Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Carlos Sainz poskytl realistické hodnocení šancí týmu Williams na budoucí boj o titul. Přestože nevěří, že tým bude v roce 2026 připraven soupeřit o přední příčky, má důvěru v dlouhodobou vizi, kterou přináší vedení Jamese Vowlese.
Španělský jezdec, který přišel do stáje z Grove v roce 2025 po čtyřech letech u Ferrari, mluvil o vývoji týmu v rozhovoru pro Motorsport.com.
„Nemyslím si, že budeme připraveni už příští rok,“ uvedl Sainz na otázku, jak dlouho potrvá cesta Williamsu zpět na vrchol. „Bylo by skvělé udělat další krok vpřed, protože to by znamenalo být mezi nejlepšími týmy, ale moje zkušenosti z Ferrari mě naučily, že být součástí špičky je něco jiného než ji skutečně porážet.“
V letošní sezoně podle něj tým sbírá první reálné zkušenosti se souboji s nejlepšími. „V některých kvalifikacích jsme dokázali bojovat na úrovni s Mercedesem a Ferrari, a to nebylo samozřejmé. Pak jsme ale udělali chyby, které nás stály spoustu bodů, což ukazuje, že růst týmu není jen o autě. Celá organizace se musí posunout dál a myslím si, že James je ten správný člověk, který to může vést.“
Sainz zároveň dodal, že současná fáze vývoje je důležitá pro budoucnost. „Věřím, že se tam dostaneme. V jistém smyslu je možná lepší přijmout pár chyb už letos, protože zatím ještě nemáme vůz, který by nám dovolil bojovat o ty největší cíle.“
Jeho příchod do Williamsu souvisel s nečekaným odchodem Lewise Hamiltona do Ferrari. Když Sainz podepisoval smlouvu, zdůraznil, že v týmu viděl podobné znaky růstu jako ve svém dřívějším působení v McLarenu mezi lety 2019 a 2020.
„Ve Williamsu jsem narazil na opravdu schopné lidi napříč celým týmem,“ vysvětlil. „Když jsem přišel do McLarenu, byli tam Andrea Stella a Peter Prodromou – možná ještě ne v takových rolích jako dnes, ale jejich schopnosti byly zřejmé už tehdy.“
„Když mě oslovilo Ferrari, neváhal jsem. Je to Ferrari. Ale věděl jsem, že McLaren poroste. Dnes se občas potkám s Andreou v paddocku a vždycky mu říkám, jak skvělé je vidět, co dokázali. I když jsem odešel právě ve chvíli, kdy se to začínalo rozjíždět, mám na tu dobu výborné vzpomínky.“
Williams už letos zaznamenal viditelné zlepšení výkonnosti. Tým pod vedením Jamese Vowlese překonal bodový zisk z roku 2024 a s 54 body drží páté místo v Poháru konstruktérů.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.