na mojí kariéře nejvíc bavilo, je ta kombinace člověka a stroje, sportovní úsilí, to, že jste každý týden pod drobnohledem.“
Newey přiznal, že ho motivuje právě rychlá zpětná vazba, kterou motorsport přináší. „Když to srovnám s přáteli z univerzity, kteří šli do letectví a pracovali třeba pro British Aerospace nebo Rolls Royce, tam pracujete na projektech, které neuvidíte letět klidně i patnáct let. Je tam málo zpětné vazby. Takže jsem cítil, že potřebuji zpátky soutěž, člověka a stroj.“
Zvažoval i návrat k America’s Cupu, kde už v minulosti spolupracoval s Ben Ainslie Racing a Red Bull Advanced Technologies. „America’s Cup je hodně zajímavý, taková paralelní realita. Technologie jsou velmi podobné. Jediná věc, která mi na tom nesedí, je, že tam není prostor na odpověď. Soutěžíte jednou za čtyři roky a od chvíle, kdy je loď spuštěna na vodu, máte maximálně dva měsíce do závodu. Pokud nemáte design správně od začátku, už to nestihnete napravit. Ve Formuli 1, i když nezačnete dobře, pokud máte dobrý základ auta, motor a skvělé jezdce, můžete to otočit. A myslím, že McLaren je teď skvělý příklad.“
Nakonec rozhodla kombinace špičkové infrastruktury Aston Martinu a přítomnosti dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Newey spojil své jméno s miliardářem Lawrencem Strollem a tým poprvé posílil přímo na trati při Velké ceně Monaka.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.