Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Šéf a výkonný ředitel Aston Martinu Andy Cowell odhalil nové detaily o pokroku v přípravách na sezónu 2026, kdy se tým spojí s Hondou jako tovární partner. Japonský výrobce ukončí své působení u Red Bullu na konci letošního ročníku a odstartuje novou kapitolu po boku týmu ze Silverstonu. Podle Cowella je vývoj motoru v plném proudu a technická integrace s šasi Aston Martinu probíhá hladce.
„Na projektu se pracuje už dlouhé měsíce a návrh jednotky Honda přesně zapadá do zadní části našeho monokoku i do přední části převodovky,“ uvedl Cowell pro F1.com. Testování komponent probíhá na dvou frontách – v japonském vývojovém centru Sakura a současně v britském Silverstonu, kde tým ověřuje funkčnost své nové převodovky. Obě strany se podle něj denně scházejí k technickým poradám, které doplňují pravidelné strategické schůzky vedení.
Transformace Aston Martinu ze zákaznického týmu na plnohodnotného továrního partnera přichází ve chvíli, kdy se Formule 1 chystá na významné změny v technických pravidlech. Cowell označil tuto přechodovou fázi za jednu z nejzásadnějších v historii týmu, ale zároveň vyzdvihl vysoké nasazení celého personálu. „Je to obrovská změna pro všechny, ale každý chce uspět. Každý je připravený přizpůsobit se a posouvat věci dopředu,“ řekl.
Japonská Honda je tentokrát na novou éru F1 připravenější než kdy dřív. Prezident Honda Racing Koji Watanabe připomněl, že při návratu v roce 2015 museli začínat od nuly, což výrazně komplikovalo tehdejší vývoj. Dnes podle něj mohou stavět na existujících znalostech a pokračovat s plynulejší strategií. „Tentokrát nezačínáme od nuly, a díky tomu jde vše výrazně lépe,“ uvedl.
Celé partnerství získalo další rozměr díky příchodu Adriana Neweyho, bývalého technického ředitele Red Bullu, který se připojil k Aston Martinu jako technický partner a spolumajitel. Watanabe označil znovunavázání spolupráce s jedním z nejrespektovanějších inženýrů v historii F1 za čest a zároveň za posilu, která může výrazně ovlivnit konkurenceschopnost celého projektu.
Ambiciózní spojení Aston Martinu, Hondy a Neweyho tak míří k sezóně 2026 s jasným cílem – stát se vážným hráčem na špičce šampionátu. Vývojová fáze probíhá podle plánu a tým už nyní pracuje na tom, aby nové pohonné ústrojí bylo nejen výkonné, ale také dokonale integrované do filozofie vozu nové generace.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.