Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Monacká Velká cena za suchého počasí bývá obvykle jednoduchá. Pokud závodník vyhraje kvalifikaci, cesta k vítězství je často přímočará: stačí dobrý start, aby se udržel v čele hned po první zatáčce, nenarazit do zdi a provést co nejrychlejší pitstop.
Závod v Monaku se často promění v čekání, kdy lídr vyčkává na pitstop svého soupeře, aby reagoval na další kolo. „Komise F1 se dohodla na zavedení vyššího počtu povinných zastávek v boxech pro Velkou cenu Monaka, i když jejich přesný počet zatím nebyl stanoven. Týmy v Monte Carlu obvykle plánují pouze jednu zastávku, protože na této trati je klíčová pozice na dráze,“ informuje portál Motorsport.com.
Každý závodník by měl údajně také využít hned tři směsi pneumatik, uvádí britský portál. Běžně musí piloti v závodech na suchu použít alespoň dvě různé směsi pneumatik. Výměna pneumatik je povolena i během červených vlajek. Během monacké Velké ceny 2024, kdy závod po nehodě Nica Hülkenberga, Sergia Péreze a Kevina Magnussena v prvním kole přerušil červenou vlajkou, si Charles Leclerc po přechodu na tvrdé pneumatiky poradil s tlakem od Oscara Piastriho a kontroloval závod až do konce.
Zastávky v boxech se v posledních letech staly jedním z nejnapínavějších momentů závodu v Monte Carlu, zejména díky současným monopostům, které na úzkém městském okruhu značně komplikují předjíždění. Ačkoli během závodu občas dojde k několika předjížděcím manévrům, nelze očekávat žádné velké momenty, které by zvedaly diváky ze sedaček. v loňském roce jich bylo celkem sedm (bez započítání prvního kola).
„Je to jeden z těch okruhů, kde je předjíždění opravdu obtížné,“ přiznal čtyřnásobný šampion Max Verstappen. „A samozřejmě, čím větší auta děláme, tím těžší je i samotné závodění. Mám pocit, že v roce 2016 ještě existovaly nějaké příležitosti, ale ty jsou teď samozřejmě pryč.“
„Nové strategie by mohly přinést tolik potřebnou dynamiku do závodu v Monaku. Pokud by jezdci nemuseli šetřit pneumatiky, mohli by nasadit agresivnější tempo, což by výrazně zlepšilo akčnost závodu. To je obzvlášť důležité, protože loňské úvodní kolo bylo o více než deset sekund pomalejší než kvalifikační čas na pole position," doplnil portál.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.