Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Carlos Sainz nezažil ve svém prvním závodě s Williamsem ideální start, když jeho účinkování ve Velké ceně Austrálie skončilo hned v úvodním kole po nešťastné nehodě, která jej vyřadila ze závodu. Na mokré trati ztratil kontrolu nad svým vozem a při přeřazování se dostal do smyku, což znamenalo okamžitý konec pro jeho závodní víkend.
Ačkoliv Sainz nezískal žádné body, tým Williams odjížděl z Melbourne s pozitivním výsledkem díky skvělému výkonu jeho týmového kolegy Alexe Albona, který se v těžkých podmínkách dokázal probojovat na páté místo a zajistil tak týmu deset cenných bodů.
Sainz po závodě v týmovém reportu vysvětlil, co se stalo: „Podmínky byly opravdu složité, ale když jsem se rozhodl přeřadit v těžkém okamžiku na kritickém místě trati, auto se dostalo do smyku a závod pro mě skončil," uvedl.
I přes nešťastný výsledek se Sainz nechal pozitivně naladit na budoucnost a ocenil výkon svého kolegy Albona: „Bylo to opravdu neuvěřitelné, když se podíváme na to, kde jsme byli před dvanácti měsíci – je to obrovský rozdíl. Alex podal skvělý výkon, bránil se silným soupeřům a odvedl fantastickou práci od startu až do cíle, bez jakékoliv chyby."
Šéf týmu James Vowles pak komentoval celý víkend: „Jsem neskutečně pyšný na tento tým. Podmínky byly náročné pro všechny, ale víme, že dnešní nehodu Carlos způsobil nešťastný moment při přeřazování. Musíme se z toho poučit, protože dnes jsme mohli mít oba vozy na bodech. Tým se posunul neuvěřitelně dopředu za poslední rok, a těším se, co vše dokážeme v Šanghaji a v průběhu zbytku sezóny."
Po neúspěšném debutu se Sainz soustředí na nadcházející závody a zejména na první sprintový víkend sezóny, který se bude konat v Šanghaji. Bude se snažit napravit zklamání z Austrálie a ukázat svůj potenciál v nové kapitole své kariéry u týmu Williams.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.