Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Williams v britském Silverstone představil svůj nový monopost pro letošní sezónu, FW47. Podobně jako McLaren ukázal pouze speciální verzi lakování, která se bude lišit od finálního designu vozu. Oficiální barvy monopostů budou odhaleny až 18. února během slavnostního večera v londýnské O2 areně.
V dopoledních chladných podmínkách vyjel na trať s novým monopostem Carlos Sainz, jenž přišel do Williamsu z Ferrari, kde ho nahradil Lewis Hamilton. O den dříve španělský pilot představil svůj nový design helmy pro nadcházející sezónu.
Loňská sezóna pro tým skončila až na devátém místě, ale i přesto, že se soustředí na dlouhodobé cíle pro rok 2026, bude se určitě snažit o zlepšení už v této sezóně. Šéf týmu James Vowles již dříve označil první dny Carlose Sainze v továrně za „velmi přínosné“ a věří, že Španěl bude mít veliký vliv na posun týmu vpřed.
Video: UNVEILING THE FW47 | LIVE from Silverstone | Atlassian Williams Racing
Williams pokračuje v evoluci svého designu, přičemž nový vůz pro sezónu 2025 vychází z konceptu FW46 před nadcházejícími změnami pravidel. Šéf týmu James Vowles potvrdil, že inženýři při návrhu jeho nástupce důkladně analyzovali každý detail, aby maximalizovali výkon a efektivitu monopostu.
Po oficiálním odhalení se nový FW47 poprvé vydal na trať v Silverstonu, kde si svůj debut za volantem Williamsu odbyl Carlos Sainz. Španělský jezdec absolvoval instalační kolo na chladném britském okruhu, než bezpečně dovezl vůz zpět do garáže. Jeho příchod do týmu představuje začátek nové éry, kdy Williams sází na zkušenosti a závodní vyzrálost bývalého pilota Ferrari.
Sainz přichází po své nejúspěšnější sezóně v F1, během níž si připsal dvě vítězství v Grand Prix – v Austrálii a Mexiku. Již dříve měl možnost seznámit se s vozem Williamsu při posezónních testech v Abú Dhabí, kde poprvé ochutnal fungování týmu.
Španěl ocenil nadšení a motivaci celého týmu, což v něm zanechalo pozitivní dojem. Williams s jeho příchodem doufá, že se posune zpět mezi špičku startovního pole a bude bojovat o výraznější výsledky v nadcházející sezóně.
Carlos Sainz ocenil odhodlání a nasazení týmu Williams, i přes náročný závěr sezóny a sérii havárií, které vyžadovaly velké úsilí jak v továrně, tak na trati. Španělský jezdec si během posezónního testu v Abú Dhabí všiml vysoké motivace mechaniků a inženýrů, což podle něj není v této fázi sezóny běžné.
Zdůraznil, že test v Abú Dhabí přichází po vyčerpávající trojité závodní sérii, kdy většina týmů čelí únavě a vyčerpání. Přesto v garáži Williamsu viděl nadšení a chuť do práce, což na něj udělalo velký dojem.
Sainz porovnal atmosféru v týmu s jinými stájemi, se kterými v minulosti testoval, a vyzdvihl pozitivní energii, která ve Williamsu panovala i po náročné sezóně. Podle něj to ukazuje na silný týmový duch a velkou motivaci do budoucna.
Jeho dojmy naznačují, že Williams je odhodlaný posunout se vpřed a využít zimní přípravu k tomu, aby se stal konkurenceschopnějším v nadcházející sezóně Formule 1.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.