Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Charles Leclerc se po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé pozici, vyjádřil k obtížnému začátku sezóny Formule 1 2025. V deštivých podmínkách, kde McLaren dominoval, přiznal, že Ferrari musí přehodnotit strategické rozhodnutí v průběhu závodu. „Byli jsme přesvědčeni, že pátá pozice je zajištěná, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ uvedl Leclerc. Dále zmínil, že ztratil několik pozic po výjezdu mimo trať v zatáčce 11, a i když situaci částečně zachránil Safety Car, ztráta dalších míst přišla po příliš pozdní zastávce výměny pneumatik ze suchých na přechodné.
Leclerc identifikoval dva klíčové faktory, které je třeba zlepšit: „První chyba byla na mé straně, druhá se týkala rozhodnutí týmu. Musíme to společně prozkoumat a ujistit se, že příště uděláme správný krok,“ dodal.
„Na velkou část závodu jsme si mysleli, že P5 je zajištěná pozice, ale pak přišel déšť a vše se změnilo,“ řekl Leclerc. „Byl to těžký závod a jsou věci, které musíme přezkoumat a na kterých musíme zapracovat. Nebyli jsme nejrychlejší, ale v takových podmínkách byla šance na velké body, kterou jsme dnes nevyužili. Po výjezdu ze zatáčky 11 jsem ztratil pár pozic, ale nakonec to nebylo tak špatné díky Safety Caru, který přišel později. Ale zastavili jsme o kolo později, abychom přezuli na přechodné pneumatiky, což nás stálo další pozice,“ sdělil.
Leclerc pokračoval: „Jsou dvě věci, na které se musíme zaměřit. První je jednoduchá – byla to moje chyba. Druhou věc vyřešíme jako tým, podíváme se na naše rozhodnutí a ujistíme se, že při podobné situaci v budoucnu uděláme správný krok.“
Leclerc nebyl jediným, kdo po Velké ceně Austrálie vyjádřil zklamání. Jeho týmový kolega, Lewis Hamilton, se po závodě rovněž zmínil o problémech s vozem SF25, který popsal jako „opravdu, opravdu těžký na řízení“. Hamilton uvedl pro Sky Sports F1: „Bylo to velmi náročné, šlo to mnohem hůř, než jsem očekával. Auto bylo opravdu, opravdu těžké na řízení.“
„Pro mě je prostě štěstí, že jsem se vyhnul zdi, protože to bylo místo, kam auto mířilo většinu času. Je toho hodně, z čeho se můžeme poučit, a jen si zvykám na nový pohonný systém v deštivých podmínkách. Nastavení, které to vyžaduje, je jiné, potřebuje jiný způsob jízdy a jiný set-up na volantu.“
Sedminásobný šampion dodal: „Držel jsem se co nejdéle, dokonce jsem se dostal do vedení, ale chyběla nám informace o tom, kolik deště ještě přijde. Myslím, že jsme něco zmeškali. Zkoušeli jsme to, ale informace, kterou jsem dostal, říkala, že to bude krátká přeháňka. V tu chvíli to bylo jen na poslední zatáčce, tak jsem si myslel, že zbytek trati je suchý a zvládnu to, ale pak přišlo ještě více deště.“
Druhý závodní víkend letošní sezóny, který se uskuteční tento víkend v Číně na okruhu v Šanghaji, přinese první příležitost pro týmy a jezdce ukázat svou rychlost a strategii ve sprintovém formátu víkendu.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.