Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Carlos Sainz nezažil ve svém prvním závodě s Williamsem ideální start, když jeho účinkování ve Velké ceně Austrálie skončilo hned v úvodním kole po nešťastné nehodě, která jej vyřadila ze závodu. Na mokré trati ztratil kontrolu nad svým vozem a při přeřazování se dostal do smyku, což znamenalo okamžitý konec pro jeho závodní víkend.
Ačkoliv Sainz nezískal žádné body, tým Williams odjížděl z Melbourne s pozitivním výsledkem díky skvělému výkonu jeho týmového kolegy Alexe Albona, který se v těžkých podmínkách dokázal probojovat na páté místo a zajistil tak týmu deset cenných bodů.
Sainz po závodě v týmovém reportu vysvětlil, co se stalo: „Podmínky byly opravdu složité, ale když jsem se rozhodl přeřadit v těžkém okamžiku na kritickém místě trati, auto se dostalo do smyku a závod pro mě skončil," uvedl.
I přes nešťastný výsledek se Sainz nechal pozitivně naladit na budoucnost a ocenil výkon svého kolegy Albona: „Bylo to opravdu neuvěřitelné, když se podíváme na to, kde jsme byli před dvanácti měsíci – je to obrovský rozdíl. Alex podal skvělý výkon, bránil se silným soupeřům a odvedl fantastickou práci od startu až do cíle, bez jakékoliv chyby."
Šéf týmu James Vowles pak komentoval celý víkend: „Jsem neskutečně pyšný na tento tým. Podmínky byly náročné pro všechny, ale víme, že dnešní nehodu Carlos způsobil nešťastný moment při přeřazování. Musíme se z toho poučit, protože dnes jsme mohli mít oba vozy na bodech. Tým se posunul neuvěřitelně dopředu za poslední rok, a těším se, co vše dokážeme v Šanghaji a v průběhu zbytku sezóny."
Po neúspěšném debutu se Sainz soustředí na nadcházející závody a zejména na první sprintový víkend sezóny, který se bude konat v Šanghaji. Bude se snažit napravit zklamání z Austrálie a ukázat svůj potenciál v nové kapitole své kariéry u týmu Williams.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.