Adrian Newey po odchodu z Red Bullu přiznal, že neměl žádný plán a zvažoval i úplný odchod ze světa motorsportu. Nakonec ho ale oslovila vize Aston Martinu, kde přijal roli Managing Technical Partnera.
Svět Formule 1 se na chvíli zastavil, když Adrian Newey potvrdil svůj odchod z Red Bullu. Po téměř dvaceti letech práce, šesti titulech konstruktérů a osmi jezdeckých šampionech zamířil legendární konstruktér do trápícího se Aston Martinu, kde přijal roli managing technical partnera.
V rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že po rezignaci z týmu v Milton Keynes vůbec netušil, co bude dál. „Rezignoval jsem z Red Bullu z celé řady důvodů a opravdu jsem v té chvíli neměl ponětí, co budu dělat. Tak jsem si sedl, začal o tom přemýšlet, mluvil jsem s manželkou Mandy o tom, co bychom měli podniknout a ta škála možností šla od odpočinku na slunných dovolených s margaritou v ruce až po návrat do práce. A pak, pokud to má být práce, tak jaká?“ popsal Newey.
S ohledem na své angažmá v projektech Aston Martin Valkyrie a RB17 zvažoval, zda se nevěnovat silničním vozům. „Silniční auta mě vždycky zajímala. Projekt Valkyrie mě bavil, RB17 mě baví pořád, protože na něm stále pracuji. Ale myslím, že to, co mě na mojí kariéře nejvíc bavilo, je ta kombinace člověka a stroje, sportovní úsilí, to, že jste každý týden pod drobnohledem.“
Newey přiznal, že ho motivuje právě rychlá zpětná vazba, kterou motorsport přináší. „Když to srovnám s přáteli z univerzity, kteří šli do letectví a pracovali třeba pro British Aerospace nebo Rolls Royce, tam pracujete na projektech, které neuvidíte letět klidně i patnáct let. Je tam málo zpětné vazby. Takže jsem cítil, že potřebuji zpátky soutěž, člověka a stroj.“
Zvažoval i návrat k America’s Cupu, kde už v minulosti spolupracoval s Ben Ainslie Racing a Red Bull Advanced Technologies. „America’s Cup je hodně zajímavý, taková paralelní realita. Technologie jsou velmi podobné. Jediná věc, která mi na tom nesedí, je, že tam není prostor na odpověď. Soutěžíte jednou za čtyři roky a od chvíle, kdy je loď spuštěna na vodu, máte maximálně dva měsíce do závodu. Pokud nemáte design správně od začátku, už to nestihnete napravit. Ve Formuli 1, i když nezačnete dobře, pokud máte dobrý základ auta, motor a skvělé jezdce, můžete to otočit. A myslím, že McLaren je teď skvělý příklad.“
Nakonec rozhodla kombinace špičkové infrastruktury Aston Martinu a přítomnosti dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. Newey spojil své jméno s miliardářem Lawrencem Strollem a tým poprvé posílil přímo na trati při Velké ceně Monaka.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.