Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Bývalý jezdec Formule 1, Christijan Albers, upozornil, že Isack Hadjar by měl v Red Bullu očekávat tvrdý boj vedle Maxe Verstappena, který představuje obrovskou výzvu. Hadjar, jeden z příjemných překvapení letošní sezony a vážný kandidát na nováčka roku, si po nepříliš povedeném startu kariéry v Austrálii postupně vybudoval reputaci stabilního a rychlého jezdce, který už nasbíral více bodů než jeho předchůdce Yuki Tsunoda.
I přes skvělý výkon a rostoucí uznání ze strany odborníků, jako je komentátor z Nizozemska, čelí Hadjar nelehké situaci s obsazením druhého místa v Red Bullu, které je klíčové pro jeho budoucnost. Přestože se spekuluje o jeho postupu na hlavní sedačku, konkurence je tvrdá a cesta k trvalému místu vedle Verstappena nebude jednoduchá.
Od odchodu Daniela Ricciarda na konci sezony 2018 nasadil tým Red Bull pět různých jezdců: Pierre Gaslyho, Alexe Albona, Sergia Peréze, Liama Lawsona a nyní Yukiho Tsunodu. Žádný z nich ale zatím nedokázal držet krok s Maxem Verstappenem, přičemž Lawson startoval v pouhých dvou závodech, což bylo ještě méně než Gaslyho dvanáct závodů.
Albers však varuje, že pro mladého Isacka Hadjara by bylo lepší, kdyby Red Bull vůbec nepřijal. „Každý vedle Maxe bude mít těžké časy,“ říká Albers. „Musíte tam být opravdu opatrní. Kdybych byl Hadjarovým manažerem, řekl bych 'ne'. Snažil bych se, aby se co nejdřív z rodiny Red Bull dostal pryč.“
Albers svůj názor podpořil příklady Gaslyho a Sainze, kteří po odchodu z Red Bullu začali výrazně zlepšovat své výkony u jiných týmů. Podle něj tak mají větší šanci na dlouhou a úspěšnou kariéru. „Podívejte se, jak Gasly ožil u Alpine a Sainz po přestupu také zářil. Čím déle zůstáváte v Red Bullu, tím menší máte šanci na dlouhodobý úspěch. Taková je realita.“
Na dotaz, zda Hadjar nahradí Tsunodu ještě před koncem sezony v Abú Zabí, týmový šéf Christian Horner nechtěl konkrétně odpovědět. „Yuki je stále v začátcích, zvyká si. Už byl v Q3, získal body i přes problémy. Měl pár incidentů a má před sebou ještě hodně práce. Rozhodneme se, čas na to máme.“
V šampionátu je Verstappen třetí se 137 body, Tsunoda zatím získal jen 10 bodů, zatímco Hadjar je v pořadí o šest míst výše s 21 body a svými výkony ukazuje, že by mohl být vážnou konkurencí v Red Bullu.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.