Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Williams v britském Silverstone představil svůj nový monopost pro letošní sezónu, FW47. Podobně jako McLaren ukázal pouze speciální verzi lakování, která se bude lišit od finálního designu vozu. Oficiální barvy monopostů budou odhaleny až 18. února během slavnostního večera v londýnské O2 areně.
V dopoledních chladných podmínkách vyjel na trať s novým monopostem Carlos Sainz, jenž přišel do Williamsu z Ferrari, kde ho nahradil Lewis Hamilton. O den dříve španělský pilot představil svůj nový design helmy pro nadcházející sezónu.
Loňská sezóna pro tým skončila až na devátém místě, ale i přesto, že se soustředí na dlouhodobé cíle pro rok 2026, bude se určitě snažit o zlepšení už v této sezóně. Šéf týmu James Vowles již dříve označil první dny Carlose Sainze v továrně za „velmi přínosné“ a věří, že Španěl bude mít veliký vliv na posun týmu vpřed.
Video: UNVEILING THE FW47 | LIVE from Silverstone | Atlassian Williams Racing
Williams pokračuje v evoluci svého designu, přičemž nový vůz pro sezónu 2025 vychází z konceptu FW46 před nadcházejícími změnami pravidel. Šéf týmu James Vowles potvrdil, že inženýři při návrhu jeho nástupce důkladně analyzovali každý detail, aby maximalizovali výkon a efektivitu monopostu.
Po oficiálním odhalení se nový FW47 poprvé vydal na trať v Silverstonu, kde si svůj debut za volantem Williamsu odbyl Carlos Sainz. Španělský jezdec absolvoval instalační kolo na chladném britském okruhu, než bezpečně dovezl vůz zpět do garáže. Jeho příchod do týmu představuje začátek nové éry, kdy Williams sází na zkušenosti a závodní vyzrálost bývalého pilota Ferrari.
Sainz přichází po své nejúspěšnější sezóně v F1, během níž si připsal dvě vítězství v Grand Prix – v Austrálii a Mexiku. Již dříve měl možnost seznámit se s vozem Williamsu při posezónních testech v Abú Dhabí, kde poprvé ochutnal fungování týmu.
Španěl ocenil nadšení a motivaci celého týmu, což v něm zanechalo pozitivní dojem. Williams s jeho příchodem doufá, že se posune zpět mezi špičku startovního pole a bude bojovat o výraznější výsledky v nadcházející sezóně.
Carlos Sainz ocenil odhodlání a nasazení týmu Williams, i přes náročný závěr sezóny a sérii havárií, které vyžadovaly velké úsilí jak v továrně, tak na trati. Španělský jezdec si během posezónního testu v Abú Dhabí všiml vysoké motivace mechaniků a inženýrů, což podle něj není v této fázi sezóny běžné.
Zdůraznil, že test v Abú Dhabí přichází po vyčerpávající trojité závodní sérii, kdy většina týmů čelí únavě a vyčerpání. Přesto v garáži Williamsu viděl nadšení a chuť do práce, což na něj udělalo velký dojem.
Sainz porovnal atmosféru v týmu s jinými stájemi, se kterými v minulosti testoval, a vyzdvihl pozitivní energii, která ve Williamsu panovala i po náročné sezóně. Podle něj to ukazuje na silný týmový duch a velkou motivaci do budoucna.
Jeho dojmy naznačují, že Williams je odhodlaný posunout se vpřed a využít zimní přípravu k tomu, aby se stal konkurenceschopnějším v nadcházející sezóně Formule 1.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.