Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Williams v britském Silverstone představil svůj nový monopost pro letošní sezónu, FW47. Podobně jako McLaren ukázal pouze speciální verzi lakování, která se bude lišit od finálního designu vozu. Oficiální barvy monopostů budou odhaleny až 18. února během slavnostního večera v londýnské O2 areně.
V dopoledních chladných podmínkách vyjel na trať s novým monopostem Carlos Sainz, jenž přišel do Williamsu z Ferrari, kde ho nahradil Lewis Hamilton. O den dříve španělský pilot představil svůj nový design helmy pro nadcházející sezónu.
Loňská sezóna pro tým skončila až na devátém místě, ale i přesto, že se soustředí na dlouhodobé cíle pro rok 2026, bude se určitě snažit o zlepšení už v této sezóně. Šéf týmu James Vowles již dříve označil první dny Carlose Sainze v továrně za „velmi přínosné“ a věří, že Španěl bude mít veliký vliv na posun týmu vpřed.
Video: UNVEILING THE FW47 | LIVE from Silverstone | Atlassian Williams Racing
Williams pokračuje v evoluci svého designu, přičemž nový vůz pro sezónu 2025 vychází z konceptu FW46 před nadcházejícími změnami pravidel. Šéf týmu James Vowles potvrdil, že inženýři při návrhu jeho nástupce důkladně analyzovali každý detail, aby maximalizovali výkon a efektivitu monopostu.
Po oficiálním odhalení se nový FW47 poprvé vydal na trať v Silverstonu, kde si svůj debut za volantem Williamsu odbyl Carlos Sainz. Španělský jezdec absolvoval instalační kolo na chladném britském okruhu, než bezpečně dovezl vůz zpět do garáže. Jeho příchod do týmu představuje začátek nové éry, kdy Williams sází na zkušenosti a závodní vyzrálost bývalého pilota Ferrari.
Sainz přichází po své nejúspěšnější sezóně v F1, během níž si připsal dvě vítězství v Grand Prix – v Austrálii a Mexiku. Již dříve měl možnost seznámit se s vozem Williamsu při posezónních testech v Abú Dhabí, kde poprvé ochutnal fungování týmu.
Španěl ocenil nadšení a motivaci celého týmu, což v něm zanechalo pozitivní dojem. Williams s jeho příchodem doufá, že se posune zpět mezi špičku startovního pole a bude bojovat o výraznější výsledky v nadcházející sezóně.
Carlos Sainz ocenil odhodlání a nasazení týmu Williams, i přes náročný závěr sezóny a sérii havárií, které vyžadovaly velké úsilí jak v továrně, tak na trati. Španělský jezdec si během posezónního testu v Abú Dhabí všiml vysoké motivace mechaniků a inženýrů, což podle něj není v této fázi sezóny běžné.
Zdůraznil, že test v Abú Dhabí přichází po vyčerpávající trojité závodní sérii, kdy většina týmů čelí únavě a vyčerpání. Přesto v garáži Williamsu viděl nadšení a chuť do práce, což na něj udělalo velký dojem.
Sainz porovnal atmosféru v týmu s jinými stájemi, se kterými v minulosti testoval, a vyzdvihl pozitivní energii, která ve Williamsu panovala i po náročné sezóně. Podle něj to ukazuje na silný týmový duch a velkou motivaci do budoucna.
Jeho dojmy naznačují, že Williams je odhodlaný posunout se vpřed a využít zimní přípravu k tomu, aby se stal konkurenceschopnějším v nadcházející sezóně Formule 1.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.