Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Martin Brundle, bývalý pilot Formule 1 a současný expert Sky Sports, se vyjádřil k tomu, jak Max Verstappen závodí proti jezdcům McLarenu, Lando Norrisovi a Oscarovi Piastrimu. Podle Brundla Verstappen přistupuje k těmto dvěma jezdcům odlišně, přičemž v případě Piastriho cítí větší hrozbu než u Norrisova stylu.
Brundle v rozhovoru pro Sky Sports řekl: „100 procent, bezpochyby. Myslím, že Max ví, že u Oscara Piastriho je něco víc. Viděl to už v Džiddě. Když má Oscara v zrcátkách, ví, že má za sebou jiný typ jezdce než je Lando.“
Brundle pokračoval s rozborem Piastriho a Norrisova závodního stylu: „Pozice auta, rozhodnost, jak se chová během předjíždění, to je u Oscara vidět. Landa nelze kritizovat, jeho manévr při předjíždění Mercedesu a nakonec Maxe byl na úrovni, ale prostě vím, že Max si uvědomuje, že Oscar je jiný v soubojích na trati.“
Podle Brundla se Piastri ukázal jako velký talent s obrovským potenciálem. „Vyhrál čtyři z posledních šesti závodů a vypadá jako materiál na mistra světa,“ řekl Brundle. „Jeho zlepšení je opravdu impozantní, vše se učí velmi rychle. Na konci loňské sezóny jsme tento potenciál viděli, ale že to přijde tak rychle, to jsem nečekal.“
Brundle také zhodnotil závodní umění Piastriho ve srovnání s Norrisem. „Piastriho závodní schopnosti jsou o něco silnější než Landa. Vypadá naprosto sebevědomě, jako by měl vše pod kontrolou. A to je něco, co od mladého jezdce v jeho pozici rozhodně nevídáme každý den.“
Piastriho rychlý vzestup v letošním roce přitahuje čím dál větší pozornost a ukazuje, že by mohl být jedním z hlavních favoritů na titul v budoucích sezónách. Brundle si myslí, že Piastriho stabilní výkon a jeho klidná povaha na trati jsou klíčovými faktory pro jeho úspěchy.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.