Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
Carlos Sainz si v ázerbájdžánské Grand Prix připsal důležitý úspěch, když dojel na třetím místě a zajistil Williamsu první pódiové umístění v plné délce závodu od roku 2017. Přesto Sainz odmítá být srovnáván s Lewisem Hamiltonem, který zaujal jeho místo u Ferrari, a soustředí se jen na vlastní výkon.
„Co dělají ostatní, mě vlastně nezajímá,“ řekl Sainz. „Důležité je, že první příležitost, kterou jsem měl k zisku pódiového umístění s Williamsem, jsme využili. Získali jsme ho a tím to končí.“
K úspěchu přispěla především Sainzova kvalifikace. Na náročném okruhu v Baku, kde vítr a déšť během kvalifikace posílaly jezdce do bariér, dokázal Španěl zapsat nejrychlejší čas mezi dvěma červenými vlajkami v poslední části. Když se rozjela kvalifikace těsně před koncem, jen Max Verstappen dokázal jeho čas překonat, což Sainzovi stále zajistilo start z první řady.
„Vždy jsem týmu říkal, že pokud přijde první velká šance bojovat o pódiové umístění, a my budeme mít všechno pod kontrolou, nic se nepokazí a dokážeme, co děláme, a získáme pódiové místo, budu spokojený,“ přiblížil Sainz svůj přístup. „A přesně to se dnes stalo. Měli jsme šanci začínat z druhé pozice a využili ji.“
Sainz přiznal, že úspěch na pódiu měl o to větší hodnotu, že ho dosáhl s týmem, který není považován za špičku startovního pole. „Kdybychom se včera ptali, mnoho z nás nevěřilo, že s tolika rychlými vozy za námi je pódiové umístění možné. Ale letos jsme měli dobré tempo, jen jsme neměli příležitosti ho ukázat. Dnes jsme ji využili a zůstali na pódiu.“
Sainz se také ohlédl za svým přechodem do Williamsu. „Myslím, že ze všech, kdo letos změnili tým, jsem byl od první Velké ceny konkurenceschopný a rychlý, jenže výsledky přišly až teď. Někdy se vám v životě stane série neúspěchů, ale pokud pokračujete v tvrdé práci, život vám nakonec vrátí něco opravdu sladkého.“
Španělův přístup tak potvrzuje jeho mentální odolnost a schopnost soustředit se na vlastní cíl, místo aby se nechal rozptylovat úspěchy nebo nezdary ostatních jezdců, včetně sedminásobného mistra světa Hamiltona. Williams i Sainz si tak mohou užít zasloužený triumf, který symbolizuje tvrdou práci a trpělivost v ne vždy předvídatelném světě Formule 1.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.