Nový motor, nová naděje: Aston Martin hlásí velký pokrok s Hondou

Lance Stroll v Barceloně
Lance Stroll v Barceloně, foto: Aston Martin Racing
Josef Mráček DNES 13:32
Sdílej:

Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.

Šéf a výkonný ředitel Aston Martinu Andy Cowell odhalil nové detaily o pokroku v přípravách na sezónu 2026, kdy se tým spojí s Hondou jako tovární partner. Japonský výrobce ukončí své působení u Red Bullu na konci letošního ročníku a odstartuje novou kapitolu po boku týmu ze Silverstonu. Podle Cowella je vývoj motoru v plném proudu a technická integrace s šasi Aston Martinu probíhá hladce.

„Na projektu se pracuje už dlouhé měsíce a návrh jednotky Honda přesně zapadá do zadní části našeho monokoku i do přední části převodovky,“ uvedl Cowell pro F1.com. Testování komponent probíhá na dvou frontách – v japonském vývojovém centru Sakura a současně v britském Silverstonu, kde tým ověřuje funkčnost své nové převodovky. Obě strany se podle něj denně scházejí k technickým poradám, které doplňují pravidelné strategické schůzky vedení.

Transformace Aston Martinu ze zákaznického týmu na plnohodnotného továrního partnera přichází ve chvíli, kdy se Formule 1 chystá na významné změny v technických pravidlech. Cowell označil tuto přechodovou fázi za jednu z nejzásadnějších v historii týmu, ale zároveň vyzdvihl vysoké nasazení celého personálu. „Je to obrovská změna pro všechny, ale každý chce uspět. Každý je připravený přizpůsobit se a posouvat věci dopředu,“ řekl.

Japonská Honda je tentokrát na novou éru F1 připravenější než kdy dřív. Prezident Honda Racing Koji Watanabe připomněl, že při návratu v roce 2015 museli začínat od nuly, což výrazně komplikovalo tehdejší vývoj. Dnes podle něj mohou stavět na existujících znalostech a pokračovat s plynulejší strategií. „Tentokrát nezačínáme od nuly, a díky tomu jde vše výrazně lépe,“ uvedl.

Celé partnerství získalo další rozměr díky příchodu Adriana Neweyho, bývalého technického ředitele Red Bullu, který se připojil k Aston Martinu jako technický partner a spolumajitel. Watanabe označil znovunavázání spolupráce s jedním z nejrespektovanějších inženýrů v historii F1 za čest a zároveň za posilu, která může výrazně ovlivnit konkurenceschopnost celého projektu.

Ambiciózní spojení Aston Martinu, Hondy a Neweyho tak míří k sezóně 2026 s jasným cílem – stát se vážným hráčem na špičce šampionátu. Vývojová fáze probíhá podle plánu a tým už nyní pracuje na tom, aby nové pohonné ústrojí bylo nejen výkonné, ale také dokonale integrované do filozofie vozu nové generace.

Stalo se