Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Charles Leclerc se po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé pozici, vyjádřil k obtížnému začátku sezóny Formule 1 2025. V deštivých podmínkách, kde McLaren dominoval, přiznal, že Ferrari musí přehodnotit strategické rozhodnutí v průběhu závodu. „Byli jsme přesvědčeni, že pátá pozice je zajištěná, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ uvedl Leclerc. Dále zmínil, že ztratil několik pozic po výjezdu mimo trať v zatáčce 11, a i když situaci částečně zachránil Safety Car, ztráta dalších míst přišla po příliš pozdní zastávce výměny pneumatik ze suchých na přechodné.
Leclerc identifikoval dva klíčové faktory, které je třeba zlepšit: „První chyba byla na mé straně, druhá se týkala rozhodnutí týmu. Musíme to společně prozkoumat a ujistit se, že příště uděláme správný krok,“ dodal.
„Na velkou část závodu jsme si mysleli, že P5 je zajištěná pozice, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ řekl Leclerc. „Byl to těžký závod a jsou věci, které musíme přezkoumat a na kterých musíme zapracovat. Nebyli jsme nejrychlejší, ale v takových podmínkách byla šance na velké body, kterou jsme dnes nevyužili. Po výjezdu ze zatáčky 11 jsem ztratil pár pozic, ale nakonec to nebylo tak špatné díky Safety Caru, který přišel později. Ale zastavili jsme o kolo později, abychom přezuli na přechodné pneumatiky, což nás stálo další pozice,“ sdělil.
Leclerc pokračoval: „Jsou dvě věci, na které se musíme zaměřit. První je jednoduchá – byla to moje chyba. Druhou věc vyřešíme jako tým, podíváme se na naše rozhodnutí a ujistíme se, že při podobné situaci v budoucnu uděláme správný krok.“
Leclerc nebyl jediným, kdo po Velké ceně Austrálie vyjádřil zklamání. Jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, se po závodě rovněž zmínil o problémech s vozem SF25, který popsal jako „opravdu, opravdu těžký na řízení“. Hamilton uvedl pro Sky Sports F1: „Bylo to velmi náročné, šlo to mnohem hůř, než jsem očekával. Auto bylo opravdu, opravdu těžké na řízení.“
„Pro mě je prostě štěstí, že jsem se vyhnul zdi, protože to bylo místo, kam auto mířilo většinu času. Je toho hodně, z čeho se můžeme poučit, a jen si zvykám na nový pohonný systém v deštivých podmínkách. Nastavení, které to vyžaduje, je jiné, potřebuje jiný způsob jízdy a jiný set-up na volantu.“
Sedminásobný šampion dodal: „Držel jsem se co nejdéle, dokonce jsem se dostal do vedení, ale chyběla nám informace o tom, kolik deště ještě přijde. Myslím, že jsme něco zmeškali. Zkoušeli jsme to, ale informace, kterou jsem dostal, říkala, že to bude krátká přeháňka. V tu chvíli to bylo jen na poslední zatáčce, tak jsem si myslel, že zbytek trati je suchý a zvládnu to, ale pak přišlo ještě více deště.“
Druhý závodní víkend letošní sezóny, který se uskuteční tento víkend v Číně na okruhu v Šanghaji, přinese první příležitost pro týmy a jezdce ukázat svou rychlost a strategii ve sprintovém formátu víkendu.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.