Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Williams v britském Silverstone představil svůj nový monopost pro letošní sezónu, FW47. Podobně jako McLaren ukázal pouze speciální verzi lakování, která se bude lišit od finálního designu vozu. Oficiální barvy monopostů budou odhaleny až 18. února během slavnostního večera v londýnské O2 areně.
V dopoledních chladných podmínkách vyjel na trať s novým monopostem Carlos Sainz, jenž přišel do Williamsu z Ferrari, kde ho nahradil Lewis Hamilton. O den dříve španělský pilot představil svůj nový design helmy pro nadcházející sezónu.
Loňská sezóna pro tým skončila až na devátém místě, ale i přesto, že se soustředí na dlouhodobé cíle pro rok 2026, bude se určitě snažit o zlepšení už v této sezóně. Šéf týmu James Vowles již dříve označil první dny Carlose Sainze v továrně za „velmi přínosné“ a věří, že Španěl bude mít veliký vliv na posun týmu vpřed.
Video: UNVEILING THE FW47 | LIVE from Silverstone | Atlassian Williams Racing
Williams pokračuje v evoluci svého designu, přičemž nový vůz pro sezónu 2025 vychází z konceptu FW46 před nadcházejícími změnami pravidel. Šéf týmu James Vowles potvrdil, že inženýři při návrhu jeho nástupce důkladně analyzovali každý detail, aby maximalizovali výkon a efektivitu monopostu.
Po oficiálním odhalení se nový FW47 poprvé vydal na trať v Silverstonu, kde si svůj debut za volantem Williamsu odbyl Carlos Sainz. Španělský jezdec absolvoval instalační kolo na chladném britském okruhu, než bezpečně dovezl vůz zpět do garáže. Jeho příchod do týmu představuje začátek nové éry, kdy Williams sází na zkušenosti a závodní vyzrálost bývalého pilota Ferrari.
Sainz přichází po své nejúspěšnější sezóně v F1, během níž si připsal dvě vítězství v Grand Prix – v Austrálii a Mexiku. Již dříve měl možnost seznámit se s vozem Williamsu při posezónních testech v Abú Dhabí, kde poprvé ochutnal fungování týmu.
Španěl ocenil nadšení a motivaci celého týmu, což v něm zanechalo pozitivní dojem. Williams s jeho příchodem doufá, že se posune zpět mezi špičku startovního pole a bude bojovat o výraznější výsledky v nadcházející sezóně.
Carlos Sainz ocenil odhodlání a nasazení týmu Williams, i přes náročný závěr sezóny a sérii havárií, které vyžadovaly velké úsilí jak v továrně, tak na trati. Španělský jezdec si během posezónního testu v Abú Dhabí všiml vysoké motivace mechaniků a inženýrů, což podle něj není v této fázi sezóny běžné.
Zdůraznil, že test v Abú Dhabí přichází po vyčerpávající trojité závodní sérii, kdy většina týmů čelí únavě a vyčerpání. Přesto v garáži Williamsu viděl nadšení a chuť do práce, což na něj udělalo velký dojem.
Sainz porovnal atmosféru v týmu s jinými stájemi, se kterými v minulosti testoval, a vyzdvihl pozitivní energii, která ve Williamsu panovala i po náročné sezóně. Podle něj to ukazuje na silný týmový duch a velkou motivaci do budoucna.
Jeho dojmy naznačují, že Williams je odhodlaný posunout se vpřed a využít zimní přípravu k tomu, aby se stal konkurenceschopnějším v nadcházející sezóně Formule 1.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.