Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Carlos Sainz nezažil ve svém prvním závodě s Williamsem ideální start, když jeho účinkování ve Velké ceně Austrálie skončilo hned v úvodním kole po nešťastné nehodě, která jej vyřadila ze závodu. Na mokré trati ztratil kontrolu nad svým vozem a při přeřazování se dostal do smyku, což znamenalo okamžitý konec pro jeho závodní víkend.
Ačkoliv Sainz nezískal žádné body, tým Williams odjížděl z Melbourne s pozitivním výsledkem díky skvělému výkonu jeho týmového kolegy Alexe Albona, který se v těžkých podmínkách dokázal probojovat na páté místo a zajistil tak týmu deset cenných bodů.
Sainz po závodě v týmovém reportu vysvětlil, co se stalo: „Podmínky byly opravdu složité, ale když jsem se rozhodl přeřadit v těžkém okamžiku na kritickém místě trati, auto se dostalo do smyku a závod pro mě skončil," uvedl.
I přes nešťastný výsledek se Sainz nechal pozitivně naladit na budoucnost a ocenil výkon svého kolegy Albona: „Bylo to opravdu neuvěřitelné, když se podíváme na to, kde jsme byli před dvanácti měsíci – je to obrovský rozdíl. Alex podal skvělý výkon, bránil se silným soupeřům a odvedl fantastickou práci od startu až do cíle, bez jakékoliv chyby."
Šéf týmu James Vowles pak komentoval celý víkend: „Jsem neskutečně pyšný na tento tým. Podmínky byly náročné pro všechny, ale víme, že dnešní nehodu Carlos způsobil nešťastný moment při přeřazování. Musíme se z toho poučit, protože dnes jsme mohli mít oba vozy na bodech. Tým se posunul neuvěřitelně dopředu za poslední rok, a těším se, co vše dokážeme v Šanghaji a v průběhu zbytku sezóny."
Po neúspěšném debutu se Sainz soustředí na nadcházející závody a zejména na první sprintový víkend sezóny, který se bude konat v Šanghaji. Bude se snažit napravit zklamání z Austrálie a ukázat svůj potenciál v nové kapitole své kariéry u týmu Williams.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.