Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Bývalý jezdec Formule 1, Christijan Albers, upozornil, že Isack Hadjar by měl v Red Bullu očekávat tvrdý boj vedle Maxe Verstappena, který představuje obrovskou výzvu. Hadjar, jeden z příjemných překvapení letošní sezony a vážný kandidát na nováčka roku, si po nepříliš povedeném startu kariéry v Austrálii postupně vybudoval reputaci stabilního a rychlého jezdce, který už nasbíral více bodů než jeho předchůdce Yuki Tsunoda.
I přes skvělý výkon a rostoucí uznání ze strany odborníků, jako je komentátor z Nizozemska, čelí Hadjar nelehké situaci s obsazením druhého místa v Red Bullu, které je klíčové pro jeho budoucnost. Přestože se spekuluje o jeho postupu na hlavní sedačku, konkurence je tvrdá a cesta k trvalému místu vedle Verstappena nebude jednoduchá.
Od odchodu Daniela Ricciarda na konci sezony 2018 nasadil tým Red Bull pět různých jezdců: Pierre Gaslyho, Alexe Albona, Sergia Peréze, Liama Lawsona a nyní Yukiho Tsunodu. Žádný z nich ale zatím nedokázal držet krok s Maxem Verstappenem, přičemž Lawson startoval v pouhých dvou závodech, což bylo ještě méně než Gaslyho dvanáct závodů.
Albers však varuje, že pro mladého Isacka Hadjara by bylo lepší, kdyby Red Bull vůbec nepřijal. „Každý vedle Maxe bude mít těžké časy,“ říká Albers. „Musíte tam být opravdu opatrní. Kdybych byl Hadjarovým manažerem, řekl bych 'ne'. Snažil bych se, aby se co nejdřív z rodiny Red Bull dostal pryč.“
Albers svůj názor podpořil příklady Gaslyho a Sainze, kteří po odchodu z Red Bullu začali výrazně zlepšovat své výkony u jiných týmů. Podle něj tak mají větší šanci na dlouhou a úspěšnou kariéru. „Podívejte se, jak Gasly ožil u Alpine a Sainz po přestupu také zářil. Čím déle zůstáváte v Red Bullu, tím menší máte šanci na dlouhodobý úspěch. Taková je realita.“
Na dotaz, zda Hadjar nahradí Tsunodu ještě před koncem sezony v Abú Zabí, týmový šéf Christian Horner nechtěl konkrétně odpovědět. „Yuki je stále v začátcích, zvyká si. Už byl v Q3, získal body i přes problémy. Měl pár incidentů a má před sebou ještě hodně práce. Rozhodneme se, čas na to máme.“
V šampionátu je Verstappen třetí se 137 body, Tsunoda zatím získal jen 10 bodů, zatímco Hadjar je v pořadí o šest míst výše s 21 body a svými výkony ukazuje, že by mohl být vážnou konkurencí v Red Bullu.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.