Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Monacká Velká cena za suchého počasí bývá obvykle jednoduchá. Pokud závodník vyhraje kvalifikaci, cesta k vítězství je často přímočará: stačí dobrý start, aby se udržel v čele hned po první zatáčce, nenarazit do zdi a provést co nejrychlejší pitstop.
Závod v Monaku se často promění v čekání, kdy lídr vyčkává na pitstop svého soupeře, aby reagoval na další kolo. „Komise F1 se dohodla na zavedení vyššího počtu povinných zastávek v boxech pro Velkou cenu Monaka, i když jejich přesný počet zatím nebyl stanoven. Týmy v Monte Carlu obvykle plánují pouze jednu zastávku, protože na této trati je klíčová pozice na dráze,“ informuje portál Motorsport.com.
Každý závodník by měl údajně také využít hned tři směsi pneumatik, uvádí britský portál. Běžně musí piloti v závodech na suchu použít alespoň dvě různé směsi pneumatik. Výměna pneumatik je povolena i během červených vlajek. Během monacké Velké ceny 2024, kdy závod po nehodě Nica Hülkenberga, Sergia Péreze a Kevina Magnussena v prvním kole přerušil červenou vlajkou, si Charles Leclerc po přechodu na tvrdé pneumatiky poradil s tlakem od Oscara Piastriho a kontroloval závod až do konce.
Zastávky v boxech se v posledních letech staly jedním z nejnapínavějších momentů závodu v Monte Carlu, zejména díky současným monopostům, které na úzkém městském okruhu značně komplikují předjíždění. Ačkoli během závodu občas dojde k několika předjížděcím manévrům, nelze očekávat žádné velké momenty, které by zvedaly diváky ze sedaček. v loňském roce jich bylo celkem sedm (bez započítání prvního kola).
„Je to jeden z těch okruhů, kde je předjíždění opravdu obtížné,“ přiznal čtyřnásobný šampion Max Verstappen. „A samozřejmě, čím větší auta děláme, tím těžší je i samotné závodění. Mám pocit, že v roce 2016 ještě existovaly nějaké příležitosti, ale ty jsou teď samozřejmě pryč.“
„Nové strategie by mohly přinést tolik potřebnou dynamiku do závodu v Monaku. Pokud by jezdci nemuseli šetřit pneumatiky, mohli by nasadit agresivnější tempo, což by výrazně zlepšilo akčnost závodu. To je obzvlášť důležité, protože loňské úvodní kolo bylo o více než deset sekund pomalejší než kvalifikační čas na pole position," doplnil portál.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.