Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Williams představil nový FW47 v pátek ráno na trati v Silverstonu, přičemž vůz byl poprvé představen s jednorázovým maskovacím designem. Zajímavým prvkem byla i tekutá podoba loga, která přitahovala pozornost.
Po zábavném rozhovoru se Sainzem a jeho novým týmovým kolegou Alexem Albonem, ve kterém odhalili některé pikantní detaily o svých spánkových návycích, byl Sainz první, kdo usedl za volant nového FW47.
V deštivém počasí na Silverstonu, kde kapky deště začaly dopadat na šedou oblohu, se vydal na dvě kola. Po návratu k boxové zídce oznámil: „Zatím vše v pořádku, vše v pořádku. Jen je tu opravdu zima. Jinak všechno funguje jak má.“
Po dokončení dvou krátkých kol se Carlos Sainz vrátil do garáže, kde sdílel své první dojmy z nového FW47 s ambasadorem týmu Jensonem Buttonem. „Všechno probíhalo v pořádku, což je dobrá zpráva. Montážní kolo nového vozu je vždy trochu riskantní,“ uvedl Sainz, který vyjádřil spokojenost s prvním testem.
I přesto měl několik postřehů a věcí, které by se daly vylepšit. „Nejdřív musím poskytnout zpětnou vazbu. Cítil jsem pár věcí v kokpitu, které by se daly zlepšit, takže máme o čem mluvit. Poté připravíme auto na hladké pneumatiky a začneme na něm pracovat postupně,“ dodal Sainz.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.