Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Charles Leclerc se po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé pozici, vyjádřil k obtížnému začátku sezóny Formule 1 2025. V deštivých podmínkách, kde McLaren dominoval, přiznal, že Ferrari musí přehodnotit strategické rozhodnutí v průběhu závodu. „Byli jsme přesvědčeni, že pátá pozice je zajištěná, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ uvedl Leclerc. Dále zmínil, že ztratil několik pozic po výjezdu mimo trať v zatáčce 11, a i když situaci částečně zachránil Safety Car, ztráta dalších míst přišla po příliš pozdní zastávce výměny pneumatik ze suchých na přechodné.
Leclerc identifikoval dva klíčové faktory, které je třeba zlepšit: „První chyba byla na mé straně, druhá se týkala rozhodnutí týmu. Musíme to společně prozkoumat a ujistit se, že příště uděláme správný krok,“ dodal.
„Na velkou část závodu jsme si mysleli, že P5 je zajištěná pozice, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ řekl Leclerc. „Byl to těžký závod a jsou věci, které musíme přezkoumat a na kterých musíme zapracovat. Nebyli jsme nejrychlejší, ale v takových podmínkách byla šance na velké body, kterou jsme dnes nevyužili. Po výjezdu ze zatáčky 11 jsem ztratil pár pozic, ale nakonec to nebylo tak špatné díky Safety Caru, který přišel později. Ale zastavili jsme o kolo později, abychom přezuli na přechodné pneumatiky, což nás stálo další pozice,“ sdělil.
Leclerc pokračoval: „Jsou dvě věci, na které se musíme zaměřit. První je jednoduchá – byla to moje chyba. Druhou věc vyřešíme jako tým, podíváme se na naše rozhodnutí a ujistíme se, že při podobné situaci v budoucnu uděláme správný krok.“
Leclerc nebyl jediným, kdo po Velké ceně Austrálie vyjádřil zklamání. Jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, se po závodě rovněž zmínil o problémech s vozem SF25, který popsal jako „opravdu, opravdu těžký na řízení“. Hamilton uvedl pro Sky Sports F1: „Bylo to velmi náročné, šlo to mnohem hůř, než jsem očekával. Auto bylo opravdu, opravdu těžké na řízení.“
„Pro mě je prostě štěstí, že jsem se vyhnul zdi, protože to bylo místo, kam auto mířilo většinu času. Je toho hodně, z čeho se můžeme poučit, a jen si zvykám na nový pohonný systém v deštivých podmínkách. Nastavení, které to vyžaduje, je jiné, potřebuje jiný způsob jízdy a jiný set-up na volantu.“
Sedminásobný šampion dodal: „Držel jsem se co nejdéle, dokonce jsem se dostal do vedení, ale chyběla nám informace o tom, kolik deště ještě přijde. Myslím, že jsme něco zmeškali. Zkoušeli jsme to, ale informace, kterou jsem dostal, říkala, že to bude krátká přeháňka. V tu chvíli to bylo jen na poslední zatáčce, tak jsem si myslel, že zbytek trati je suchý a zvládnu to, ale pak přišlo ještě více deště.“
Druhý závodní víkend letošní sezóny, který se uskuteční tento víkend v Číně na okruhu v Šanghaji, přinese první příležitost pro týmy a jezdce ukázat svou rychlost a strategii ve sprintovém formátu víkendu.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.