Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Svět Formule 1 se na chvíli zastavil, když Adrian Newey potvrdil svůj odchod z Red Bullu. Po téměř dvaceti letech práce, šesti titulech konstruktérů a osmi jezdeckých šampionech zamířil legendární konstruktér do trápícího se Aston Martinu, kde přijal roli managing technical partnera.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že po rezignaci z týmu v Milton Keynes vůbec netušil, co bude dál. „Rezignoval jsem z Red Bullu z celé řady důvodů a opravdu jsem v té chvíli neměl ponětí, co budu dělat. Tak jsem si sedl, začal o tom přemýšlet, mluvil jsem s manželkou Mandy o tom, co bychom měli podniknout a ta škála možností šla od odpočinku na slunných dovolených s margaritou v ruce až po návrat do práce. A pak, pokud to má být práce, tak jaká?“ popsal Newey.
S ohledem na své angažmá v projektech Aston Martin Valkyrie a RB17 zvažoval, zda se nevěnovat silničním vozům. „Silniční auta mě vždycky zajímala. Projekt Valkyrie mě bavil, RB17 mě baví pořád, protože na něm stále pracuji. Ale myslím, že to, co mě na mojí kariéře nejvíc bavilo, je ta kombinace člověka a stroje, sportovní úsilí, to, že jste každý týden pod drobnohledem.“
Newey přiznal, že ho motivuje právě rychlá zpětná vazba, kterou motorsport přináší. „Když to srovnám s přáteli z univerzity, kteří šli do letectví a pracovali třeba pro British Aerospace nebo Rolls Royce, tam pracujete na projektech, které neuvidíte letět klidně i patnáct let. Je tam málo zpětné vazby. Takže jsem cítil, že potřebuji zpátky soutěž, člověka a stroj.“
Zvažoval i návrat k America’s Cupu, kde už v minulosti spolupracoval s Ben Ainslie Racing a Red Bull Advanced Technologies. „America’s Cup je hodně zajímavý, taková paralelní realita. Technologie jsou velmi podobné. Jediná věc, která mi na tom nesedí, je, že tam není prostor na odpověď. Soutěžíte jednou za čtyři roky a od chvíle, kdy je loď spuštěna na vodu, máte maximálně dva měsíce do závodu. Pokud nemáte design správně od začátku, už to nestihnete napravit. Ve Formuli 1, i když nezačnete dobře, pokud máte dobrý základ auta, motor a skvělé jezdce, můžete to otočit. A myslím, že McLaren je teď skvělý příklad.“
Nakonec rozhodla kombinace špičkové infrastruktury Aston Martinu a přítomnosti dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Newey spojil své jméno s miliardářem Lawrencem Strollem a tým poprvé posílil přímo na trati při Velké ceně Monaka.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.