Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Svět Formule 1 se na chvíli zastavil, když Adrian Newey potvrdil svůj odchod z Red Bullu. Po téměř dvaceti letech práce, šesti titulech konstruktérů a osmi jezdeckých šampionech zamířil legendární konstruktér do trápícího se Aston Martinu, kde přijal roli managing technical partnera.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že po rezignaci z týmu v Milton Keynes vůbec netušil, co bude dál. „Rezignoval jsem z Red Bullu z celé řady důvodů a opravdu jsem v té chvíli neměl ponětí, co budu dělat. Tak jsem si sedl, začal o tom přemýšlet, mluvil jsem s manželkou Mandy o tom, co bychom měli podniknout a ta škála možností šla od odpočinku na slunných dovolených s margaritou v ruce až po návrat do práce. A pak, pokud to má být práce, tak jaká?“ popsal Newey.
S ohledem na své angažmá v projektech Aston Martin Valkyrie a RB17 zvažoval, zda se nevěnovat silničním vozům. „Silniční auta mě vždycky zajímala. Projekt Valkyrie mě bavil, RB17 mě baví pořád, protože na něm stále pracuji. Ale myslím, že to, co mě na mojí kariéře nejvíc bavilo, je ta kombinace člověka a stroje, sportovní úsilí, to, že jste každý týden pod drobnohledem.“
Newey přiznal, že ho motivuje právě rychlá zpětná vazba, kterou motorsport přináší. „Když to srovnám s přáteli z univerzity, kteří šli do letectví a pracovali třeba pro British Aerospace nebo Rolls Royce, tam pracujete na projektech, které neuvidíte letět klidně i patnáct let. Je tam málo zpětné vazby. Takže jsem cítil, že potřebuji zpátky soutěž, člověka a stroj.“
Zvažoval i návrat k America’s Cupu, kde už v minulosti spolupracoval s Ben Ainslie Racing a Red Bull Advanced Technologies. „America’s Cup je hodně zajímavý, taková paralelní realita. Technologie jsou velmi podobné. Jediná věc, která mi na tom nesedí, je, že tam není prostor na odpověď. Soutěžíte jednou za čtyři roky a od chvíle, kdy je loď spuštěna na vodu, máte maximálně dva měsíce do závodu. Pokud nemáte design správně od začátku, už to nestihnete napravit. Ve Formuli 1, i když nezačnete dobře, pokud máte dobrý základ auta, motor a skvělé jezdce, můžete to otočit. A myslím, že McLaren je teď skvělý příklad.“
Nakonec rozhodla kombinace špičkové infrastruktury Aston Martinu a přítomnosti dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Newey spojil své jméno s miliardářem Lawrencem Strollem a tým poprvé posílil přímo na trati při Velké ceně Monaka.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.